//
کدخبر: ۲۸۱۵۵۰ //

۴ نکته در مورد نیمه‌نهایی سرنوشت‌ساز پرسپولیس

شاید روزی که پرسپولیس برای حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شد، کمتر کسی تصور می‌کرد سرخپوشان آخرین تیمی باشند که دوحه را ترک می‌کنند.

4 نکته در مورد نیمه‌نهایی سرنوشت‌ساز پرسپولیس

حالا اما این اتفاق رخ داده و پرسپولیس و النصر به فینال مسابقات در غرب قاره راه یافته‌اند. طبیعتا آنها و حریف عربستانی آخرین تیم‌هایی هستند که از قطر خارج می‌شوند. در این میان امیدواریم تیمی که با لبخند در فرودگاه دوحه حاضر می‌شود، پرسپولیس باشد. امیدواریم ترک قطر، برای سرخپوشان شایسته ایرانی به‌معنای ترک مسابقات نباشد. آنها اگر بازی امشب را ببرند، 29آذر به مصاف نماینده شرق آسیا خواهند رفت و احتمال چشمگیری وجود دارد که نخستین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا از راه برسد. و اما 4نکته در مورد بازی امشب بخوانید.

به گزارش فرتاک نیوز؛  پرسپولیس در طول دوران حضورش در قطر، به خوبی از خاصیت تورنمنتی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد. شکل متمرکز برگزاری مسابقات، باعث شد پرسپولیس به‌تدریج بهتر و بهتر شود. ما این تجربه را قبلا زیاد داشته‌ایم. شاید یکی از مشهورترین مثال‌ها در مورد بهبود تدریجی تیم، مربوط به جام ملت‌های2004 آسیا باشد. تیم ملی ایران در آن مسابقات در مرحله گروهی 2تساوی بد مقابل عمان و ژاپن به دست آورد و به سختی از گروهش بالا رفت، اما تیم کشورمان در برتری 4بر3 مقابل کره‌جنوبی، یکی از بهترین نمایش‌های تاریخ فوتبال ایران را ارائه داد و در برابر چین هم بدشانس بود که با یک بازیکن کمتر، در ضربات پنالتی اوت شد. در این مسابقات هم همین اتفاق برای پرسپولیس رخ داده است. نمایش‌های پخته و ممتاز این تیم برابر شارجه، السد و پاختاکور قابل مقایسه با بازی‌ها برابر تعاون و دحیل نیست. پرسپولیس حالا کاملا جاافتاده و باور کرده که قادر به کسب موفقیت نهایی است. مجموعه این موارد ما را به بازی با النصر امیدوار می‌کند.
  این بازی نبرد 2 تیم با ساختارهای دفاعی قدرتمند است. هر دو تیم در این زمینه شرایط مشابهی دارند. هم پرسپولیس و هم النصر در کل مسابقات مجموعا فقط 5گل خورده‌اند و دروازه آنها در رقابت‌های حذفی باز نشده است. پرسپولیس بعد از وقفه کرونایی تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برابر الدحیل دریافت کرده و النصر هم در بازه زمانی مشابه 2گل خورده است. بنابراین قاعدتا باید شاهد یک نیمه‌نهایی کم‌گل باشیم. به این ترتیب مهاجمان 2تیم باید نهایت استفاده را از موقعیت‌های به‌وجود آمده ببرند. تیزهوشی و فرصت‌طلبی آنها سرنوشت این بازی را مشخص می‌کند.
  هم پرسپولیس و هم النصر مسابقه قبلی‌شان را 2بر صفر و تقریبا آسان برده‌اند. بنابراین 2تیم توانایی جسمانی خوبی برای حضور در مسابقه امروز دارند. با این حال پرسپولیس صاحب انگیزه‌های مضاعف مالی هم هست. قرمزها تا‌کنون میزان جوایز نقدی‌شان را به عدد 760هزار دلار رسانده‌اند. آنها اگر بازی امشب را ببرند، ضمن افزودن 50هزار دلار به رقم مزبور، جایزه 2 یا 4 میلیون دلاری قهرمانی در آسیا را هم برای خودشان رزرو خواهند کرد. این یک عدد جادویی، برای عبور از کوه بحران‌ها و بدهی‌های باشگاه است. یک انگیزه قوی جانبی برای پیروزی بر تیمی که بالاتر از این ارقام، فقط خرج قرارداد یک بازیکن آن  می‌شود.
  همانطور که از ابتدا پیش‌بینی می‌شد، این دوره از لیگ قهرمانان آسیا یک فرصت استثنایی برای موفقیت نمایندگان کشورمان بود و چه خوب که پرسپولیس توانسته تا اینجا خودش را بالا بکشد. برگزاری مسابقات به‌صورت تک‌بازی، معاف از رنج سفرهای پرشمار و بازی در زمین ثالث، موقعیت فوق‌العاده‌ای بود که سرخپوشان قدرش را دانستند. خبر بهتر اینکه فینال رقابت‌های امسال هم به‌صورت تک‌بازی به میزبانی تیم غرب آسیا خواهد بود. بنابراین اگر پرسپولیس فاتح مسابقه امشب باشد، در فینال هم از قاره‌پیمایی معاف خواهد بود. سرخپوشان 2سال پیش بیشترین آسیب را از ناحیه سفر طولانی به ژاپن برای بازی با کاشیما متحمل شدند. فینال امسال اما جان می‌دهد برای بردن جام؛ مشروط به اینکه پرسپولیس ایران، امشب جلوی النصر عربستان را بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان