//
کدخبر: ۲۹۰۳۴۳ //

قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان؛دستاوردی بزرگ برای فوتبال ایران!

کریم باقری معتقد است قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند دستاورد بزرگی برای کل خانواده فوتبال ایران باشد.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان؛دستاوردی بزرگ برای فوتبال ایران!

به نقل از خبرگزاری رویترز، تا زمان آغاز بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس زمان سختی را سپری خواهد کرد، اما کریم باقری، مربی این تیم به رویترز گفت اگر آن‌ها بتوانند با جام قهرمانی آسیا به ایران برگردند، ارزشش را خواهد داشت.

به گزارش فرتاک نیوز،قهرمان ایران جایگاه خود را در فینال در ماه اکتبر رزرو کرد، اما اختلال ناشی از بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ به این معنی است که آن‌ها هنوز از دانستن این که حریف‌شان در ورزشگاه الجنوب دوحه در ۱۹ دسامبر چه تیمی خواهد بود فاصله زیادی دارند.

در حالی که باشگاه‌های برتر آسیای شرقی در قطر برای تعیین جایگاه دیگر در فینال در رقابت با یکدیگر هستند، پرسپولیس در لیگ برتر ایران به میدان می‌رود.

مشکلات فوتبال ایران فقط به مشکلات ناشی از بیماری همه گیر COVID-۱۹ محدود نمی‌شود و باقری گفت که قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان تأثیر ماندگاری در آینده بازی در ایران خواهد داشت.

باقری، نماینده کشورش در فینال جام جهانی ۱۹۹۸، از تهران گفت: "فتح لیگ قهرمانان آسیا قطعاً نتایج بسیار مثبتی برای ما خواهد داشت. چه از نظر مالی و چه از منظر بزرگ‌تر به آن نگاه کنیم می‌تواند استعدادهای جوان را ترغیب به فوتبال کند و به تلاش برای حرفه‌ای شدن ادامه دهد. این کار آن‌ها را ترغیب می کند که به تلاش برای دستیابی به موفقیت مورد نظر خود ادامه دهند. فوتبال در سراسر ایران، هم در سطح باشگاهی و هم در سطح ملی، شکوفا خواهد شد و به ما این امکان را می‌دهد که یک سری بازیکنان بزرگ آموزش دیده داشته باشیم که می‌توانند آینده تیم ملی (تیم ملی) را بسازند.

این باشگاه مستقر در تهران در چهار سال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ خلیج فارس در لیگ حرفه‌یی ایران شده است و باقری ادامه داد که موفقیت داخلی در چند هفته آینده برای شانس پیروزی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مهم است.

هافبک پیشین ملی پوش افزود: ما باید روحیه خود را بسیار بالا نگه داریم ، کاملاً متمرکز باشیم و انگیزه پیروزی داشته باشیم. ما در داخل کشور باید با رقیبان سرسختی روبه‌رو شویم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتایج خوبی در خانه کسب کنیم که می‌تواند روحیه تیم را قبل از پرواز به قطر تقویت کند.

پرسپولیس قبلاً عیسی ال کثیر مهاجم توانمند خود را  قبل از بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل النصر عربستان از دست داد. هم‌چنین  احسان پهلوان و وحید امیری دو اخطاره هستند و این در حالی است که شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی، باشگاه را ترک کرده و به الریان در لیگ ستارگان قطر پیوست.

با این حال بشار رسن، هافبک عراقی با وجود اعلام علنی قصد خود برای جدایی در ماه اکتبر، متقاعد شد که در این باشگاه بماند.

رسن یکی از اعضای اصلی تیم پرسپولیس بود که دو سال پیش در فینال لیگ قهرمانان آسیا به کاشیما آنتلرز ژاپن باخت، اما از آن زمان اتفاقات دیگری در این باشگاه تغییر کرده است.

مربی کروات برانکو ایوانکوویچ در ژوئن سال ۲۰۱۹ پرسپولیس را ترک کرد.

باقری در ادامه صحبت‌هایش گفت: هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی، فصل گذشته پس از چندین تغییر در تیم از جمله اضافه شدن سرمربی و بازیکنان جدید، کار سختی داشتیم. به همین دلیل صعود به فینال پس از مجبور شدن از عبور از چالش های مختلف برای ما معنی زیادی دارد. کسب جام در هر تورنمنتی بسیار شیرین است. اگر ما با جام در چمدان به خانه برگردیم، نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای کل خانواده فوتبال در ایران افتخار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان