//
کدخبر: ۳۰۴۰۸۶ //

آلومینیوم اراک؛تازه‌واردی که زود به شخصیت رسید

تیم تازه وارد لیگ برتری، در سال99 فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد.

آلومینیوم اراک؛تازه‌واردی که زود به شخصیت رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

از آخرین حضور یک تیم اراکی در سطح اول فوتبال ایران بیش از 30 سال می‌گذشت. تیم گسترش اراک در فصل 69-68 لیگ قدس که اولین لیگ باشگاهی پس از انقلاب بود، حضور داشت و از فصل بعد لیگ آزادگان راه ‌اندازی شد. در واقع از ابتدای لیگ آزادگان تا بیستمین دوره لیگ برتر، استان مرکزی نماینده‌ای را در سطح اول فوتبال ایران نداشت تا اینکه آلومینیوم اراک با یک تفاضل گل بیشتر نسبت به مس رفسنجان جواز حضور در لیگ حرفه‌ای فوتبال کشورمان را به دست آورد.

رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی بود اما در نیم‌فصل لیگ نوزدهم تیم تبریزی را رها کرد و راهی اراک شد تا هدایت تیم این استان را بر عهده بگیرد. او یک تیم رده ششمی را در لیگ آزادگان تحویل گرفت و به لیگ برتر آورد. ابتدای کار آلومینیوم در لیگ برتر آنقدر حواشی داشت که اهالی فوتبال تصور ظهور زودهنگام یک آسانسور را داشتند.

آلومینیوم در اولین گام، بازی خانگی را 3 بر صفر به نساجی واگذار کرد تا هوای این تیم طوفانی شود.

سعید عباسی مدیرعامل جدید باشگاه با اشاره به اشکالات موجود در تیم عنوان کرد: هیات مدیره جدید 15 روز است کارش را شروع کرده، در جذب بازیکنان نقشی نداشتم اما متن قراردادها را اصلاح و مشکل ثبت و پنجره نقل و انتقالاتی را در عرض یک هفته حل کردیم. کار یکی دو ماه را در چند روز انجام دادم اما برای اینکه من را بزنند گفتند بازیکنان قراردادشان را امضا نکنند! اگر کسی بخواهد دست روی آبروی من بگذارد طوری افشاگری می‌کنم که از فوتبال برود. به من گفتند برای کنترل هزینه‌ها و برخی مسائل دیگر به اینجا بیایم.

رسول خطیبی را بعد از بازی (با نساجی) در هتل دیدم. در حال رفتن بود و با همه صحبت می‌کرد به جز من، او می‌خواهد برود اما من آمدم که پشت او بایستم. اگر حرفی دارد بیاید و مستقیم بگوید که؛ عباسی در این چند روز که آمده کار من را خراب کرده است. آیا عباسی ناگهان در سه روز 20 بازیکن آورد؟ کسانی از من خواستند به اینجا بیایم که نتوانستم رویشان را زمین بیندازم. من از روی بیکاری به این باشگاه نیامدم. قرار است کار را درست کنیم. سهامدار پول می‌دهد، استاندار هم زحمت می‌کشد پس بهتر است آقایان عوامل منفی را برای یکبار هم که شده پاک کنند. ما برای بازی بازی و پر کردن جیب خودمان به آلومینیوم نیامدیم. قطار در حال حرکت را همه سنگ‌اندازی می‌کنند و این می‌شود مافیا و کثیفی فوتبال!

البته این صحبت‌های عباسی بی جواب نماند و خطیبی هم همان شب در پاسخ گفت: زمین و زمان را به هم ریخته بودید که مدیرعامل بشوید. بعد از اینکه حکم را گرفت به تهران رفت و دیگر در باشگاه دیده نشد. هر موقع سراغ او را گرفتیم گفتند به باشگاه نیامده است. لیستم را به صورت مکتوب ارائه کردم و گفتم قرارداد این بازیکنان را برای بازی مقابل نساجی ثبت کنید اما 5 بازیکن ثبت نشدند. از فدراسیون استعلام گرفتیم و متوجه شدیم در کادرفنی فقط قرارداد من ثبت شده است. کجای دنیا دیده‌اید که 20 دقیقه مانده به بازی سرمربی ارنج تیم را نداند؟ نیم‌ساعت قبل از بازی پیراهن‌ها را آوردند. حتی عوامل تیم هم نمی‌دانستند قرار است چه لباسی را بپوشیم.

خودش در تهران پیراهن تیم ایتالیا را از فروشگاه پوما خریده بود. پیراهن ایتالیا را آوردند و آرم آلومینیوم اراک را روی پرچم ایتالیا زدند! ان‌شاالله بعداً شما را می‌شناسند. ولی من را همه می‌شناسند! دوست داشتم همکاری ما در لیگ برتر هم ادامه داشته باشد ولی با شرایطی که دیدم نمی‌توان کار را ادامه داد. قبل از بازی تصمیم به جدایی گرفته بودم. به مدیران باشگاه گفته بودم که بعد از بازی، سوای هر نتیجه‌ای که به دست بیاید اگر شرایط درست نشده باشد ادامه کار سخت است.

این درحالی است که تیم آلومینیوم اراک پیش از حضور عباسی توسط خود خطیبی در تهران بسته شد اما مشکلات ثبت قرارداد این بازیکنان که چالشی جدی برای مدیریت جدید بود، باعث شد اختلاف قدیمی عباسی و خطیبی در تراکتور، خیلی زود در آلومینیوم سرباز کند. عباسی از مدیریت هزینه‌ها و اصلاح متن قراردادها صحبت کرد و خطیبی هم از ماجرای خرید پیراهن ایتالیا تا ثابت کند مدیرعامل جدید فوتبالی نیست. با اینحال نکته جالب این چالش این بود که خطیبی اعلام کرد عباسی را مردم در آینده می‌شناسند اما خودش با رها کردن امور آلومینیوم در نیم‌فصل لیگ بیستم این تیم را به شدت دچار مشکل کرد.

خطیبی که قهر کرده بود، پس از سروصدای زیاد برای بازی با سپاهان به اردوی تیم برگشت اما این بازی نیز با شکست تیم اراکی به پایان رسید تا نگرانی هواداران بیشتر شود. در بازی بعدی دربی تازه واردهای لیگ برتر انجام شد که دو تیم به تساوی صفر-صفر رضایت دادند. آلومینیوم روند گل نخوردن را در اهواز نیز حفظ کرد تا دومین امتیاز لیگ برتری را از فولاد با انگیزه گرفته باشد. سیرصعودی آلومینیوم از بازی با تیم قبلی خطیبی استارت خورد و آن‌ها با ثبت نتیجه 4بر یک اولین برد لیگ برتری را به دست آوردند.

آلومینیوم روند امتیاز گیری را با دو تساوی بیرون از خانه و یک برد خانگی دیگر ادامه داد. در بازی هفته دهم مقابل استقلال شکست خورد اما اشتباهات داوری نیز در این شکست بی تاثیر نبودند. به این ترتیب شکست ناپذیری آلومینیوم پس از 7 هفته شکسته شد. با این حال بازیکنان آلومینیوم همه چیز را از نو شروع کردند. دو تساوی مقابل ذوب‌آهن و گل‌گهر با پیروزی خانگی مقابل پرسپولیس تکمیل شد. آن‌ها تنها باخت قهرمان 4ساله ایران را تا به اینجا رقم زدند و این مساله باعث شد آلومینیوم اراک خیلی زود شخصیت قابل توجهی در فوتبال ایران پیدا کند. دیگر کسی در مورد پیراهن‌های تیم ملی ایتالیا صحبت نمی‌کرد. حالا اهالی فوتبال باور داشتند که آلومینیوم نه تنها آسانسور نمی‌شود بلکه حتی می‌تواند مدعی جدی برای کسب سهمیه آسیایی باشد.

پس از برد پرسپولیس، تراکتور هم در تبریز شکست خورد. تساوی مقابل سایپا و گرفتن سه امتیاز در خانه نفت مسجدسلیمان پایان کار آلومینیوم با خطیبی بود و این مربی پس از پایان نیم‌فصل راهی تراکتور شد. هیات مدیره باشگاه در ابتدا سعی کرد زمام امور را به دست حمیدعبدالهی دستیار اول خطیبی بسپرد اما او نیز با بیان اینکه رفیق نیمه راه خطیبی نیست این مسئولیت را قبول نکرد و به تراکتور رفت. سپس مدیران باشگاه محمود خرمزی مربی آلومینیوم را به عنوان سرمربی جدید و البته تلویحا موقتی تیم معرفی کردند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم ضمن انتقاد از رفتار رسول خطیی عنوان کرد که افرادی از داخل باشگاه از جدایی او خبر داشتند. همچنین عباسی گفت که خطیبی در تماس تلفنی از او خواسته با جداییش مخالفت نکند و برای خداحافظی به هتل برود!

آلومینیوم جدید کارش را با تساوی بیرون از خانه مقابل نساجی شروع کرد اما در بازی خانگی هفته هفدهم با سنگین‌ترین نتیجه فعلی لیگ شکست خورد تا خود سپاهانی‌ها هم اعتراف کنند انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتند. خرمزی در نشست خبری بعد از این بازی، بازیکنان را با بیان اینکه تمام گل‌های خورده شده مشکوک بودند، متهم کرد و در قسمتی دیگر از صحبت‌هایش از خبر واگذاری باشگاه که توسط مدیرعامل اعلام و باعث شد تیم به هم بریزد پرده برداشت اما چند روز بعد مشخص شد مساله واگذاری باشگاه به صورت واگذاری 51درصد سهام بوده که آن‌هم با تصویب مجمع کارخانه آلومینیوم تا پایان فصل جاری منتفی شد.

این باخت تبعات بیشتری هم داشت؛ رئیس هیات مدیره باشگاه استعفا داد و دو عضو دیگر هیات مدیره هم رفتنی شدند. خرمزی هم عطای کار را به لقایش بخشید و پس از او از بین گزینه‌های مطرح شده، علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید معرفی شد و در جریان مراسم معارفه‌اش باشگاه آلومینیوم از ثبت شکایت علیه رسول خطیبی و پیگیری جدی ماجرای بی تعهدی مربیان در فدراسیون خبر داد.

آلومینیوم منصوریان در جام حذفی توانست در ضربات پنالتی تیم هوادار را شکست بدهد و به دور بعدی صعود کند. تیمی که سرمربی آن (رضا عنایتی) یکی از گزینه‌های مدیران باشگاه برای پرکردن جای رسول خطیبی بود. آلومینیوم در دومین بازی تحت هدایت منصوریان مس را در رفسنجان شکست داد تا در هفته هجدهم به امتیاز 26 برسد و کارش را در سال99 با رتبه ششم به پایان برساند.

اکنون تیم اراکی با سرمربی جدید خودش فرصت دارد تا مهیای ادامه مسابقات پس از تعطیلات نوروزی شود. آن‌ها یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر یعنی حامد پاکدل را در اختبار دارند. خرید مهم آلومینیوم در پنجره زمستانی معین عباسیان از پیکان بود که در واقع با عزیز معبودی معاوضه شد. ضمن اینکه رهایی از بند مصدومیت و بازگشت محسن ربیع‌خواه که زمانی مهره کارآمد برانکو در پرسپولیس بود، می‌تواند خط هافبک این تیم را محکمتر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان