//
کدخبر: ۲۸۱۹۳۹ //

ضرر هنگفت بارسلونا در روزگار کرونا

باشگاه بارسلونا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و متاثر از همه‌گیری ویروس کرونا متحمل ضرر ۹۷ میلیون یورویی شده و مجموع بدهی این باشگاه نیز با افزایش دوبرابری به ۴۸۸ میلیون یورو رسیده است.

ضرر هنگفت بارسلونا در روزگار کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 آبی اناری‌ها امیدوار بودند تا به نخستین باشگاهی بدل شوند که درآمد‌های آنان از یک میلیارد دلار تجاوز می‌کند، اما پاندمی کووید-۱۹ ضربه سختی به عواید این باشگاه وارد کرد.

این باشگاه صورت مالی خود را برای فصل گذشته امروز (دوشنبه) منتشر کرد و از درآمد ۸۵۵ میلیون یورویی خود خبر داد؛ رقمی که نسبت به پیش‌بینی این باشگاه پیش از وقوع همه‌گیری بیش از ۲۰۰ میلیون یورو کمتر بود.

آبی اناری‌ها در توضیح صورت مالی خود اعلام کرده‌اند، در میان سایر ضرر‌های تیم می‌توان به از دست رفتن درآمد ۴۷ میلیون یورویی از قبل بلیت فروشی، زیان ۳۵ میلیون یورویی در فروش محصولات فروشگاه باشگاه و همچنین ضرر ۱۸ میلیون یورویی از درآمد‌های موزه باشگاه واقع در نیوکمپ اشاره کرد.

کاتالان‌ها در راستای تحدید هزینه‌ها و مقابله باضرر و زیان اقدامات متعددی را انجام دادند که از جمله این اقدامات و تدابیر می‌توان از تقاضای باشگاه از بازیکنان و کادر فنی برای کاهش موقت دستمزد دریافتی آنان یاد کرد؛ آنان از این طریق ۴۴ میلیون یورو صرفه جویی کردند.

درآمد ۸۵۵ میلیون یورویی بارسا در حالی ثبت شده است که آن‌ها در پایان فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹، درآمدی معادل ۹۹۰ میلیون یورو گزارش کرده بودند.

بارسا علاوه بر ضرر و زیان درآمدی، اعلام کرد که بدهی آبی اناری‌ها از ۲۱۷ میلیون یورو در ژوئن ۲۰۱۹ به ۴۸۸ میلیون یورو در پایان ژوئن سال جاری افزایش یافته است.

این باشگاه همچنین اعلام کرده است که پاندمی همچنان به درآمد‌های باشگاه لطمه وارد کرده و انتظار می‌رود در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ درآمد‌های این تیم به ۷۹۱ میلیون یورو برسد که رد صورت صحت این پیش بینی، کاهش ۸درصدی عواید باشگاه در مقایسه با درآمد فصل گذشته رقم خواهد خورد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان