//
کدخبر: ۳۰۶۴۱۶ //
یادداشتی از علی‌ مسعودی

اختصاصی/ چلسی "قیچی" خوش دست برای ایرانی ها!/ از خیریت تا گل پوشکاش

با اینکه پورتو به دست چلسی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد تا مهدی طارمی لژیونر موفق ایرانی دیگر به بلند پروازی هایش ادامه ندهد، اما همان یک گل برایش کافی بود تا نبوغ یک استعداد ایرانی را به رخ اروپایی ها بکشد.


اختصاصی/ چلسی "قیچی" خوش دست برای ایرانی ها!/ از خیریت تا گل پوشکاش
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی ترکیب پورتو، پرتقال در بازی با چلسی اعلام شد، همه از غیبت مهدی طارمی تعجب کردند! تعجب از اینکه چرا یکی از بهترین مهاجمان لیگ پرتقال بر روی نیمکت نشسته بود و در زمین حضور نداشت؟! در بازی که پورتو  دو گل می خواست تا کار را به وقت های اضافی بکشاند و به صعود امیدوار شود. در بازی که نیاز بود، یکی مثل طارمی در زمین باشد و یا گل بزند یا پنالتی بگیرد. با این حال از دقیقه ۶۰ به بعد نوبت به طارمی رسید تا وارد میدان شود و تاثیرگذاری اش را نشان دهد. تاثیرگذاری از نوع گل به یادماندنی که شاید کاندیدای گل " پوشکاش" هم شود. گلی که اگر زودتر به ثمر می رسید، چه بسا شانس صعود پورتو را چند برابر می کرد و باعث حذف چلسی می شد، مثل یوونتوس!

گرچه طارمی در همان ۳۰ دقیقه حضورش در زمین هم بار خود را بست و توانست گل تاریخی را به ثبت برساند. گلی که فصل گذشته مشابه‌ اش را یکی دیگر از لژیونرهای کشورمان( علیرضا جهانبخش) با پیراهن برایتون به ثمر رسانده بود که انگار تیم لندنی، آفریده شده از لژیونرهای ایرانی گل های زیبا دریافت کند! فراموش نکنید، در گذشته دور نیز علی دایی ( آقای گل جهان) نیز با پیراهن هرتابرلین به چلسی گل زده بود، گرچه مدلش " قیچی برگردان" نبود، ولی گل زیبایی بود که هنوز هم در خاطره ها باقی مانده است. همین گل هایی که اعتبار فوتبال ایران را در جهان بالاتر  می برد و نشان می دهد، ما چه استعدادهای نابی داریم که حتی بعضی های شان خیلی زودتر از این می توانستند به دنیا معرفی شوند. مثل همین طارمی که مدت کوتاهی به بختش لگد زد، ولی خیلی زود متوجه اشتباهش شد و رفت به اروپا تا "خیریت" واقعی اش را در پرتقال به رخ حریفان بکشد!

 همان خیریتی که در گذشته تا حدودی به سود پرسپولیس هم شد تا با پنچره بسته ( توسط همین طارمی!) به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و تاریخ سازی کند‌.

شاید طارمی بیشترین حسرت را از جایی بخورد که بازی برگشت مقابل یوونتوس ستاره زمین بود ولی با یک اشتباه بچه‌گانه ( زیر توپ زدن بعد از سوت داور)  کارت قرمز گرفت و دیدار رفت برابر چلسی را از دست داد که اگر این مسابقه حساس را از دست نمی داد، احتمال داشت باز هم تاثیر مثبتی بگذارد و عصای دست کادر فنی باشد. در هر حال با این بازی های طارمی انجام‌داد، قطعا او باید منتظر پیشنهادات خوبی از سوی تیم های بزرگ باشد تا بتواند در لیگ معتبر تری از لیگ پرتقال بازی کند. اینکه چه تیم هایی به سراغ ستاره حال حاضر ایران بیایند، باید منتظر نقل و انتقالات داغ تابستانی باشیم.

علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۴۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان