//
کدخبر: ۲۸۱۱۳۴ //

برگزاری جشنواره مسابقات حرکتی کودکان ماد در روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

جشنواره مسابقات حرکتی کودکان ماد در روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نهم و دهم مهر 1399 توسط کانون ورزشی کودک ماد در باغچه‌‌مینو کرمانشاه برگزار می‌شود . .

برگزاری جشنواره مسابقات حرکتی کودکان ماد در روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

دکتر بهادر حقیقی رئیس کانون ورزشی کودک ماد در باره برگزاری این جشنواره به خبرنگار فرتک‌ورزشی گفت: جشنواره مسابقات حرکتی کودکان ماد در روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که نهم مهرماه، سال‌روز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود را شروع می‌شود تا دهم مهر به مدت دو روز در باغچه مینو جریان دارد.

وی افزود: 12 سال پیش در سال 2000 میلادی،  در نهم مهر سال ۱۳۷۹ و در چنین روز "محمد الدره" نوجوان 12 ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد، توسط نظامیان صهیونیست، در حالی که شبکه‌های تلویزیونی آن را فیلمبرداری می‌کردند حدود ۴۵دقیقه هدف تیر‌های مستقیم قرار گرفت و پدر را زخمی و فرزند را شهید کردند.

رئیس کانون ورزشی کودک ماد گفت: در هر جامعه‌ای که تحت اشغال دشمن است همه افراد آن جامعه بنوعی تحت فشار و شکنجه‌اند و در این میان زنان و کودکان رنج مضاعفی می‌برند.

حقیقی ادامه داد: سرزمین فلسطین قریب یک قرن تحت اشغال دو نیروی انگلیسی و صهیونیستی است، کودکان فلسطینی در شرایط اشغال پا به دنیا نهاده‌اند و از همان آغاز نگاه اشغالگران به آن‌ها یک نگاه حذفی بوده است زیرا صهیونیست‌ها با آگاهی از اینکه ماهیت اشغالگرانه‌اش هرگز از سوی جامعه فلسطینی پذیرفته نخواهد شد، کودکان فلسطین را به عنوان یک رزمنده فلسطینی در آینده به شمار می‌آورد و حذف این رزمنده آینده را در راستای تداوم موجودیت خود در نظر می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس حمایت از ملت فلسطین که از آغاز تولد در معرض خشونت ناشی از تبعیض نژادی صهیونیست‌ها قرار دارند یک تکلیف جهانی است و  کانون ورزشی کودک ماد بمناسبت یاد و خاطر و رشادهای مردم مظلوم جهان به ویژه فلسین این جشنواره حرکتی کودکان را برگزار خواهد کرد.

رئیس کانون ورزشی کودک ماد گفت: هرچند شاید بهترین اعلام همبستگی با کودک فلسطینی اعلام مخالفت با رژیم صهیونیستی در همه ابعاد آن است، اما برگزاری رقابت‌های ورزشی نیز به به عنوان زبان مشرک مردم دنیا تاثیرگذار است.

حقیقی ادامه داد:  روز قدس نوعی فراخوان جهانی برای نشان دادن مخالفت با اشغال فلسطین و حمایت از ملت فلسطین چه کودک و زن و مرد و پیر و جوان در یک روز خاص است، اما در روز همبستگی با کودک فلسطینی حمایت از کودکانی که هر روز در معرض فشار‌ها و حملات آپارتاید صهیونیستی هستند، به عنوان یک رفتار خاص و مبتنی بر حس همدردی جهانی با کودک به عنوان یک مظلوم و نیاز‌مند مهربانی و محبت با هدف ایجاد حس همدردی در جهانیان نسبت به رفتار‌های خشن رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی افزود: پس از اعلام روز شهادت محمد الدوره به عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز به عنوان نمادی از دادخواهی دانش‌آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی میان دانش‌آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی تبدیل شده است و ما هم به مدت دو رروز این جشنواره حرکتی کودکان ماد را برنامه‌ریزی کردیم تا با کودکان مظلوم  در جنگ و دفاع از وطن  احساس نوع دوستی خودمان و مردم کشورمان را بیان کرده باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان