//
کدخبر: ۲۸۴۱۴۸ //

پرسپولیس چگونه برای لیگ و فینال آماده می‌شود؟

پرسپولیس از 21 مهرماه یعنی 10 روز قبل تمریناتش را برای فصل جدید شروع کرده اما همه از مشکلات و کمبودهای تیم قهرمان خبر دارند.

پرسپولیس چگونه برای لیگ و فینال آماده می‌شود؟
برخی مربیان و کارشناسان از حالا پرسپولیس را جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ بیستم می‌دانند اما دست‌اندازها و داستان‌های بسیاری در راه ساخته و پرداخته شدن این تیم برای شروع فصل جدید وجود دارد.
به گزارش فرتاک نیوز؛ پرسپولیس 10 روز قبل تمریناتش را آغاز کرد اما 8 روز بعد تنها دو ملی‌پوشش به جمع سایر بازیکنان اضافه شدند و بعد از جدایی دو بازیکن (انصاری و ربیع‌خواه) تکلیف سه بازیکن دیگر تیم روشن نیست (رادوشویچ، شجاع و بشار) و مشخص نیست سرانجام یحیی و کادرش چه زمان می‌توانند تیم کامل را تمرین داده و همه نفرات مد نظرشان را تحت اختیار داشته باشند.
مطمئناً در این شرایط تعویق یک هفته‌ای لیگ خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کادر فنی پرسپولیس خواهد بود کما اینکه در اردوی سرخ‌ها برخی اعضای تیم معتقدند با توجه به گسترده‌تر شدن شیوع کرونا شاید این تعویق طولانی‌تر هم بشود.
پرسپولیس اما یک مأموریت فوق‌العاده مهم‌تر و حیاتی‌تر هم در پیش دارد و در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که کمتر از دو ماه تا این مسابقه سرنوشت‌ساز فاصله داریم کادر فنی باید روی این دیدار و بازی‌های لیگ متمرکز باشد و با برنامه، برای آماده‌سازی تا اولین بازی فصل و فینال آسیا پیش برود.
پرسپولیس و بازیکنانش فصل فوق‌العاده طولانی و دشواری را پشت سر گذاشته‌اند و طبیعتاً این تیم به خاطر درگیر بودن تا روز آخر مسابقات لیگ قهرمانان و بازی‌های فشرده‌ای که برگزار کرده و البته به دلیل حضور ملی‌پوشانش در اردو و بازی تیم ملی شرایط کاملاً متفاوتی با سایر تیم‌های لیگ برتری و مدعیانی که از الان برای شکستن زنجیره قهرمانی‌های پرسپولیس دورخیز کرده‌اند، داشته است.
پرسپولیس تنها یک روز بعد از بازگشت از دوحه اتمسفر آرام و لذتبخشی داشت و اعضای تیم از فینالیست شدن‌شان لذت بردند اما بعد از آن حاشیه‌ها و بحران‌ها شروع شد و هنوز هم اوضاع آرام نشده است.
در این شرایط کادر فنی، آماده‌سازی تیم و برنامه‌هایی که در راه این هدف تدوین کرده را از یاد نبرده و ظاهراً طبق برنامه پیش می‌رود اما هم تیم نصفه و نیمه‌ای در اختیار دارد هم بلاتکلیفی برخی بازیکنان مهم به لحاظ روانی روی کار تیم و کادر فنی تأثیر منفی گذاشته است.
در چنین موقعیت ویژه‌ای بدنساز تیم با ابتلا به ویروس کرونا تنها یکی، دو روز بعد از شروع تمرینات از تیم جدا شده و سایر اعضای کادر فنی به کمک هم برنامه‌های بدنسازی تیم را در تمرینات پیش‌فصل جلو می‌برند و اجرایی می‌کنند.
البته شرایط خاص این فصل و آنچه در تمام دنیا اتفاق افتاده عملاً کاری کرده تا چیزی به عنوان تمرینات سخت بدنسازی برای پیش فصل اصلاً وجود نداشته باشد و تمرینات هفتگی و روتین در دستور کار قرار گرفته و انگار تیم در میانه مسابقات آماده بازی بعدی می‌شود.
شاید در فصول قبل شنیده بودید که تمرینات پیش‌فصل و بدنسازی تیم و دیدارهای دوستانه تا شروع مسابقات لیگ 6 تا 8 هفته طول خواهد کشید اما حالا در اروپا و در شرایط کرونایی این زمان به چهار هفته کاهش پیدا کرده است. در واقع حالا دیگر تمرینات پیش‌‎فصل مفهوم سال‌های گذشته را ندارد و تیم تنها باید با تمرینات هفتگی مناسب آماده مسابقه بعدی شود.
این شرایط البته حساسیت‌ها و دقت فراوانی می‌طلبد چرا که در این موقعیت کوچکترین اشتباه در تمرینات منجر به مصدومیت‌های طولانی مدت بازیکنان بعد از یک فصل خسته‌کننده و فرسایشی خواهد شد و بعد از بلاتکلیفی برخی بازیکنان و محرومیت‌هایی که برای دیدار فینال لیگ قهرمانان اتفاق افتاده، این همان چیزی است که یحیی و کادرش به‌شدت از آن فرار می‌کنند و امیدوارند اسکواد تیم از این نحیف‌تر و لاغرتر نشود.
حساسیت آماده‌سازی بازیکنان در این شرایط بعد از مصدومیت بازیکنان بزرگی مثل ویرجیل فن‌دایک و سرخیو راموس در بازی‌های ملی هلند و اسپانیا کار کادر فنی پرسپولیس برای اینکه ملی‌پوشانش را به شرایط آرمانی برساند، فوق‌العاده حساس و دشوار کرده است و در این شرایط بازگشت رحیم‌پور بدنساز پرسپولیس تا سه، چهار روز آینده و در فاصله ایجاد شده تا نخستین بازی فصل می‌تواند حیاتی باشد کما اینکه وضعیت سایر بازیکنان تیم هم به خاطر طولانی شدن فصل پیچیده و خطرناک است.
برنامه بدنسازی سرخ‌ها اما چه با رحیم‌پور و چه بدون او، با توپ و به دور از روش‌های فشرده و منسوخ شده قدیمی در راه آماده‌سازی بدنی پیش می‌رود و پرسپولیس درست مثل مقطع قبل از بازی‌های دوحه با تمرینات روتین و بازی‌های دوستانه وارد فصل تازه لیگ شده و سپس با همین فرمان به سوی فینال آسیا پیش خواهد رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان