//
کدخبر: ۲۹۱۰۹۸ //

فکری: باید روی تفکر و نحوه زندگی بازیکنان کار کنم

محمود فکری، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امروز و روزهای آینده هم تمرینات ما ادامه دارد تا برای دیدار با شهر خودرو آماده شویم.

فکری: باید روی تفکر و نحوه زندگی بازیکنان کار کنم

محمود فکری، سرمربی تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین این تیم اظهار داشت: تمرینات‌مان را از دیروز و بعد از بازی با صنعت نفت آغاز کرده‌ایم.‌ ریکاوری انجام شده و امروز و روزهای آینده هم تمرینات‌مان ادامه دارد تا برای دیدار با شهر خودرو آماده شویم.

به گزارش فرتاک نیوز، وی در خصوص وضعیت مصدومان تیم و اینکه با کسب نتایج اخیر چقدر امیدوار به حفظ روحیه تیمش است، اظهار داشت: از بین مصدومان‌مان فرشید اسماعیلی به تمرینات برگشته و سیاوش یزدانی هم از دیروز تمریناتش را آغاز کرد. شیخ دیاباته و وریا غفوری هم مشکل داشتند که وریا به دلیل همان کیستی که در پای او بود، آمپول زده و باید استراحت کند و بعد از 4-5 روز باز می‌گردد. وضعیت مهدی قایدی و مسعود ریگی هم در حال کار کردن هستند. فقط شیخ آسیب دیده جدی ماست و مشکل آسیب دیدگی دیگری نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: این را قبلاً هم گفته‌ام که ما این فصل بدترین استقلال ممکن رو تحویل گرفتیم، اما هواداران بیشترین انتظار را از ما دارند. این تعادل خوبی نیست، شما باید به اندازه‌ای توقع داشته باشید که چیزی داده‌اید؛ انتظار ما از هواداران‌مان حمایت کردن است و این مسئله را خیلی کم می‌بینیم. آنهایی که خیلی منطقی هستند و فضا را می‌شناسند حمایت می‌کنند، اما خیلی‌ها در این فضا احساسی می‌شوند و جون استقلال را هم دوست دارند، می‌خواهند استقلال همیشه بهترین بازی‌ها را ارائه بدهد. آنها تیم‌شان را از تصویر تلویزیونی می‌بینند که تیم‌شان بازی دلخواه خود را انجام نمی‌دهند و یک سری موارد فنی را به ما انتقال می‌دهند، اما در بحث تیم سازی، خیلی مسائل اهمیت دارد.

فکری اضافه کرد: اینکه شما یک تیم را بین دو فصل بسازید، استراحت میان دو فصل خیلی اهمیت دارد. از طرفی آماده سازی تیم، حداقل 45 روز زمان می‌خواهد که دوستان و مربیان خارجی ما، حدود دو ماه این فرصت را داشتند. الان ما را با دوستان خارجی‌مان (استراماچونی) مقایسه می‌کنند، حالا بحث مالی به کنار که آنها 30 میلیارد می‌گیرند، ما باید دو میلیارد هم جریمه بدهیم. بحث اصلی من فاصله زمانی است که ما آن را نداشتیم و یک استقلال با شرایط روحی نامناسب را تحویل گرفتیم. استقلالی که چهار پنج سال نتیجه خوب نگرفته و همه از تیم ناراحت هستند و بازیکنان هم شرایط روحی بدی داشتند. ما این استقلال را تحویل گرفتیم و در بحث مدیریتی هم درست زمانی که ما آمدیم، تغییرات مدیریتی صورت گرفته است. وضعیت مدیر باشگاه برای مدیرعاملی هنوز مشخص نیست، در حالی که آقای مددی خیلی خوب کار می‌کند و اگر من هم حمایت کنم، می‌گویند سمت وزیر هستی، می‌ترسی یا... اما من جز خدا از هیچکس دیگری نمی‌ترسم. البته با خدا هم خیلی رفیق هستم و متقابلاً هم دیگر را دست داریم. بحث این است که من از هیچ بنی بشری نمی‌ترسم و حرفم را می‌زنم. اگر هم ببینم مشکلی وجود دارد، صحبت خواهم کرد و مطمئناً همه چیز را می‌گویم. همانطور که گفتم، استقلالی که ما گرفتیم، کلی مشکل داشت. شما یک ماشینی را حساب کنید که کلی جای آن مشکل دارد و شما باید با این ماشین در رالی شرکت کنید و انتظار داشته باشید از همان اول شتاب بگیرد و تیم اول باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: درست کردن همه اینها زمان می‌خواهد. از هفته اول که ما برد کسب کردیم، به ما انتقاد کردند و هفته دوم که باختیم، منصفانه و غیر منصفانه از ما انتقاد شد. همین حالا هم که نتایج بدی نگرفتیم، باز انتقاد می‌کنند. من نمی‌گویم نتایج خوبی گرفتیم و بازی خیلی خوبی هم ارائه نمی‌دهیم که خودمان هم راضی نیستیم؛ این را هم بگویم ما از حوزه دیگری هم اینجا نیامدیم که مربی فوتبال شویم، به هر حال ما سال‌ها اینجا بازی کردیم، کاپیتان تیم بودیم و الان هم 13 سال است مربیگری می‌کنم. ما هم این چیزها را می‌فهمیم و می‌دانیم راه فرار از این مشکلات چیست و باید صبوری کنیم.

"استقلال نیاز به صبر، زمان و حوصله دارد." وی با بیان این جمله تاکید کرد: اگر بخواهید این استقلال را به هرکسی هم تحویل بدهید، اگر از فکرشان استفاده کنند، این تیم را تحویل نمی‌گیرند‌. کسی که عاشق این تیم باشد، آن را تحویل می‌گیرد و من روز اول هم گفتم آمده‌ام حتی جریمه بدهم، اما این تیم را درست کنم. برای تیم کیسه ندوخته‌ام که پول بگیرم. من چندرغاز پول گرفتم و باید دو میلیارد هم جریمه بدهم‌.

فکری گفت: ما باید رفته رفته جلو برویم. خیلی از بازیکنان ما آسیب دیده هستند و می‌توانستند به ما کمک کنند تا دست‌مان پر باشد. چه به عنوان بازیکنانی که در ترکیب اصلی باشند و چه بازیکنانی که می‌توانستند به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شوند. ما بازی به بازی خیلی دچار تغییر در ترکیب می‌شدیم یا نفراتی که باید تعویض می‌کردیم را نداشتیم. الان بازیکنان خیلی خوب همکاری می‌کنند و خود ما هم با برنامه ریزی جلو می‌رویم، اما متاسفانه این هجمه‌ها خوب نیست. شاید من خودم اینترنتم را خاموش کنم و کاری به فضای مجازی نداشته باشم، اما این مسئله روی بازیکنان ما تاثیر می‌گذارد. من باید حتی برای تفکرات بازیکن یا آنهایی که در فضای مجازی هستند و سبک زندگی آنها هم زمان بگذارند. یعنی کار سختی را داریم، اما زمان نداریم. بدون زمان از ما می‌خواهند کاری که باید را انجام دهیم، اما مطمئن باشید من با تمام توان و انرژی و تجربه‌ام، تلاش می‌کنم تا تیم را بسازیم و با کمک خدا و همین مجموعه تیمی را روانه میدان کنیم که هواداران انتظار دارند، اما زمان را به ما بدهند.

وی درباره اینکه انتقادی نسبت به کادر او و به خصوص آنالیزهایش وجود دارد و اینکه تیمش در نیمه اول بد بازی می‌کند و در نیمه دوم متحول می‌شود، گفت: این خیلی خوب است که تیم اگر در نیمه اول بد بازی می‌کند، در نیمه دوم خوب می‌شود، این نشان می‌دهند ما شناخت خوبی از تیم پیدا کردیم و تیم‌مان در نیمه دوم بازی بهتری ارائه می‌دهد. یکی از نقاط قوت ما قبل از اینکه به استقلال بیاییم کادرفنی من بود و می‌گفتند کادر قوی داریم، ولی الان این را مورد انتقاد قرار می‌دهند. به هر حال ما مربیان و آنالیزورهای خوبی داریم، ولی در مجموع ایرادهایی را می‌بینیم که در آینده برطرف می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان