//
کدخبر: ۳۰۲۰۴۷ //

قلعه‌نویی: چگونه می‌شود به هر تیمی می‌روم اشتباهات داوری علیه تیم من است

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: امسال 8 تا 9 امتیاز ار داوری ضرر کردم، اگر ما از داوری سود بردیم تا آخر عمر محرومم کنند.

قلعه‌نویی: چگونه می‌شود به هر تیمی می‌روم اشتباهات داوری علیه تیم من است

امیر قلعه نویی درباره چالش‌‌های ایجاد شده برای تیم گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: ابتدا باید از مدافعان سلامت به ویژه در این شرایط خاص که ایثار می‌کنند تشکر کنیم. اکنون شرایط بسیار سخت است و توصیه ‌می‌کنم دولتمردان و افرادی که باید این وظیفه را انجام بدهند، هرچه سریع تر بحث واکسن را درست کنند. می دانم همه زحمت می کشند اما از لحاظ زمانی عقب هستیم. اگر آمار کشورهای دیگر را ببینید متوجه می شوید خیلی کشورها تزریق واکسن را شروع کرده و خیلی از کشورها هم به بالای  50 درصد رسانده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: هنوز هم با وجود ایثار مدافعان سلامت اما باید درمان اساسی که تزریق واکسن است انجام شود. از مردم عزیزمان می خواهم مراقب سلامت خود باشند. نزدیک عید نوروز هستیو هرچند گرامی داشت بزرگ‌ترین عید ما واقعا واجب است اما سلامتی مهم تر از سفر رفتن است. از دولتمردان می خواهم بحث واکسن باکیفیت مناسب را انجام بدهند تا مشکل و دغدغه مردم برطرف شود.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر تصریح کرد: درباره تیم گل‌گهر هم باید بگویم ما را به چالش انداختند. ببینید چند هفته است کنار تیم خود نیستم. از حسن زاده به عنوان رئیس کمیته انضباطی و جاودانی و عبداللهی که همکارش هستند نهایت تشکر را داشته و رایی که علیه من صادر شده است قبول می‌کنم اما حرف حق زده شده و در مصاحبه ام گفته ام ایراد از من است و بگویید این ایراد چیست تا خود را اصلاح کنم.

قلعه نویی ادامه داد: اشتباه اگر مدام تکرار شود، دیگر اسمش اشتباه نیست و می شود تصمیم. این امر هم در تیم‌های مختلف برای من اتفاق افتاده است. یک روز با ذوب‌آهن و روز دیگر با سپاهان. نمونه بارزش به دیدار فصل قبل سپاهان با صنعت نفت بازمی گردد. سروش رفیعی تکلی زد که شدت آن خیلی کمتر از تکلی بود که هفته قبل زد. آن تکل را کارت قرمز دادند و این تکل را خطا نگرفتند!

وی خاطرنشان کرد: حرف من این است آقایان حسن‌زاده، جاودانی و عبداللهی در جلسه‌ای که با حضور سهرابی برگزار شد و من از رئیس دپارتمان داوری نهایت تشکر را می‌ کنم حرف های خود را زدیم و از آنها ممنون هستم. در آن جلسه قرار شد دوستان فیلم و ویدئویی بیاورند. حداقل توقع من از حسن‌زاده این بود که اجازه می‌داد ما هم فیلم‌های خود را می‌آوریدم تا مشخص شود ادله چه کسی محکم‌تر است. 

سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان اضافه کرد: از 7 پنالتی که برعلیه تیم ما گرفتند 6 پنالتی اشتباه بوده است این حرف من نیست گفته کارشناسان است. وقتی گل سالم تیمت گرفته نمی‌شود و پنالتی‌های اشتباه علیه‌ات می‌گیرند چه اتفاقی رخ می‌دهد. ادعای ما بیشتر است، اما می‌گوییم همه اشتباهات سهوی بوده و عمدی نبوده است، اما تیم گل‌گهر سیرجان دومین حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. 

قلعه‌نویی افزود: وقتی در یک بازی حساس گل صحیح تیم ما گرفته نمی‌شود، شیرازه تیم از لحاظ روحی و روانی به هم می‌ریزد. در دقیقه نود همان مسابقه پنالتی تیم گل‌گهر گرفته نشد. دو بازی کنار تیمم حضور ندارم و در دیدار بعدی که در جام حذفی برگزار می‌شود هم باز بار دیگر کنار تیم حضور ندارم. 

وی ادامه داد: در بازی با نساجی پنالتی بر ضرر ما گرفته شد که باز هم کارشناسان گفتند پنالتی نبوده. از حسن‌زاده سؤال می‌پرسم این همه در حق من اشتباه شده که می‌ گوییم همه آنها سهوی بوده و عمدی نبوده. جوابگوی این همه اشتباه آن هم در تیم‌های مختلف مثل ذوب‌آهن، سپاهان، گل‌گهر و تراکتور چه کسی است؟ تیم گل‌گهر دومین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند. حتی در بازی‌های مثل مس رفسنجان که به پیروزی رسیدیم باز هم اشتباهاتی رخ داد. در دیدار رفت در شرایطی که نتیجه صفر صفر دنبال می‌شد یک گل سالم ما را رد کردند. هر چند آن مسابقه را بردیم.

سرمربی گل‌گهر تأکید کرد: می‌خواهم به آقایان حسن‌زاده و جاودانی بگویم گل‌گهر تجربه تیم‌های صدرجدولی مثل فولاد، سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس را ندارد. چرا اشتباهات این مدلی باید به تیم ضربه بزند. من می‌گویم اشتباه از من است و می‌خواهم خود را اصلاح کنم اما در اولین برنامه شب‌های فوتبالی اشتباه داوری در نیم فصل را نشان داده تا ببینید گل‌گهر دست‌کم 8 تا 9 امتیاز ضرر کرده است یا نکرده است. اگر این امتیازات را به دست می‌آوردیم کجای جدول بودیم؟

قلعه‌نویی افزود: اگر از داوری سود برده باشیم تا آخر عمر مرا محروم کنید اما در این چند هفته این تعداد امتیاز از گل‌گهر کم شده. اگر ثابت شد اشتباهات داوری رخ داده حسن ‌زاده بگوید حکمی که علیه من صادر شده اشتباه بوده است. 

وی ادامه داد: من چه حرفی زدم؟ در همان برنامه گفتم اشتباه از من است و می‌خواهم خود را اصلاح کنم. از این چند داور عزیز دلجویی کردم اما گفتم این افراد اشتباه مرا بگویند تا خود را اصلاح کنند. چرا باید محروم شوم و در حساس‌ترین بازی‌ها کنار تیمم نباشیم.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان در بدترین شرایط پنالتی را به ضرر ما گرفتند که تمام کارشناسان گفتند درست نبوده. به داور کنار گفتم شما که نزدیک هستی باید به داور وسط کمک کنی و دیدی که آن پنالتی درست نبود، اما داور به من کارت زرد نشان داد. 

وی افزود: من روی عدالت حسن‌زاده و دوستان کمیته انضباطی شک ندارم اما آنها رأی دادند تا مقابل سپاهان روی نیمکت تیمم نباشم. بازی با جام حذفی هم حضور ندارم. در این وضعیت باید چه کار کنم؟ باید عدالتی هم باشد. چگونه می‌شود به هر تیمی می‌روم اشتباهات داوری علیه تیم من است. 

سرمربی تیم گل‌گهر افزود: سروش رفیعی هر دو تکل خود را در زمین نقش جهان انجام داد. چگونه امکان دارد تکلی که شدیدتر است از سوی داور خطا اعلام نشود اما تکلی که در زمان سرمربیگری من رخ داده سبب اخراج رفیعی شود؟ این یک مورد از پنجاه مورد است. در فضای خوبی با سهرابی و مسئولان کمیته انضباطی صحبت‌هایی کردیم. به آنها گفتم بعد از چند سال می‌خواهم خود را اصلاح کنم و اشتباه هم از من بوده. 

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: آقایان گفتند اسم چند داور را آ‌وردی که از آنها دلجویی کردم اما باز هم محروم شدم. 

قلعه‌نویی که با رادیو تهران ورزشی گفت و گو می کرد درباره اینکه آیا پیشنهادی سرمربی استقلال روی تمرکز و کارش تأثیرگذار بوده، توضیح داد: باشگاه استقلال به گل‌گهر نامه زد و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این باشگاه با من تماس گرفتند. حدود نیم ساعت با آنها حرف زدم. اما با نامه رسمی باشگاه استقلال مخالفت شد. بارها گفتم با تمام وجود کار می‌کنم و دوست ندارم کارم را در یک تیم در وسط فصل رها کنم.

وی ادامه داد: به فرهاد مجیدی تبریک می‌ گویم. همچنین از محمود فکری، استاد خودم پرویز مظلومی، صمد مرفاوی و حنیف عمران‌زاده تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می‌گویم. این قانون فوتبال است و یک مربی اولین کاری که باید یاد بگیرد پیدا کردن درب خروج است. برای استقلال هم با کادر جدید آرزوی موفقیت می‌کنم. 

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنم در هر تیمی بوده‌ام با تمام وجود کار می‌کنم و تیم ما هم از نظر کیفیت بهترین کار را انجام می‌دهد. امیدوارم اگر مسئله‌ای هم هست، به خاطر من تیمم آسیب نبیند. واقعیت این است از اشتباهات سهوی داوری ضربه می‌بینیم و 8، 9 امتیاز از دست داده‌ایم،‌البته موردی که اکنون برای استقلال پیش آمد در زمان سرمربیگری من در سپاهان هم رخ داد. در آن زمان من به مسئولان فدراسیون گفتم با سپاهان مذاکره کنید و رضایت مرا برای سرمربیگری تیم ملی از این باشگاه بگیرید. 

وی ادامه داد: روز گذشته هم بازی خوب و پرفشاری را شاهد بودیم که درگیرشونده بود اما بدشانس بودیم. گل‌گهر در این فصل رکورد زده و 13 توپ ما به تیر خورده است. تیم داوری و مجموعه داوری بسیار عالی قضاوت کردند حتی یک صحنه مشکوک هم داشتیم که بعد از دیدن فیلم مشخص شد پنالتی رخ نداده. به رضا کرمانشاهی و همکارانش خسته نباشید گفته و از آنها تشکر کردم.

سرمربی گل‌گهر ادامه داد: جایی که عدالت باشد و تیم داوری به این خوبی قضاوت می‌کند وظیفه داریم از داور تشکر کنیم. خواهش می‌کنم اگر مسئله‌ای است عزیزان ما تحت تأثیر قرار نگیرند زیرا تیم‌های من در این چند سال از داوری ضربه دیدند. 

قلعه‌نویی تصریح کرد: باز هم می‌گویم باید  خودم را اصلاح کنم تا این عزیزان چنین نگاهی به من نداشته باشند. بار دیگر پیشاپیش عیدنوروز را به مردم تبریک می گویم هر چند چندین سال است که عید نداریم زیرا سفره مردم هر سال کوچکتر می‌شود امیدوارم این عید بر همه عزیزان چه در داخل و خارج کشور تبریک گفته و امیدوارم دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان