//
کدخبر: ۲۹۳۶۸۷ //

اعتراضات داوران و مربیان شرایط را تغییر می‌دهد؟

استفاده از داوران جوان و کم تجربه در رقابت های لیگ برتر با اعتراض کادر فنی تقریبا تمامی تیم های حاضر در این مسابقات همراه شده است.

اعتراضات داوران و مربیان شرایط را تغییر می‌دهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هشت هفته از رقابت های لیگ برتر در دوره بیستم سپری شده و طی این مدت بدون احتساب بازی های معوقه، نزدیک به 150 داور و کمک داور توسط دپارتمان داوری و کمیته داوران فدراسیون فوتبال مورد استفاده قرار گرفته اند؛ این دقیقا همان موضوعی است که هم اعتراض داوران باتجربه فوتبال کشور را به همراه داشته و هم کادر فنی تیم های حاضر در مسابقات به آن معترض شده اند.


در کنار نبودن سیستم کمک داور ویدئویی که این روزها در دنیا به یک امر طبیعی تبدیل شده، حضور داوران جوان سبب شده تا در فصل بیستم لیگ برتر شاهد افزایش اعتراضات به عملکرد داوران باشیم و حالا کمیته داوران و دپارتمان داوری که شائبه‌های زیادی پیرامون عملکرد آنها و مرتبط دانستن تصمیمات آنها به انتخابات پیش روی ریاست فدراسیون  فوتبال، وجود دارد، قصد دارد که در هفته های آینده بیشتر از داوران باتجربه استفاده کند.


این عزم در واقع شنیده‌ها از برخی اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال است، که ضمن پذیرش مشکلاتی که در هفته های گذشته لیگ برتر وجود داشته و شنیدن اعتراضات داوران باتجربه، سعی بر تغییر شرایط دارند.


البته در پایان باید حتما به این موضوع اشاره داشت که هیچ کسی مخالف حضور داوران جوان نیست، ولی این انتظار وجود دارد که در هر بخشی از فوتبال، افرادی در راس کادر باشند که شایستگی های خود را پیش تر ثابت کرده باشند؛  قطعا داوران جوان مستعد نیز با سوت زدن در سطوح پایین‌تر فوتبال ایران، با عملکرد بهتر، تجربه بیشتر و در نتیجه آماده تر به لیگ برتر خواهند رسید؛ نه اینکه داوری با 10 قضاوت در لیگ یک به لیگ برتر راه پیدا کند و فاصله میان بازی دادن به داوران باتجربه به 4 هفته برسد.


امروز برنامه جدید لیگ برتر از سوی سازمان لیگ اعلام شد و همین حالا سهرابی رئیس دپارتمان داوری در حال انتخاب نفرات مدنظر خود برای قضاوت در بازی های پیش رو است تا اسامی مورد نظر خود را برای تایید نهایی در اختیار اصفهانیان رئیس کمیته داوران قرار دهد؛ لیستی که بی شک حاوی نکات زیادی خواهد بود و باید دید این تغییر رویه ای که برای ایجاد آن تلاش شده، انجام خواهد گرفت یا خیر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان