//
کدخبر: ۲۸۸۶۷۴ //
یک داور، دو اعتراض و دو کارت قرمز؛

خشم شدید گل محمدی و مجیدی از یک داور معروف

اخراج یحیی گل‌محمدی به دست محمدرضا اکبریان، خاطره کارت قرمز او به فرهاد مجیدی را در اذهان زنده می‌کند؛ کارتی که با جنجال های زیادی همراه بود.

خشم شدید گل محمدی و مجیدی از یک داور معروف
به گزارش فرتاک نیوز،

شب شیرین سرخ ها ناگهان با یک تصمیم از سوی محمدرضا اکبریان به شبی تلخ برای هواداران پرسپولیس و البته یحیی گل‌محمدی تبدیل شد. پس از این که در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس، داور در سوت خود دمید و یک خطا برای صنعت نفت اعلام کرد، توپ قلت خورد و به کادرفنی خشمگین تیم میزبان رسید و سرمربی این تیم که از تصمیم داور ناراضی بود، به توپ ضربه زد تا با خشم متقابل اکبریان که در کارت قرمز خود را نمود می‌داد، مواجه شود.

این کارت قرمز با واکنش تند یحیی گل‌محمدی هم مواجه شد. او که از حضور در نشست خبری محروم بود، در مصاحبه ایستاده با فوتبال برتر درباره علت عصبانیتش در دقیقه ۹۰+۵ گفت: «در ده دقیقه آخر داور خطاهای خیلی بی موردی گرفت و بازی را خیلی ساکن کرد.» یحیی شاید خوش شانس هم بود که پس از این اخراج، تیمش گلی را دریافت نکرد.

این البته اولین باری نیست که محمدرضا اکبریان با اخراج سرمربی تیم های مشهور، به تیتر یک رسانه ها تبدیل می‌شود. دو سال پیش در آخرین هفته ۲۹اُم لیگ هجدهم، پس از این که استقلال دروازه صنعت نفت را گشود، تیم داوری این گل را مردود دانست و همین موضوع سبب طغیان شدید کادرفنی آبی ها و در راس آن ها فرهاد مجیدی شد.

مجیدی که با لباس سفید طول زمین را با عصبانیت می‌پیمود و اعتقاد داشت این گل به هیچ عنوان غلط نیست، ناگهان اکبریان را در مقابل خود دید و لحظه‌ای بعد نمایش کارت قرمز به خشم و ناراحتی او دامن زد.

01473208

چند ماه بعد زمانی که اکبریان به تصمیم اشتباه خود اعتراف کرد، مجیدی روی تئوری تعمدی بودن این تصمیم اصرار کرد و در اینستاگرامش نوشت: «شما شانس قهرمانی رو از استقلال گرفتید بعد به جای عذر خواهی از هواداران استقلال با کمال وقاحت می گویید مجیدی تمرکز ما رو بهم زد ،نه اقای داور به شما ماموریتی که سپرده شده بود خیلی خوب با کمک کمک داور انجام دادید تا تیم دیگر ...»

اکنون اخراج یحیی گل‌محمدی سبب شده تا او بازی با نفت مسجدسلیمان را از دست بدهد؛ تقابل با تیمی که به پرسپولیس سخت می‌بازد و حالا غیبت نفر اول کادرفنی سرخ‌ها، ممکن است مشکلات پرسپولیس را بیشتر کند.

البته کارشناسان داوری هم درباره این صحنه نظرات ضد و نقیضی داشته اند. حسین عسگری، محمد فنایی، سعید مظفری زاده و دیگر چهره های سرشناس قضاوت در فوتبال ایران به این موضوع پرداخته اند و آن را از یک سو بی مسئولیتی کادرفنی سرخ ها در کنترل هیجان خود و از سوی دیگر سخت گیری محمدرضا اکبریان دانسته اند.

یحیی گل محمدی

اکبریان داوری است که بازی های مهمی را در فوتبال ایران سوت زده و بیش از دو دهه داور رده های مختلف در لیگ ایران بوده است. از او آنچه که در ذهن مانده چهره ای مصمم و البته گاها پراشتباه است که حالا به عنوان یک داور باسابقه، تجربه اخراج دو مربی سرخابی را هم در کارنامه اش جای داده است؛ دو اخراج تقریبا مشابه در مقابل یک تیم، صنعت نفت!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان