//
کدخبر: ۳۰۲۰۴۹ //

شاه‌حسینی:ما با مقررات و اجرای آن در فوتبالمان شوخی می‌کنیم اما مراجع بین‌المللی آن رااجرا می کنند

کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: ما با مقررات و اجرای آن در فوتبالمان شوخی می کنیم اما مراجع بین‌المللی آن را اجرا می‌کنند.

شاه‌حسینی:ما با مقررات و اجرای آن در فوتبالمان شوخی می‌کنیم اما مراجع بین‌المللی آن رااجرا می کنند

عبدالرحمن شاه‌حسینی در خصوص اولتیماتوم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مبنی بر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال و پرسپولیس که موجب اعتراض هواداران آن‌ها شده و اینکه این ارکان قضایی تاکنون کجا بوده‌اند، اظهار داشت: مدیران جدید اعتقاد بر این دارند که پاسخگوی اعمال مدیران سابق نیستند و قضاوت مردم در مورد عملکرد آن‌ها باید بعد از این باشد.

وی افزود:‌ اولتیماتوم به مدیران استقلال و پرسپولیس به این شکل غلط است و باید مدیریت جدید مر قانون را برای همه اهالی فوتبال و عضوهای فدراسیون بدون هیچ گونه ملاحظه و با قاطعیت و شجاعت رعایت کنند. مردم، کارشناسان، رسانه‌ها و در کل همه اهالی فوتبال عملکرد اتاق شیشه ای فوتبال را به صورت دقیق رصد می کنند و مقررات باید برای همه اجرا شود.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: معتقدم رسانه‌ها باید از مسئولان پرسش کنند که این مقررات چرا الان اجرا می‌شوند؟ ما با مقررات و اجرای آن در فوتبالمان شوخی می‌کنیم اما مراجع بین‌المللی آن رااجرا می کنند.

شاه‌حسینی در مورد اینکه همیشه درابتدای فصل اعلام می شود که پنجره‌ها را می‌بندند و تا تسویه بدهی‌ها هیچ کس نمی‌تواند بازیکن جذب کند اما بعد از آن به هرصورت شده بازیکنان جذب و بدهی‌ها تلنبار می‌شوند، گفت: انصاف حکم می کند که رسانه‌ها، باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در شروع دوره مدیریت جدید آن را قضاوت نکنند و شش ماه بعد این کار را انجام بدهند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این شعارها چقدر عملی وعدالت اجتماعی چقدر رعایت می‌‌شود.

کارشناس حقوقی فوتبال تصریح کرد: ذات اجرای قانون و عدالت این است که حتی تندترین و آتشی‌ترین طرفداران و حتی آن‌هایی که فحاشی می‌کنند هم اگرببینند مقررات برای همه مو به مو اجرا می‌شود و تفاوتی نیست، راضی می‌شوند. وقتی مقررات برای همه اجرا شود یعنی عدالت وجود دارد.

وی افزود: این تصمیمات در قالب تصمیمات قضایی است و بارها در کشور ما گرفته شده اما مثل آب خوردن شکسته شده است اما خارجی‌ها در مورد هر حکمی تا آخرین ریال را نگیرند، ما را رها نمی‌کنند.

شاه‌حسینی در مورد اینکه برخی ازبازیکنان استقلال وپرسپولیس مدعی هستند که مدیران دو باشگاه برای AFC‌ سند سازی و عوام فریبی می‌کنند، و با وجود بدهی‌های زیادی که دارند مجوز حرفه‌ای می‌گیرند، گفت:‌این راباید اخطار شدید یا تذکر حقوقی شدید بگوییم. هرگاه اطلاعات ارائه شده از مراجع داخلی به مراجع بین‌المللی مخالف مقررات باشد باعث خسارات مادی و معنوی زیادی به فوتبال می‌‌شود. در این اسانامه به جز اعضای فعلی باید 60-70 نفر دیگر از اهالی فوتبال اضافه شوند تا رضایت همه فوتبالی‌ها را در بر داشته باشد.

وی گفت: الان فدراسیون در مرحله حساسی است. دو نایب رئیس مانده است. بعضی از سمت‌ها به موجب اساسنامه جدید با رای مجمع مشخص شوند. از جمله ارکان قضایی فدراسیون کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته استیناف. افراد واجد شرایط باید به مجمع معرفی شوند و مجمع هم بر اساس خدا و عدالت رای بدهد. این تذکر را باید بدهم که هیات رئیسه کاری نکند که مجمع فقط یک انتخاب داشته باشد. باید به مجمع حق انتخاب داده شود و مثل کمیته انتخابات قبلی نباشد که فقط یک گروه معرفی شد. به تیم جدید می‌گویم طوری افراد را معرفی کنید که صلاحیت این سمت را داشته باشند. باید اعضای مجمع برای هرکدام از سمت‌ها سه چهار گزینه داشته باشند.

رئیس اسبق کمیته انضباطی در مورد اینکه در زمان خودش چه اتفاقاتی در بحث حرفه‌ای افتاده، عنوان کرد:‌من حدود 9 سال است استعفا داده‌ام. قبل از آن منابع مالی نزدیک به صددرصد باشگا‌ه‌های ما توسط دولت تعیین می‌شد. اصول حرفه‌ای که مراجع بین‌المللی برای ما تعریف کردند اجرا نمی‌شد. البته این در صلاحیت من نبود و به سازمان لیگ مربوط می‌شد. ما فوتبال را به شرایط حرفه‌ای نزدیک کردیم. الان با آن زمان خیلی فرق کرده است. بعدا اعلام شد که حق ندارند به باشگاه‌ها بودجه بدهند.

وی در گفت‌وگو با رادیو جوان در مورد اینکه آیا توسط باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای سندسازی می‌شود، گفت: در گذشته این اتفاق افتاده است. آیا باشگاه‌های ما شرایطی که توسط مراجع بین‌المللی تعریف شده را دارند؟ فدراسیون جدید باید به سمتی برود که قوانین داخلی و بین‌المللی را اجرا کنیم. باید اجازه بدهیم فدراسیون کار خودش را انجام بدهد. نکته‌ای که در مورد کمیته‌ها و ارکان قضایی گفتم وقتش الان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان