//
کدخبر: ۲۹۸۰۵۰ //

آمار عجیب مهاجم مالیایی استقلال

ستاره خط حمله آبی‌پوشان بازهم به واسطه مصدومیت، دیدار دیگری را از لیگ بیستم دست داده تا در این فصل آمار ضعیفی را از حیث دقایق بازی و تاثیرگذاری در ترکیب آبی‌ها به ثبت برساند.

آمار عجیب مهاجم مالیایی استقلال

مصدومیت دقیقه نودی شیخ دیاباته پیش از سفر به مسجدسلیمان باعث شد تا این مهاجم مالیایی آبی‌ها، رویارویی هفته سیزدهم با نفت را از دست بدهد و برای ادامه روند درمانی خود در تهران بماند؛ هر چند شایعاتی درباره عدم سفر او به مسجدسلیمان به واسطه مشکلات مالی مطرح شد اما باشگاه استقلال آن را تکذیب کرد. این مهاجم بلندقامت که از ابتدای حضور در استقلال، بیش از نیمی از دیدارها به واسطه مصدومیت از دست داده، در لیگ بیستم آمار عجیبی را از خود به ثبت رسانده است.

 

تا پایان هفته دوازدهم فقط شیخ دیاباته فرصت داشته تا در 296 دقیقه از دیدارهای استقلال به میدان برود؛ یعنی در واقع از مجموع 1170 دقیقه دیدارهای آبی‌پوشان، دیاباته تنها 25 درصد بازی‌ها را در میدان حاضر بوده و مابقی را به واسطه مصدومیت و ناآمادگی از دست داده است. البته که غیاب او چندان در ترکیب استقلال با بازی دادن به ارسلان مطهری و مهدی قایدی به چشم نیامده، چرا که این دو مهاجم سرعتی آبی‌ها توانسته‌اند جور غیبت دیاباته را بکشند و به نوعی می‌توان استقلال به بازی بدون او عادت کرده است.

 

به گزارش فرتاک نیوز، با نگاهی به آمار و ارقام لیگ بیستم و نتایجی که استقلال به دست آورده، می‌توان یافت که آبی‌پوشان بیشتر بردهای این فصل را هم در غیاب مهاجم اهل مالی کسب کرده‌اند؛ چرا که آن‌ها در 10 بازی قبلی بدون شیخ دیاباته، 19 امتیاز گرفته‌اند که به مراتب آمار بهتری از 3 امتیاز از دو مسابقه با حضور ثابت او محسوب می‌شود.


موفقیت استقلال در بازی این هفته مقابل نفت مسجدسلیمان، می‌تواند جایگاه دیاباته در ترکیب اصلی را بیش از پیش به خطر بیندازد؛ چرا که آبی‌پوشان در سه مسابقه پیاپی با پرسپولیس، تراکتور و سایپا بیشتر از یک نیمه بازی با خط حمله دیاباته، قایدی و مطهری بازی کردند اما به جز دیدار مقابل تراکتور، در دو بازی دیگر این سیستم و چینش مهاجمان موفق نبود.البته مسلما دیاباته از نظر کیفی شرایط کاملا متفاوتی با اغلب مهاجمان شاغل در لیگ ایران دارد اما تعدد مصدومیتهای او چیز عجیبی است.

احتمالا اما با مصدومیت دوباره دیاباته و بازگشت موسوی، غفوری دوباره به خط حمله می‌رود و به دو مهاجم دیگر اضافه می‌شود؛ مثلث غفوری، مطهری و قایدی که استقلال را مقابل گل‌گهر و آلومینیوم به پیروزی رساند و نیمه اول دربی هم از حریف، جلو بود. اگر این خط حمله سه امتیاز بازی با نفت را هم به دست آورد، بعید است فکری به این راحتی حاضر به تغییرات و بازگرداندن دیاباته، به جمع بازیکنان اصلی تیمش باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان