تاریخ انتشار: 1396/12/01 13:21
کد خبر: 159238

همه چیز در مورد حریف قطری پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری حساس در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر می رود به همین بهانه وضعیت فعلی این تیم بررسی شده است.
همه چیز در مورد حریف قطری پرسپولیس

 السد حریف امروز پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی به سر می برد ، این تیم در ۱۰ بازی گذشته صاحب ۸ پیروزی ۱ تساوی و ۱ شکست شده است. این تیم در حال حاضر در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

خط هافبک و اتکا به ژاوی

ژاوی هرناندز هافبک پرآوازه و پرافتخار اسپانیایی مهم‌ترین چهره السد درون زمین است. این هافبک ۳۸ ساله در مرکز زمین وظیفه بازیسازی را برعهده دارد و حضور دو هافبک تدافعی در کنار این بازیکن به ژاوی این فرصت را می‌دهد تا با دوندگی کمتر گردش توپ در زمین را مدیریت کند. ژآوی که آخرین سال حضور خود در فوتبال را تجربه می‌کند سابقه قهرمانی در اسپانیا و اروپا به همراه بارسلونا و همچنین فتح جام جهانی و جام ملت‌های اروپا همراه با اسپانیا را داشته است. ژاوی در فصل جاری لیگ قطر ۵ گل به ثمر رسانده و ۶ گل نیز ساخته است. در کنار ژاوی دو هافبک با خصوصیات تدافعی به نام‌های سالم الهاجری و یاسر ابوبکر حضور دارند. الهاجری ۲۲ ساله به عنوان مدافع میانی نیز ایفای نقش کرده است و ابوبکر ۲۸ ساله سابقه بازی در دفاع چپ را نیز داشته است. در این پست خوخی بوعلام هافبک الجزایری‌الاصل تیم ملی قطر نیز در میان بازیکنان السد حضور دارد که به دلیل مصدومیت تا اطلاع ثانوی شرایط بازی نخواهد داشت.

وینگرهای خطرناک

در پست وینگر السد دو بازیکن اصلی تیم ملی قر را در اختیار دارد. حسن الهیدوس ۲۷ ساله که سابقه ۸۸ بازی ملی را دارد به همراه علی اسدالله که وی نیز در ۴۲ بازی برای تیم ملی قطر به میدان رفته گزینه‌های اصلی حضور در جناحین خط حمله السد به شمار می‌روند. الهیدوس در ۱۵ بازی لیگ ۸ گل به ثمر رسانده و ۸ گل نیز ساخته تا یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان السد باشد هر چند که گفته می شود الهیدوس به علت مصدومیت به بازی امروز نخواهد رسید. همچنین علی اسدالله نیز در ۱۲ بازی ۲ گل برای السد به ثمر رسانده و ۲ گل دیگر نیز ساخته است. دیگر گزینه السد برای حضور در این پست جوگورته الحمرون الجزایری است. وینگر ۲۹ ساله‌ای که در فصل جاری لیگ قطر در ۱۳ بازی ۹ گل به ثمر رسانده و ۵ گل دیگر نیز ساخته است. اما گزینه‌های السد در پست وینگر به این ۳ بازکین ختم نمی‌شوند. السدی‌ها اکرم عفیف پدیده فوتبال قطر را که در مالکیت ویارئال است و طی نیم‌فصل اول در لیگ بلژیک به میدان رفته بود را به طور قرضی به خدمت گرفته‌اند و علی فریدون وینگر ایرانی‌الاصل را در اختیار دارند.

خط حمله و امیدها به شماره ۱۱

دیدار دو تیم الوصل و السد با یک گل به سود تیم اماراتی در حال پیگیری بود که در یک سوم پایانی بازی بغداد بونجاح برای السد به میدان رفت و با دو گلی که به ثمر رساند نتیجه را به سود السد برگرداند. بونجاح که بازیکن تیم ملی الجزایر نیز هست در در ۷ بازی لیگ برای السد ۷ گل به ثمر رسانده و ۶ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. بونجاح در صورتی که مصدومیتی نداشته باشد گزینه اصلی خط حمله السد خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا رکورد گل‌های زده خود را بهبود ببخشد. در صورتی که به هر دلیل ممکن بونجاح شرایط بازی را نداشته باشد الحمرون هم‌وطن وی در این پست به میدان خواهد رفت و علی فریدون نیز دیگر گزینه حضور در این پست خواهد بود.

چهره ویژه

مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی السد رابطه بسیار خوبی با بازیکنان پرسپولیس دارد و در مقاطع مختلف نیز تا آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس پیش رفته و حال نیز به احترام هادی نوروزی با شماره ۲۴ در السد به میدان می‌رود. وی مدال قهرمانی خود در جام حذفی قطر را به خانواده نوروزی اهدا کرد و چهره محبوبی میان پرسپولیسی‌ها به شمار می‌رود. به جز مرتضی، السد یک ایرانی دیگر به نام علی فریدون دارد. مهاجم ۲۶ ساله‌ای که از والدینی ایرانی در کویت متولد شده و پس از چند سال بازی در الشمال امسال به صورت قرضی ابتدا به الاهلی و حال به السد منتقل شده است. فریدون طی هفته‌های اخیر در لیگ به عنوان بازیکن ذخیره برای السد به میدان رفت و مقابل الوصل روی نیمکت ذخیره‌های این تیم حضور داشت. بازی با پرسپولیس برای این بازیکن که کمتر نام او را در رسانه‌ها شنیده‌ایم یک بازی ویژه خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nb8kv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو ترکیب اصلی تیمش مقابل السد را مشخص کرد