//
کدخبر: ۳۰۳۶۴۶ //
تحلیل فنی و آنالیز بازی پرسپولیس تهران و نفت مسجد سلیمان

قرمزهای پایتخت از دید مربی بین المللی فوتبال/پرسپولیس با توجه به جذب نفرات جدید برای چیدمان اولیه کار حساسی را پیش رو دارند

قرمزهای پایتخت از دید مربی بین المللی فوتبال/پرسپولیس با توجه به جذب نفرات جدید برای چیدمان اولیه کار حساسی را پیش رو دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا پرکاس مدرس ایرانی یوفا در گفت گو با امید قاسمیان خبرنگار فرتاک ورزشی در رابطه با تحلیل فنی دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان اظهار داشت؛ با آرزوی سال پر از شادی د تندرستی برای تمام فوتبال دوستان و هواداران این رشته پر طرفدار در ایران و جهان در رابطه با دیدار پرسپولیس باید بگویم این تیم دو تغییر اساسی در ترکیب همیشگی( در اکثر ۱۶ بازی لیگ ) خود داشت .

سیستم و چیدمان ابتدایی با توجه حرکت بازیکنان ۴.۵.۱ بود یعنی با تک مهاجم کاملا در راس.

کادر فنی تیم ترجیح داد که تنها از یک بازیکن جدید ( مغانلو)  در ترکیب استفاده کند ، چون ترابی را نباید بازیکن جدید در نظر گرفت، او چند سال با ۸۰ درصد این تیم هم بازی بوده است ؛ البته این روند میتواند در بازی های آینده بیشتر شود

تیم پرسپولیس بیشتر سعی کردند که از جناحین حریف نفوذ کنند مخصوصا سمت چپ خودشان.

سه هافبک تهاجمی آنها( امیری، عالیشا و ترابی ) جابجایی عرضی زیادی داشتند.

این موضوع میتواند تمرکز حریف را مختل نماید ، اما میتواند کیفیت و کارهای ترکیبی را برای پرسپولیس سخت نماید ( و این در ۲۰ دقیقه اول بازی مشهود بود).

تنها نکته قابل توجه در تیم نفت مسجد سلیمان دیده میشد این بود که با توجه به دفاع پنچ نفره خود ، در تمامی نفوذ های پرسپولیس ( از جناحین ) در این نقاط آسیب پذیر بوده اند.

آنها  نتوانستند با شیف شدن برتری عددی در جناحین را بدست آوردند، حتی در کرنر های ترکیبی پرسپولیس هم تیم مسجد سلیمان ضعیف عمل میکرد.

در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس در ۱/۳ دفاعی تیم حریف هیچوقت بصورت پرس کامل تحت فشار نبودند هر چند که تمامی نفرات مسجد سلیمان در این فضا جایگیری کرده بودند و این موجب سده بود که بازیکنان پرسپولیس با سری بالا و دید خوب بتوانند پاس بدهند هر چند که با توجه به عجله کردن ( نه سرعت دادن) خیلی از پاسها ناقص و بی دقت بودند.

photo_2021-03-19_13-26-10

پرسپولیس روی حرکت ترکیبی و سرعت در ارسال به گل رسید که این تاکتیک یکی از پلان های تهاجمی در برابر تیمهای میباشد که بسته بازی میکنند.

در نیمه دوم  با یک شوت زیبا میتوانست اختلاف را دو گل نمایند تا تیم حاشیه امنیت بیشتر داشته باشد در ادامه   مسجد سلیمان حمل توپ و حرکت رو به جلو را پیش گرفت و از فاصله ایجاد شده بین خطوط پرسپولیس نهایت استفاده را بردند.

چندین حمله،  گرفتن کرنر و رسیدن به گل تساوی و در ادامه یک ضد حمله  خطرناک دیگر.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا در نیمه اول این فاصله ( بین خط تهاجمی و خط دفاعی ) آشکار نشد ؟؟

چون تیم مسجد سلیمان کاملا در نیمه خودشان تجمع داشتند و حمله ای را تدارک ندیدند.

تیم نفت  مسجد سلیمان بعد به ثمر رسیدن گل تساوی با حرکات پا بتوپ بلبلی از سمت چپ خود بسیار خوب کار کردند ‌و کادر فنی پرسپولیس با دو تعویض بموقع جناح راست خود را تقویت کرد.

با آمدن پهلوان و نعمتی قدرت تهاجمی پرسپولیس بیشتر شد و تیم پرس را  نسبت به دقایق گذشته از سمت چپ خود بیشتر کردند و تنها یک پاس اشتباه رو به عقب خط دفاعی پایه گذار گل برتری  پرسپولیس گردید.

تنها نکته قابل توجه اینکه سیامک نعمتی در این بازی نتوانست قبول کند که بازیکن تعویضی بوده ، در ابتدا در فاز حمله با یکی دو حرکت  نامطمئن و بعد با خطاهای تاکتیکی غیر ضروری خود را دو کارته و تیم را ۱۰ نفره نمود .

سیامک بازیکن بسیار خوب و تکنیکی است و در قهرمانی لیگ  و بازیهای باشگاه های اسیایی بسبار موثر بوده .

لذا یکی از  هنرهای هر کادر فنی آماده نگه داشتن ت مانی بازیکنان از لحاظ فنی ، بدنی و ذهنی میباشد.

پرسپولیس با توجه به جذب بازیکنان جدید در نیم فصل دوم همچنین بازگشت آل کثیر ، برای چیدمان اولیه کار حساسی را پیش رو دارند

آنها  باید در سه رقابت ، لیگ برتر( جام خلیج فارس) ، بازیهای حذفی و جام باشگاه های آسیایی از تمام پتانسیل تیمی بخوبی بهره ببرند چون نزدیکی بازیها و اوضاع بیماری ویروس کرونا ، میتواند فشار را روی با یکنان دوچندان نماید.

در پایان پرسپولیس باید فاصله عقبه تیم را در حملات با خط تهاجمی کمتر نماید ، چون در بازی های سخت تر این میتواند پاشنه آشیل آنها باشد.

هر چند خط هافبک دونده و قوی  پرسپولیس توانسته تا حد زیادی  در بازی های داخلی ؛ با برگشتهای خود این موضوع را پوشش بدهند ، ولی در برابر تیمهای که بهد از نصاحب توپ به بازی سرعت داده و قبل از بازگشت نفرات هافبک از فاصله ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته و به قلب دفاع پرسپولیس آسیب خواهند زد.

جهت یادآوری و تحربه از گذشته:

آنها در بازیهای آسیایی سه فصل پیش آنها در ۴ بازی‌ رفت و برگشت در مسقط  با دو تیم از عربستان سعودی( الاهلی و الهلال )  ۱۰ گل دریافت کردند در صورتی که در آن زمان در ۲۷ بازی لیگ داخلی تنها ۹ گل خورده داشتند و این بدلیل سرعت دادن در حملات در دو تیم عربستانی بود و در لیگ داخلی کمتر به این نکته توجه داشت یا بعبارتی سرعت پایین فوتبال داخلی باعث میکردید که خط هافبک پر قدرت پرسپولیس وقت کافی برای برگشت و حمایت کامل از خط دفاع را بدست میآورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان