//
کدخبر: ۲۹۹۸۳۶ //

آمار حیرت انگیز مهدی طارمی در آستانه بازی با یوونتوس ؛ لژیونر پرسپولیسی بالاتر از زوج رونالدو

در آستانه بازی حساس پورتو و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا همه نگاه ایرانی ها به درخشش احتمالی مهدی طارمی در این دیدار است. لژیونر موفق فوتبال کشورمان با درخشش خیره کننده اش توجه همه را به خود جلب کرده است. روزنامه همشهری در آستانه این دیدار حساس، مقایسه جالبی از مهاجمان دو تیم کرده است که در این مقایسه مهدی طارمی عملکرد بهتری از آلوارو موراتا داشته است.

آمار حیرت انگیز مهدی طارمی در آستانه بازی با یوونتوس ؛ لژیونر پرسپولیسی بالاتر از زوج رونالدو
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو آماری بهتر از زوج کریستیانو رونالدو در خط حمله یوونتوس داشته است.

روزنامه همشهری به بهانه بازی این هفته پورتو و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا، آمار مهدی طارمی را با آلوارو موراتا مقایسه کرده است.

مهاجم ایرانی تا هفته نوزدهم سوپرلیگ پرتغال فقط در لیگ ۹ گل و ۷ پاس‌گل از خود بر جای گذاشته و روی ۳۷ درصد گل‌های این فصل تیمش تأثیر مستقیم داشته. این در حالی است که او تنها در ۶۴ درصد دقایق ممکن به میدان رفته است. اگر مجموع ۲۹ بازی این فصل در همه رقابت‌ها را به‌حساب بیاوریم، طارمی ۱۴ گل و ۹ پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده؛ میانگین هر ۱۱۸ دقیقه یک ‌گل که آمار فوق‌العاده‌ای است.

مهاجم اسپانیایی یوونتوس در ۸۲ درصد دقایق ممکن از ابتدا در ترکیب بوده و در مجموع در ۷۴ درصد دقایق مسابقات تیمش حضور داشته. آمار ۱۳ گل و ۱۰ پاس‌گل و میانگین گلزنی هر ۱۳۹ دقیقه یک ‌گل آمار او را از مهدی طارمی ضعیف‌تر نشان می‌دهد. هرچند تأثیر موراتا روی گل‌های یووه اندکی بیش از طارمی و ۴۱ درصد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری ورزش ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان