//
کدخبر: ۲۸۸۳۸۷ //

توصیه مهم اسطوره پرسپولیس به آل کثیر

پرسپولیس بعد از رسیدن به فینال آسیا در اولین مسابقه اش در لیگ برتر برابر سایپا متوقف شد تا همه نگاه ها به قهرمان چهاردوره پیاپی لیگ برتر به بازی امروز برابر صنعت نفت باشد.

توصیه مهم اسطوره پرسپولیس به آل کثیر
به گزارش فرتاک نیوز،

 با گذشت بیش از بیست سال از خداحافظی فرشاد پیوس از بازی در مستطیل سبز او نه تنها بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است که هنوز به نظر می رسد این تیم و هوادارانش به دنبال جانشینی خلف برای پوشیدن پیراهن شماره 17 تیمشان هستند. در سال های بعد از پیوس مهاجمان مطرح و سرشناس زیادی به پرسپولیس آمدند، ازدایی و بزیک تا طارمی و علیپور اما فرشاد بازیکنی بود که یازده سال در  خط حمله پرسپولیس بازی کرد و همیشه یک گلزن تمام عیار بود. مهاجمی که علی پروین حتی در بدترین و دوراز فرم ترین روزهایش او را در خط حمله پرسپولیس بازی می داد چرا که معتقد بود :" فرشاد همیشه بوی گل می دهد." و البته دستور غیرقابل تمرد سلطان هم این بود که همه توپ ها در هجده قدم باید به شماره 17 پاس داده شود.

 

بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در ارتباط با شرایط اینروزهای تیم محبوبش گفت:" پرسپولیس شرایط خوبی دارد و با رسیدن به فینال انگیزه بالایی پیدا کرده است. پرسپولیس تورنمنت خیلی سختی را پشت سرگذاشت اما بچه ها سخت کوش بودند و نتایج خیلی خوبی گرفتند."

پیوس که هدایت تیم ویستاتوربین از لیگ2 را به عهده گرفته در ارتباط با تساوی پرسپولیس در اولین هفته لیگ برتر گفت:"با شروع تمرینات عیسی آل کثیر را به خاطر محرومیت نداشتند. او یک مهاجم تمام کننده است و می توانست خیلی تاثیرگذار باشد. با این حال به خاطر فشار مسابقات بچه ها در افت بدنی هم بودند که فکر می کنم شرایطشان روز به روز بهتر شود. " او با اشاره به بازی با صنعت نفت گفت:" بچه ها این هفته شاداب تر و بهتری بازی می کنند. شرایط باشگاه بهتر شده و با آمدن مدیرعامل بچه ها می دانند با چه کسی طرف هستند. امیدوارم مدیرعامل ، وزارت ورزش و نهادهای تصمیم ساز حلال مشکلات بچه ها باشند چرا که اگر بچه ها دغدغه نداشته باشند می توانند پنجمین قهرمانی متوالی را به دست بیاورند."

او افزود:" پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد که یک سر و گردن بالاتر از آسیا هستند. ضمن اینکه هفت بازیکن خیلی خوب گرفتیم و افت کوچکی هم اگر تیم داشته طبیعی است."

فرشاد پیوس یک بار در بازی های آسیایی 1992 هیروشیما با یک محرومیت کاملا اشتباه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد. در بازی تیم های ملی ایران و ژاپن که جمال شریف داور سوری قضاوت یکطرفه و غیرمنصفانه ای را به سود حریف داشت ، با اعتراض جدی و سخت برخی از بازیکنان تیم ملی ایران مواجه شد. پیوس که اصولا بازیکن آرامی بود داشت با جمال شریف صحبت می کرد که مجتبی محرمی از پشت به داور لگد زد. لگدی که در نهایت به اسم فرشاد ثبت و باعث محرومیت یکساله او شد. محرومیتی که خیلی ها را به یاد محرومیت عیسی آل کثیر به خاطر خوشحالی بعد از گلش انداخته است:" مشکل اصلی این است که ما کسی را در فیفا و ای اف سی نداریم تا از حقمان دفاع کند. من در سال 92 شبیه چنین اتفاقی برایم افتاد. در حالی که مجتبی لگد زده بود من را محروم کردند و هرچه اعتراض کردیم و فیلم بازی را نشان دادیم فایده نداشت. ای اف سی آنقدرد  عجله داشت که ما را شبانه محروم کردند. یکی از دلایل این محرومیت سنگین هم این بود که می خواستند ما در بازی های سال آینده نباشیم و پرسپولیس را تضعیف کنند. "

او افزود:" دوران محرومیت دوران خیلی سختی است. من خودم تنیس بازی کرده و تمرینات هوازی انجام می دادم و بعد از یک مدتی با یک روانشناس صحبت کردم و به همین خاطر در برگشتم توانستم موثر باشم. به نظرم آل کثیر حتما باید با یک روانشناس صحبت کند این اتفاقی است که در فوتبال اروپا هم رخ می دهد. من مطمئن هستم او با یک برنامه ریزی درست برمی گردد و می تواند یکی از بهترین گلزنان لیگ ایران باشد.خیلی مهم است که اطرافیان، دوستان و خانواده بتوانند به او در این مدت روحیه بدهند."

عیسی آل کثیر

 

پیوس در ادامه در مورد شرایط خط حمله پرسپولیس گفت:" آل کثیر می تواند برگردد، آرمان رمضانی خوب است و عبدی می تواند پدیده و یک مهاجم ششدانگ باشد. اکنون برای انتقاد از خط حمله زود است. باید بگذاریم دو سه هفته دیگر بگذرد و من فکر می کنم این بازیکنان می توانند در خط حمله پرسپولیس گل بزنند. البته مهاجم نباید فقط گل بزند و فرقی نمی کند سیدجلال گل بزند یا کمال یا نوراللهی. مهم موفقیت تیم است."

 

فرشاد پیوس در پایان درباره بازی وحید امیری در خط حمله پرسپولیس گفت:" وحید بازیکن خیلی توانمندی است ، با پرس و قدرت بدنی خوب، ضربات و شوت ها و بغل پاهای مناسب و عکس العمل هایی که یک مهاجم خوب باید داشته باشد. او در چند پست بازی می کند و این دست یحیی را دراستفاده از این بازیکن باز می گذارد. امیری بازیکن با کیفیت و موثری برای پرسپولیس است."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان