//
کدخبر: ۲۸۱۷۳۰ //

این سه نفر/ پرسپولیس و سیم‌خاردارهای دوست‌داشتنی‌

«تیم پرسپولیس ایران بخش زیای از درخشش خود را در لیگ قهرمانان آسیا مدیون ناظمین خط دفاعی خود است»

این سه نفر/ پرسپولیس و سیم‌خاردارهای دوست‌داشتنی‌

پرسپولیس ایران شب گذشته با عبور از سد النصر عربستان برای دومین‌بار در سه سال اخیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ بحران کرونا موجب شد  که لیگ قهرمانان آسیا به شیوه متمرکز در کشور قطر برگزار شود و تیم‌ها هر ۷۲ ساعت یک بازی را برگزار و فشار بدنی و روحی زیادی را تحمل کنند، اتفاقی که بازیکنان ایرانی کمتر آن را تجربه کرده‌اند.

پرسپولیس در این ۷ مسابقه برگزار شده تنها دو گل را دریافت کرد که هر دو‌ بار از روی نقطه پنالتی دروازه سرخپوشان باز شد.

بی شک عملکرد حامدلک در درون دروازه بسیار خوب بوده و از دلایل آمار خوب گل نخوردن پرسپولیس است، اما سازمان دفاعی پرسپولیس نقطه عطف تاکتیکی تیم یحیی گل‌محمدی است.

ساختار دفاعی پرسپولیس در فصول اخیر همواره عملکرد خوبی داشته و در فصل گذشته و لیگ قهرمانان آسیا به بلوغی حداکثری رسید.

ساختار دفاعی یک‌ تیم شامل عملکرد تک‌تک بازیکنان می‌شود، اما این سازمان‌دهی و عملکرد مناسب به ناظمینی هم نیاز دارد که در پرسپولیس این وظیفه به عهده مدافعان میانی بود.

پرسپولیس سه مدافع میانی فوق‌العاده را در ترکیب خود دارد که در اکثر مسابقات از دو نفر آنها بهره می‌برد.

انتخاب دو نفر از میان سید‌جلال‌حسینی، شجاع‌خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان با توجه به عملکرد آنها بسیار سخت است، اما گل‌محمدی هرگاه از سه انتخاب ممکن هر کدام را در ترکیب قرار داد شاهد ارائه عملکردی بی‌نظیر بود.

سید‌جلال‌حسینی که در آستانه پایان دهه چهارم زندگی خود است همچنان با جنگندگی و هوش بالای خود یک مهره مطمئن در پرسپولیس است و علاوه بر سطح فنی بالای خود، از قدرت رهبری بسیاری خوبی هم برخوردار است که تیم را به خوبی در زمین مدیریت می‌کندو دقیقا همان بازیکنی است که هر مربی به داشتن او در زمین مسابقه نیاز دارد.

شجاع‌خلیل‌زاده که بهترین مدافع فوتبال ایران در فصول اخیر بوده با توجه به تمامی انتقاداتی که از عصبیت او در هنگام بازی وجود دارد بازهم نمی‌توان توانایی بالایش را انکار کرد.

شجاع علاوه بر قدرت گلزنی خوبش که در مواقع حساس پرسپولیس را نجات می‌دهد، با سبک خاص بازی کردنش به کابوس مهاجمان گران قیمت تیم‌های آسیایی تبدیل شده و حالا دیگر در آسیا همه نام شجاع را به عنوان یک مدافع شش دانگ در خاطر دارند.

محمد حسین کنعانی‌زادگان مدافع جوان پرسپولیس که سالهای نچندان خوبی را در استقلال و دیگر تیم‌ها تجربه کرده بود برای اثبات خود به پرسپولیس بازگشت که در این راه هم موفق شد.

کنعانی خیلی زود در ترکیب سرخ‌پوشان جا افتاد و استحکام خط دفاعی پرسپولیس را مطمئن‌تر کرد.

ویژگی بارز کنعانی‌زادگان علاقه او به بازی‌سازی و پایه‌گذاری حملات تیم است و اوج کار او را در بازی مقابل پاختاکور بود که با یک پاس زیبای در عمق پایه گذار حرکت از سمت راست پرسپولیس شد و همان توپ به گل اول تیم تبدیل گردید.

گل‌محمدی بسیار خوش‌شانس است که سه مدافع درجه یک را در ترکیب خود دارد که علاوه بر ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود در ایجاد نظم در ساختار دفاعی تیم بسیار عالی عمل می‌کنند.

این سه مدافع نقش فوق‌العاده‌ی در موفقیت‌های سرخپوشان داشتند و شاید اگر سید‌جلال چند سالی جوان‌تر بود، امروز نام او هم در کنار شجاع و کنعانی‌زادگان در لیست تیم ملی دیده می‌شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان