//
کدخبر: ۲۹۳۵۶۱ //

از مسعود شجاعی خواهش کردیم سرمربی تراکتور باشد

مالک باشگاه تراکتور گفت: مسعود شجاعی محصول باشگاه تراکتور است و امیدوارم او را راضی کنیم که سرمربی شود.

از مسعود شجاعی خواهش کردیم سرمربی تراکتور باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا زنوزی درباره دلایل تغییرات متعدد مدیریتی در باشگاه تراکتور گفت: فلسفه گسترش فولاد با تراکتور فرق دارد. گسترش هوادار آن‌چنانی نداشت. کارهایی که در تراکتور می‌شود جریان یابد، در باشگاه‌های بدون طرفدار نمی‌شود. مدیریت اینجا با مدیریت باشگاهی که هوادار ندارد متفاوت است. باید قبول کنم در سه سال فراز و نشیب‌های مدیریتی در باشگاه داشتم.

وی افزود: شاید یکسری ل قبلی هم گفته بودیم که مدیرعامل اقتصادی می‌آوریم. اینکه وقتی مدیرعامل و هیات مدیره اقتصادی و ورزشی آمد، شما به عنوان مدیر باشگاه خواهید بود.

مالک باشگاه تراکتور تاکید کرد: این اتفاقات افتاد و آن فرد رفت. به جای ایشان آقای سیاح و هیات مدیره آمد. در حوزه معاونت ورزشی هم آقای نصیرزاده آمد که یکی از به نام‌های فوتبال است. آقای سیاح خودش در حوزه اقتصاد صاحب سبک است و باشگاه را به سمت اقتصادی شدن سوق می‌دهد. نفع باشگاه‌های ایران و تراکتور را در اقتصادی شدن می دانم.

زنوزی درباره اینکه برای تصمیم گیری در مورد مدیریت باشگاه تراکتور چقدر تابع احساس و هوادار است؟ گفت: ما تُرکها کمی احساسی هستیم! نمی‌شود این احساس را پنهان کرد ولی سعی می‌کنم در حوزه مدیریت در کلیه کارها چه در صنعت و چه در اقتصاد و ورزش این را خنثی کنم. ولی تراکتور نام و باشگاه بزرگی است و باعث می‌شود آدم تصمیماتی را بگیرد. شاید آن لحظه اگر این تصمیمات را نگیریم، بعدها خودمان را نبخشیم. این‌طور بگویم هواداران یکسری مسائل را از داخل نمی‌دانند و شاید همین باعث شود تفکراتی داشته باشند. وقتی داخل یک کار هستیم و مسائل را می‌بینیم، اگر الان حل نکنیم شاید در آینده نزدیک به مشکل اساسی بخوریم.

وی گفت: نمونه اش در مورد مربی‌ای که کنار گذاشته شد، هواداران به من متذکر شدند. در بازار و مارکتی که اول فصل بود، اجازه جذب مربی خارجی نمی‌دادند. مجبور بودیم یکی از گزینه‌های مطرح را که هیات مدیره معرفی کرده بود را انتخاب کنیم که به مربی قبل رسیدیم. به این نتیجه رسیدیم ادامه دادن به این روند ما را به جایی نخواهد رساند. از هواداران عذرخواهی می‌کنم. آنها هم باید بازار را در نظر بگیرند که در بازار اکثر مربیان خوب صاحب تیم بودند و مربی زیادی وجود نداشت که انتخاب کنیم. شاید مربی هم بود اما از نظر دیدگاه مجبور شدیم یک مربی را انتخاب کنیم که هواداران روی او حساسیت داشتند.

زنوزی ادامه داد: الان آقای مسعود شجاعی فعلاً مربی موقت است. همه می‌دانیم که شجاعی هیچ وابستگی به تیم‌های دیگر ندارد و محصول خود تراکتور است. باید او را حمایت کنیم. دارم می بی نم که مردم چقدر از او حمایت و دلبری می‌کنند! امیدوارم بتوانیم شجاعی را راضی کنیم تا این پست را قبول کنند. او فعلاً رضایت کامل نداده است. از هواداران خواهش می‌کنم حمایت کنند تا شجاعی سرمربی تیم شود.

وی درباره اینکه ممکن است مسعود شجاعی در تراکتور به عنوان سرمربی بسوزد، تاکید کرد: شجاعی بازیکن بزرگی بوده و مربی بزرگی هم می‌شود. اگر شجاعی قبول کرد سرمربی باشد، باید با او قرارداد طولانی ببندیم و همه جانبه حمایت کنیم. باید پای نتایجش بایستیم چه نتیجه بگیرد چه نتیجه نگیرد. بعد از بازی گذشته باوجود باخت از مسعود شجاعی حمایت شد. شعور هواداران بالا است. در سه سالی که در تراکتور هستم چنین بازی‌ای که در آبادان انجام شد را تا به امروز ندیده بودم. با تمام احترامی که برای بازیکنان و مربیان سابق تراکتور قائل هستم این حرف را می زنم بخصوص ساکت الهامی که پارسال زحمت زیادی کشید. باید قبول کنیم بازی‌ای که در آبادان انجام شد و در کل سه مسابقه قبل بازی متفاوتی بود. تیم در هر مسابقه رشد داشته است که این ما را امیدوار می‌کند آینده روشنی داشته باشیم.

مالک باشگاه تراکتور تصریح کرد: من بازی به بازی از مسعود خواهش می‌کنم سرمربی باشد. او هنوز به صورت قطعی قبول نکرده است. سعی می‌کنیم ایشان افتخار را به بنده بدهد و سرمربی تیم خودش بشود تا یک قرارداد طولانی ببندیم و خیالمان از این بابت راحت شود. این به شرطی است که پای نتایج بایستیم. دلایل مختلفی دارد که قبلاً این کار را نکردم. قبلاً روند رو به رشدی ندیدم که قرارداد طولانی مدت با مربیان نبستم. در سه بازی گذشته روند رو به رشدی داشتیم. همه تیم را به زمان تونی اولیویرا تشبیه می‌کنند. پیش بینی می‌کنم بازی‌های بعدی با سرمربیگری شجاعی حتی بهتر از زمان تونی باشد که تیم را خوب بازی می‌داد.

زنوزی افزود: شجاعی مدت زمان کمی با کادر فنی فعلی برای احیای تیم داشتند. در این مدت کوتاه کار خارق العاده ای کرده‌اند. از طرف خودم تشکر می‌کنم. بازیکنان هم خودشان را نشان می‌دهند.

وی در خصوص اینکه خواهش کردنش از مسعود شجاعی به نوعی بازیکن و مربی سالاری تعبیر شده است، گفت: آقا مسعود یک شخصیت ممتازی دارد. حاج صفی، خانزاده و دژاگه در کنار مسعود بزرگان تیم هستند و شخصیت متمایزی دارند. چیزهایی که در بعضی محافل مطرح می‌شود درست نیست. از زمانی که این سه چهار بازیکن به تراکتور آمده‌اند، کلاس تراکتور رو به رشد بوده است. یکی از هواداران نظر داده بود که باید از مسعود شجاعی تشکر کنیم چون کمتر کسی در این برهه خودش را فدا می‌کرد. از این نظر که مسعود شجاعی با قبول مسئولیت خودش را به خطر انداخت، باید مورد تقدیر قرار بگیرد.

مالک باشگاه تراکتور درباره بد بدرقه بودن این باشگاه بخصوص در بحث اخراج علیرضا منصوریان گفت: ما تُرک هستیم و میهمان نواز و خوش بدرقه. وقتی کارشناسان و هواداران از نوع بازی تیم راضی نیستند، باشگاه برای سه مسابقه مهلت می‌دهد. مربی قبول می‌کند اما در دومین بازی نتیجه مورد توافق را به دست نمی‌آورد. باشگاه مربی را صدا می‌کند و می‌خواهد استعفا بدهد تا از نظر شخصیتی دچار مشکل نشود. مربی با طعنه از اتاق بیرون می‌آید و می‌گوید با فلانی صحبت می‌کنم. ما با هم دو سه بار تلفنی بیشتر صحبت نکرده بودیم. یک بار تماس گرفتم جواب نداد و دیگر هم تماس نگرفت و ارتباطی نداشتیم. ایشان وظیفه داشتند با من تماس بگیرند. وقتی اینگونه از اتاق بیرون می‌رود و می‌گوید خودم با او صحبت می‌کنم و در فرودگاه هم تلفن را قطع می‌کند، انتظار دارید چه برخوردی شود؟ ما فقط نوشتیم اخراج شد.

زنوزی درباره برنامه «فوتبال برتر» که هفته گذشته اجازه صحبت به مسئولان باشگاه تراکتور نداد اظهار کرد: در مورد کلیاتی که به نظرم درست نبوده است صحبت می‌کنم. چرا به مسئولان باشگاه اجازه صحبت ندادند؟ حتی آقای نصیرزاده حدود ۲۰ بار با برنامه و موبایل مسئولان برنامه تماس گرفته بود. اول تلفن را جواب داده بودند و سپس رد کرده بودند تا برنامه را یکطرفه اجرا کنند. یک تیم در آسیا نتیجه نگرفته بود، به خاطر اینکه آن‌را پوشش بدهند تراکتور را در آن برنامه زدند. آنها باید می‌رفتند مسائل شکست آسیا را بررسی می‌کردند. برای اینکه به آن ورود نکنند، تراکتور را در برنامه گذاشتند.

وی افزود: از مجری آن برنامه اسم نمی برم چون باید دهانم را آب بکشم و دهانم را ضد عفونی کنم!

مالک باشگاه تراکتور درباره اقدامات صداوسیما علیه این باشگاه بعد از آن برنامه و راه ندادن دوربین‌های تلویزیونی برای پخش زنده بازی ماشین سازی، گفت: اتفاقات دیروز درباره باشگاه ماشین سازی بوده است. به من ارتباط می‌دهند ولی من که ابایی ندارم. اول مشکلات خودشان را حل کنند و بعد به مشکلات ما برسند. اگر قرار باشد مشکلات حل شود، از ۳۰-۴۰ سال پیش مشکلات بوده که باید حل شود و بعد به ما برسد.

زنوزی یادآور شد: هواداران از ما انتظار دارند که خواسته را به گوش مسئولان برسانیم. برنامه یکطرفه ای بود که نه مجری و نه میهمان در آن حد نیست که درباره آنها صحبت کنم. آن را مدیریت و مدیرعامل باشگاه با مکاتبه جواب می‌دهند که رسانه‌ای خواهد شد.

وی درباره توضیح بیشتر راه ندادن دوربین‌های تلویزیونی تصریح کرد: تا دیروز با گذشت از خیلی از مسائل و اغماض، صداوسیما بدون مشکل وارد ورزشگاه می‌شد. وقتی صداوسیما درخواست می‌دهد وارد ورزشگاه شود باید اسم افراد و تجهیزات و شماره اتومبیل‌ها را به هیات فوتبال می‌داد و هیات فوتبال به باشگاه ارجاع می‌داد. این اتفاق رخ نداده بود. اینها یک نامه کلی نوشته بودند که برای پخش زنده وارد ورزشگاه می‌شوند. آنجا یک مجتمع است و ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود. این اتفاق رخ نداد و کنترلشان در ورزشگاه به مشکل خورده بود و اجازه ورود پیدا نکردند. بعد از آن یکسری مسئولان از تبریز تماس گرفتند و من هم گلایه‌هایی کردم که رادیو و تلویزیون در تهران با ما همکاری نمی‌کنند و بعضی از مجری‌ها علیه تراکتور و تیم‌های شهرستانی هستند؛ از جمله اسم این مجری معروف را آوردم. اسمش را نمی آورم که دهانم را آب نکشم و ضدعفونی نکنم! اینها به من قول دادند که با تهران صحبت می‌کنند تا با این افراد برخورد لازم را داشته باشند. من هم از این مسئله گذشتم و اجازه دادم ماشین‌ها بدون ملاحظه نامه‌ها وارد ورزشگاه شوند!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان