//
کدخبر: ۲۸۵۸۹۲ //

چه کسانی اصرار به برگزاری لیگ‌های مختلف دارند؟مسئولیت جان ورزشکاران با کیست؟

با وجود بحران کرونا و پیشنهاد ستاد مقابله با کرونا برای تعویق مسابقات، مشخص نیست چه کسانی اصرار به برگزاری لیگ‌های مختلف دارند.

چه کسانی اصرار به برگزاری لیگ‌های مختلف دارند؟مسئولیت جان ورزشکاران با کیست؟

با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و جان باختن مردم کشورمان، محدودیت‌های شدیدی در نقاط مختلف کشور اعمال می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،با وجود اینکه اعلام شده باشگاه های ورزشی تعطیل شده و رشته های پر برخورد نمی توانند فعالیت داشته باشند، با وجود این آمار نگران کننده و افزایش مرگ و میر مسابقات مختلف در حال برگزاری است.

* تاکید ستاد مقابله با کرونا برای تعویق مسابقات

لاله حاکمی عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد فدراسیون پزشکی - ورزشی و ستاد مقابله با کرونا از فدراسیون‌ها درخواست کرده تا جایی که ممکن است مسابقات خود را به تعویق بیندازند اما دستورالعملی مبنی بر تعطیلی به فدراسیون‌ها ابلاغ نشده است.

با پیگیری های مختلف در کشتی، والیبال، بسکتبال و هندبال در بخش مردان و زنان آمارهای زیادی هم از شماره مبتلایان به ویروس کرونا در بین ورزشکاران منتشر شده است.

حاکمی در این باره گفت: این افراد در سطح جامعه هستند. بنابراین وقتی ما افزایش آمار را در جامعه داریم، این افزایش آمار در ورزش هم دیده می‌شود.

* نگرانی مربیان و بازیکنان از برگزاری لیگ

با توجه به وضعیت موجود، مربیان و بازیکنان در رشته‌های مختلف نگران برگزاری لیگ هستند اما مسئولان فدراسیون در این باره تاکید دارند تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ابلاغیه‌ای نداشته باشد، نمی‌توانند مسابقات را تعطیل کنند.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: ما و مربیان بسیار نگران سلامتی ورزشکاران هستیم. اگر اعلام عمومی شود، ما هم لیگ را تعطیل می‌کنیم اما از خودمان نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: ما الان هم منتظر خبری هستیم که بگویند لیگ را برگزار نکنیم اما باید این موضوع از طرف ستاد مبارزه با کرونا یا وزارت ورزش مطرح شود.

با توجه به اظهارنظرهای مطرح شده مشخص نیست چرا باید در این وضعیت بحرانی، لیگ‌های ورزشی برگزار شود. از طرفی اگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش پیشنهاد تعویق مسابقات را دارد، چرا به طور رسمی با ابلاغیه‌ای این موضوع را اعلام نمی‌کند؟

با این شرایط موجود ممکن است برگزاری لیگ‌های در رشته‌های برخوردی شمار مبتلایان به کرونا را افزایش دهد اما این سوال مطرح می‌شود مسئولیت جان انسان‌ها بر عهده کیست؟ اگر ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد تعویق مسابقات را دارد، چه کسانی اصرار به برگزاری آن دارند؟

در این مدت شاهد تعویق مسابقات فوتبال، والیبال و بسکتبال بانوان بودیم اما خبری از تعطیلی لیگ ها نیست. لیگ برتر والیبال مردان هم بعد از برگزاری چند هفته با تعطیلی روبه‌رو شد که قرار است از چند روز آینده استارت دوباره آن زده شود. باید دید با بحران کرونا در آینده چه تصمیمی در خصوص برگزاری لیگ‌ها گرفته خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۸۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان