//
کدخبر: ۲۹۱۶۶۹ //

اولسان به دنبال تکرار قهرمانی در آسیا

در این گزارش به معرفی اولسان هیوندای کره جنوبی رقیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 پرداخته شده است.

 اولسان به دنبال تکرار قهرمانی در آسیا

 اولسان هیوندای کره جنوبی امروز(یکشنبه) در هفته مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 به مصاف ویسل کوبه ژاپن رفت و در وقت های اضافه موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد تا پرسپولیس در این بازی حساس شود.

در این گزارش به معرفی اولسان هیوندای رقیب پرسپولیس می پردازیم. با نگاه به تاریخچه متوجه می شوید این باشگاه قدمت چندانی ندارد و در سال 1983 تاسیس شده است. افتخارات این تیم در کی لیگ کره جنوبی تنها دو قهرمانی در سال های 1996 و 2005 است.

اولسان در سوپر جام کره یک بار در سال 2006 قهرمان شد. البته این باشگاه نه چندان مشهور در لیگ قهرمانان آسیا هم قهرمان شده و در سال 2012 فاتح این جام معتبر آسیایی شد.

اولسان در اولین گام خود در لیگ قهرمانان آسیا 2020 کارش را با قدرت آغاز کرد و از همان ابتدای نشان داد یکی از 4 مدعی قهرمانی در شرق آسیا است. اگرچه این تیم دروازه بان ملی پوش خود را به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست به دوحه بیاورد ولی جانشین این دروازه بان نشان داد می تواند جانشین مناسبی باشد.

 اولسان هیوندای ملقب به ببرهای کره جنوبی است. این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان داد تیمی شکست ناپذیر است و در 6 بازی 5 پیروزی و یک تساوی کسب کرد تا با 16 امتیاز با اقتدار در مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و بیشترین امتیاز را نسبت به بقیه تیم ها در مرحله گروهی کسب کرد.

این تیم کره ای با اف‌سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهووای چین و پرث گلوری استرالیا در مرحله گروهی رقابت کرد و با وجود قدرتمند بودن رقبایش در مرحله گروهی نشان داد تیمی با ثبات و منظم است.

تیم اولسان غالبا به بازیکنان ملی پوش خود متکی است اما 3 مهره کلیدی اولسان لژیونرهای این تیم است. جونیور نگرائو برزیلی ستاره این تیم است و تا اینجای رقابت ها با زدن 5 گل بهترین بازیکن تیم کره ای است.  بیورن جانسن، ملی‌پوش نروژی در کارنامه اش سابقه بازی در دن‌هاخ و  آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ  را دارد. جیسون دیویدسون، ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ و هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند دیگ لژیونر مطرح این تیم کره ای است.

اولسان در مرحله یک هشتم نهایی مثل مرحله گروهی قدرت خود را برای رقبایش به رخ کشید. تیم کره ای به مصاف تیم ملبورن ویکتوری رفت و با اقتدار با نتیجه 3 بر صفر رقیب استرالیایی اش را کنار گذاشت و راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اولسان رقیب بیجینگ گوان چین شد که قدرتمندانه از مرحله گروهی صعود کرده بود و با کنار زدن اف سی توکیو به این مرحله رسیده بود. اولسان در این بازی هم قدرت خود را نشان داد و  موفق با اقتدار با دو گل نماینده چین را از این رقابت ها کنار بزند و با اقتدار به نیمه نهایی راه پیدا کند.

با نگاه آماری به تمام 9 بازی اولسان هیوندای کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا 2020 مشخص می شود این تیم از ابتدا قدرت خود را نشان داده و  روی کاغذ بهترین تیم شرق آسیا بود که به فینال راه پیدا کرد. اولسان به دنبال تکرار قهرمانی خود در آسیا مقابل پرسپولیس است و نماینده کشورمان باید مقابل این تیم قدرتمند زیرکانه بازی کند.

به گزارش فرتاک نیوز، دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 شنبه آینده(29 آذر) در ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان