تاریخ انتشار: 1395/09/10 09:54
کد خبر: 246060

پایان روزهای حسرت؟

دیدار با گسترش فولاد فصل پیش یک بار منجر به سقوط چندپله‌ای سپاهان شد و مرتبه دیگر حکم آخرین برد فصل تیم اصفهانی را پیدا کرد. طلایی‌پوشان امیدوارند که رویارویی با این حریف این بار آغازگر روند صعودی آنها باشد.

به گزارش فرتاک ورزشی، طلایی‌پوشان اصفهانی هفته گذشته در اولین میزبانی لیگ برتری خود در ورزشگاه نقش جهان تن به تساوی برابر فولاد خوزستان دادند. آن توقف خانگی به ویژه از این جهت ناامیدکننده بود که یک هفته فوتبالی پس از تساوی دراماتیک بیرون از خانه برابر سایپا اتفاق افتاد. این 2 تساوی پی در پی کافی بود تا پُرافتخارترین تیم لیگ برتر فرصت پیوستن به مدعیان بالانشین را از دست بدهد.
شاگردان عبدالله ویسی چهار هفته مانده به اتمام نیم فصل اول در رده هفتم قرار دارند و با جا خوش کردن در میانه‌های جدول فعلاً چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای تکرار قهرمانی‌های متعدد سال‌های قبل، پیش روی خود نمی‌بینند.
البته کمتر کسی از تیمِ تحول یافته و جوان‌ شده سپاهان انتظار قهرمانی در این فصل را دارد اما کسب سهمیه آسیایی حداقل انتظاری است که برآورده شدنش هواداران همیشه متوقع این تیم را تا حدودی راضی نگه خواهد داشت. برای آنکه تحقق این هدف همچنان در دسترس باقی بماند سپاهان باید در این هفته‌های باقیمانده از دور رفت نتایج بهتری بگیرد اگرچه کسب هر سه امتیاز از دیدار بیرون از خانه برابر گسترش فولاد اصلاً آسان به نظر نمی‌رسد اما هرچه نباشد یکی از چهار برد لیگ برتری سپاهان در این فصل در تبریز برابر ماشین‌سازی رقم خورده است.
البته نباید این نکته را هم نادیده گرفت که گسترش نسبت به همشهری بحران‌زده خود شرایط به مراتب بهتری دارد. آنها همین هفته پیش بازی 2 بر صفر باخته به استقلال را در ورزشگاه آزادی با تساوی 2 بر 2 عوض کردند آن هم در حالی که با اخراج دروازه‌بانشان بیش از یک ربع پایانی مسابقه را 10 نفره بازی کردند.
از آخرین تقابل سپاهان و گسترش فولاد هفت ماه می‌گذرد. در آن مسابقه که از هفته بیست و هشتم لیگ گذشته در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد سپاهان با گل‌های امین منوچهری و علی کریمی در مقابل تک‌گل داریوش رضاییان از روی نقطه پنالتی حریف را شکست داد. با توجه به آنکه سپاهان هر 2 دیدار پایانی لیگ پانزدهم را واگذار کرد و پیش از آن از جام حذفی و لیگ قهرمانان هم حذف شده بود پیروزی برابر تیم تبریزی حکم آخرین برد فصل طلایی‌پوشان اصفهانی را پیدا کرد.
برخلاف بازی برگشت اما سپاهانی‌ها از آخرین رویارویی بیرون از خانه خود با گسترش فولاد خاطره خوشی ندارند زیرا آن مسابقه که یک سال پیش از هفته سیزدهم لیگ پانزدهم برگزار شد با یک گل به نفع میزبان تبریزی به پایان رسید. آن باخت تبعات سنگینی برای تیم اصفهانی داشت زیرا منجر به سقوط سه پله‌ای سپاهان و قرار گرفتن این تیم در رده هفتم شد.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
گسترش فولاد: کوروش ملکی، محسن حمیدی، مگنو باتیستا، یوسف سیدی، مرتضی اسدی، داریوش شجاعیان، سیدمحسن حسینی، علیرضا نقی‌زاده، لوسیانو پریرا، مسعود ابراهیم‌زاده و رضا خالقی‌فر
سپاهان: مهدی امینی، علی احمدی، آرمین سهرابیان، علی هلیچی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، طالب ریکانی، رسول نویدکیا، فرید بهزادی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی و پدرو هنریکه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2labr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سپاهان- پارس جم جنوبی/ ویسی پنجه در پنجه تاتار