//
کدخبر: ۲۹۷۶۰۹ //

آلومینیوم سخت‌تر از فولاد/ پرسپولیس؛ تیم بی‌دفاع

عصر امروز از هفته دوازدهم لیگ برتر 3مسابقه برگزار می‌شود و از ساعت15پرسپولیس در اراک مهمان آلومینیوم خواهد بود.

آلومینیوم سخت‌تر از فولاد/ پرسپولیس؛ تیم بی‌دفاع
به گزارش فرتاک نیوز،

 این نخستین سفر پرسپولیس به اراک در تاریخ لیگ‌های ایران است. آلومینیوم اراک برای نخستین بار به لیگ برتر رسیده و پیش از این هم اراک فقط یک‌بار در سال68در سطح اول فوتبال تیم داشت که در لیگ2 گروهی آن سال، آذرآب اراک با پرسپولیس هم‌گروه نبود. به این ترتیب برخلاف استقلالی‌ها که هم سال68با تیم اراکی همگروه بودند و هم سال72در لیگ دسته‌سوم به مصاف اراکی‌ها رفته‌اند، پرسپولیس برای نخستین بار است که با تیمی از اراک در لیگ کشور روبه‌رو می‌شود.

  آلومینیوم؛ چغر در دفاع، متخصص در کلین‌شیت

آلومینیوم تیمی چغر و سختکوش در دفاع است که اصلا حریف آسانی برای پرسپولیس نخواهد بود. شاگردان رسول خطیبی در هفته اول که هنوز بازیکنان جدید خود را به خدمت نگرفته بودند با 3گل در خانه مغلوب نساجی شدند و شروع بسیار بدی در لیگ برتر داشتند. این تیم هفته دوم هم در اصفهان با یک گل به سپاهان باخت اما بعد از آن کاملا جمع‌وجور شد و طی 9مسابقه فقط یک شکست داشته که آن هم در تهران مقابل استقلال رقم خورده است. آلومینیوم مقابل تیم‌های بالای جدولی مثل نفت آبادان، گل‌گهر و فولاد کلین‌شیت کرده و حتی نفت آبادان را در اراک شکست داده است. این تیم گلزنی به نام حامد پاکدل دارد که بعد از درخشش سال گذشته‌اش در لیگ ‌یک، حالا با 5گل طی 10بازی در لیگ برتر یکی از مدعیان آقای گلی در این لیگ هم هست. پاکدل در حالی 5گل زده که 2 مهاجم پرسپولیس یعنی عبدی و امیری در این فصل مجموعا 3گل زده‌اند. آلومینیوم با ثبت 5کلین‌شیت یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در این زمینه است و تعداد کلین‌شیت‌هایش با پرسپولیس برابری می‌کند. حسین پورحمیدی دروازه‌بان این تیم نیز با میانگین امتیاز 7.01از 10یکی از 3دروازه‌بان برتر لیگ تا این هفته بوده است.

 پرسپولیس؛ تیم بی‌دفاع

و اما پرسپولیس، بعد از برتری پرحاشیه مقابل فولاد، سرخپوشان نیاز مبرمی به پیروزی مقابل آلومینیوم دارند تا در کنار تساوی‌های پرشمار، تعداد پیروزی‌های خودشان را هم به عددی قابل‌قبول برسانند. با توجه به شکست استقلال در این هفته، پرسپولیس درصورت برتری مقابل آلومینیوم اختلاف امتیازاتش با استقلال را به 4می‌رساند که در 2بازی عقب‌افتاده قابل جبران خواهد بود. پرسپولیس تقریبا در تمامی آیتم‌های فنی تیم بهتری نسبت به آلومینیوم بوده است. در مالکیت توپ 56به 47، در شوت به دروازه 10.8به 9.8، در نبردهای هوایی 52.6به 50، در دقت پاس 80به 74و در تحمل شوت 10به 6.9برتری با پرسپولیسی‌هاست. البته پرسپولیس با وجود خط دفاعی قدرتمندی که در 4هفته ابتدایی 4کلین‌شیت برای این تیم ثبت کرد، در 5بازی بعدی فقط یک‌بار موفق به کلین‌شیت شده و طی این 5بازی 5گل دریافت کرده است. این خط دفاعی در اراک هم کار سختی برای مهار پاکدل و یارانش خواهد داشت. به‌خصوص که کنعانی‌زادگان هم به‌دلیل مصدومیت غایب است و سرخپوشان ذخیره مطمئنی برای او ندارند. در هفته گذشته به تناوب از میلاد سرلک و احسان حسینی به‌عنوان جانشین احتمالی کنعانی‌زادگان نام برده می‌شد، اما در آخرین روز نام مهدی شیری هم به این لیست اضافه شد. گویا یحیی برای پر کردن خلأ موجود در خط دفاعی‌اش به حضور مهدی شیری در کنار سیدجلال نظر دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان