//
کدخبر: ۲۹۳۳۰ //

نفر اول پرسپولیس روی ترازو/ او دیو است یا فرشته؟

نفر اول پرسپولیس روی ترازو/ او دیو است یا فرشته؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 این روزها یک بار دیگر شایعه احتمال جدایی علی‎اکبر طاهری از جمع سرخپوشان به گوش می‌رسد. گفته می‌شود سرپرست باشگاه پرسپولیس فعلا قهر کرده و در محل کارش حاضر نمی‌شود. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که مدیران وزارت ورزش و از جمله داورزنی، به صراحت از اعمال تغییرات قریب‌الوقوع در کادر مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خبر می‌دهند؛ تحولاتی که مشخص نیست دامنه‌اش یکی مثل طاهری را هم در بر می‌گیرد یا نه؟ البته در مجموع و فارغ از نتیجه نهایی بازی با لخویا بعید به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها از احتمال تغییر طاهری استقبال کنند؛ چه اینکه این چهره مدیریتی بعد از سال‌ها توانست سرخ‌های پایتخت را به ساحل آرامش برساند، هرچند کار او هم مثل هر انسان دیگری خالی از نقاط ضعف نبود.

 

نقاط مثبت

- از زمان حضور طاهری در پرسپولیس به حجم بدهی‌های خارجی این باشگاه افزوده نشد. این البته ادعایی است که خود مدیران باشگاه دارند و صحت و سقم آن در طول زمان مشخص خواهد شد. به علاوه تعدادی از پرونده بدهی‌های خارجی هم در این مدت بسته شد.

 

- در این برهه دو ساله پرسپولیس در بحث یارگیری عالی عمل کرد، تقریبا تمام اهداف برانکو محقق شد و البته با بازیکنان قراردادهای بلندمدت بسته شد. همین حالا و در شرایطی که هنوز فصل فوتبالی برای سرخ‌ها به پایان نرسیده، تمام بازیکنان کلیدی تیم به جز سروش رفیعی قراردادشان را تمدید کرده‌اند و دو بازیکن جدید هم جذب شده. این همان پرسپولیسی است که تا پیش از این همیشه در دقیقه90 با کلی گرفتاری بسته می‌شد و هیچوقت هم با آمادگی کامل وارد مسابقات نمی‌شد.

 

- در دوران طاهری پرسپولیس از نظر اقتصادی روی نقطه مطلوبی قرار گرفت. اگرچه گاهی پرداخت‌ها دیر و زود شد و حتی کار به اعتصاب کشید، اما این باشگاه توانست تراز مالی‌اش را بدون دریافت کمک از دولت و نیز حقوق ضایع شده‌ای مثل حق پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی تنظیم کند. طاهری همیشه یکی از افتخارات حضورش در پرسپولیس را مثبت شدن تراز این باشگاه قلمداد می‌کند که گویا برای اولین بار در همه این سال‌ها رخ داده است.

 

- شاید بتوان گفت پرسپولیس طاهری برای اولین بار در این سال‌ها سطح نیاز باشگاه به حسین هدایتی را به شدت کاهش دارد. در حال حاضر ماه‌هاست که هدایتی در دسترس نیست، اما پرسپولیسی‌ها حتی نقل‌وانتقالات فصل بعد را هم استارت زده‌اند.

 

- از نظر فنی تیم طاهری جای بحث باقی نگذاشت. یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در دو فصل، کارنامه‌ای بود که غرور را به پرسپولیس برگرداند.

 

- یکی از مهمترین دستاوردهای طاهری که به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد، آشتی دادن مردم با ورزشگاه است. آمار و ارقام نشان می‌دهد قبل از این دو سال میانگین تماشاگران همه تیم‌ها در ایران به شکل اسفباری پایین آمده بود، اما استارت زدن طرح‌هایی مثل رایگان کردن طبقه دوم آزادی و البته کیفیت بالای تیم برانکو باعث شد اول پرسپولیسی‌ها روی سکو برگردند و بعد این ماجرا در مورد استقلال و سایر تیم‌ها هم رخ بدهد.

 

- علی‌اکبر طاهری در طول کارش در پرسپولیس کمتر در سطح رسانه‌ها ظاهر شد که در مجموع برای او یک امتیاز محسوب می‌شود.

 

- در پروژه تحویل استادیوم به پرسپولیس و استقلال، طاهری توانست ورزشگاه استانداردتر شهید کاظی را برای باشگاه بگیرد. همچنین در یک سال گذشته او و همکارانش حسابی این استادیوم را تجهیر کرده‌اند؛ طوری که گفته می‌شود سازه مزبور در حال تبدیل شدن به یک کمپ مدرن و حرفه‌ای است که می‌تواند بازیکنان و مربیان را در تمام طول روز در دل خودش نگه دارد و نیازهای آنان را رفع کند.

 

نقاط منفی

- در پرسپولیس طاهری هم برخی از نقاط ابهام همیشگی فوتبال ایران برطرف نشد. ماجرای حضور دو بازیکن اوکراینی بی‌کیفیت در جمع سرخپوشان، قطعا یکی از بزرگترین گاف‌های کارنامه طاهری و شرکا در پرسپولیس بوده است.

 

- طاهری گاهی شأن مدیریت در باشگاهی مثل پرسپولیس را رعایت نمی‌کرد و با بازیکنان خودی وارد کشمکش‌های عجیب می‌شد. او شب یکی از بازی‌ها با طارمی دعوا کرد که نزدیک بود کار مهاجم قرمزها به ترک اردو بکشد. طاهری همچنین به عالیشاه و نوراللهی لقب بی‌تعصب داد که خیلی برایش هزینه داشت و البته گفته می‌شود در ماجرای آخرین اعتصاب سرخ‌ها هم دیالوگ تلفنی تندی با جلال حسینی داشت که در کش آمدن آن بحران اثر گذاشت.

 

- طرح دریافت کمک‌های مالی مستقیم از سوی طاهری در پرسپولیس با انتقادهای وحشتناکی همراه شد. فارغ از اینکه آن ایده درست و حرفه‌ای بود یا نه، این طرح با شکست روبه‌رو شد، چرا که جمع کمک‌های مالی هواداران به باشگاه به 700میلیون تومان هم نرسید.

 

- در مقعطی طاهری مدعی شد برای کشاندن هواداران پرسپولیس به استادیوم، به آنها «ساندویچ مجانی» داده خواهد شد! البته این ساندویچ‌ها هرگز داده نشد و پرسپولیسی‌ها هم برای حمایت از تیم‌شان هرگز نیازی به این محرک تشویقی(!) نداشتند، اما ادعای خام‌دستانه آقای مدیر باعث شد هواداران پرسپولیس تا مدتها از رقبا طعنه بشنوند.

 

- با وجود همه پشت پرده‌ها، بزرگنمایی‌های کاذب و سوءاستفاده‌ها، نمی‌توان کتمان کرد که ماجرای عدم حضور هانی نوروزی در جشن قهرمانی پرسپولیس یک نقطه ضعف جدی برای مدیریت این باشگاه بوده است.

 

- اگرچه پرسپولیسی‌ها در مجموع بابت عدم جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان ضرر نکردند، اما به هر حال ماجرای این بازیکن هم جزو اشتباهات محاسباتی طاهری بود. در حالی که سرخ‌ها تصور می‌کردند با کنعانی قرارداد دارند و برانکو هم روی این مدافع حساب کرده بود، ابتدای فصل گذشته و تازه بعد از شروع مذاکرات مشخص شد کنعانی‌زادگان بعد از پایان خدمتش بازیکن آزاد شده است!

 

منبع: بانک ورزش
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان