//
کدخبر: ۲۷۹۴۳۲ //

اختصاصی/ کدام نیمار زود عاقل شد، برزیلی یا استقلالی؟!

فرتاک ورزشی، نیمار برزیلی هم چنان در حواشی و نیمار استقلالی به دنبال آرامش است.

اختصاصی/ کدام نیمار زود عاقل شد، برزیلی یا استقلالی؟!

علی مسعودی؛ یکی از بازیکنان با استعداد حال و حاضر فوتبال دنیا نیمار برزیلی است که این بازیکن به درستی نتوانسته از استعداد خارق العاده‌اش به نحوه احسن استفاده کند. او با اینکه به مرز پختگی رسیده ولی هنوز هم با حاشیه دست و پنجه نرم می کند و ظاهرا خیال سر عقل آمدن را ندارد!

ستاره بی چون و چرای فوتبال برزیل (نیمار داسیلوا سانتوز جونیور) خیلی زود چهره شد و خیلی‌ها عقیده داشتند که او به زودی به حکمرانی دو ستاره بی بدیل فوتبال دنیا (رونالدو و مسی) پایان می‌دهد و جوایز فردی را یکی پس از دیگری از آن خود می کند، اما این اتفاق رخ نداد و هر چقدر که ستاره برزیلی پا به سن گذاشت، اخلاق و رفتارش تغییر نکرد و به رفتارهای بچگانه‌اش ادامه داد. رفتارهایی که باعث شده این فوتبالیست خلاق از سایر ستاره ها متفاوت باشد.

خیلی‌ها معتقدند، با استعدادی که نیمار دارد، اگر اخلاق و رفتارش را تغییر دهد و به جای حواشی، به فوتبال خودش بپردازد، به راحتی توپ طلا را خواهد گرفت، اما فعلا که اینگونه نشده و نیمار 28 ساله هنوز جوایز فردی (جهانی) درست و حسابی را به خانه نبرده و تنها به قهرمانی‌های باشگاهی بسنده کرده است. او از جمله بازیکنان فقیر دنیا محسوب می شود که با مشکلات فراوان به بالاترین سطح فوتبال رسیده اما قدر خودش را ندانسته و غرق در حاشیه به سر می برد. این ستاره برزیلی وقتی به دنیا آمد، خانواده‌اش آنقدر فقر مالی داشتند که گاهی وقت ها برای روشنایی خانه شان نیز با مشکل مواجه بودند و از اسباب بازی برای روشنایی استفاده می کردند! ناگفته نماند، ستاره فعلی پی اس جی در کودکی هم از مرگ نجات پیدا کرده که اگر صندلی مخصوص نگهداری کودک نبود، احتمالا  به دره ای که سقوط کرده بود، جانش را از دست می داد.

با این حال، این ستاره "فقیر" برزیلی آنقدر استعداد داشت که خیلی زود در سانتوز ستاره شد تا چشم مدیران بارسلونا را بگیرد و راهی اسپانیا شود. جالب اینجاست که نقل و انتقال او نیز با کلی حاشیه همراه بود، به طوری که هم بارسلونا را به خاطر تخلف جریمه کردند و هم ساندرو راسل رئیس باشگاه به زندان محکوم شد تا رد و پای تخلف نیمار گریبان مدیریت را هم بگیرد. با اینکه او در بارسا به سه گانه رسید و خیلی ها جانشین "خلف" مسی را انتظار می کشیدند، اما وسوسه مالی مالک پی اس جی باعث شد نیمار همه چیز را به پول ترجیح دهد و با رقم باور نکردنی 222 میلیون یورویئ راهی فرانسه شود! قراردادی که در کتاب گینس به ثبت رسید تا، تنها افتخار فردی او رقم بخورد! افتخاری که نه جامی به او تعلق گرفت و نه کاپی که بعدها به آن عشق بورزد.

نیمار

 در هر حال اگر بخواهیم به حاشیه های نیمار بپردازیم، آنقدر زیاد است که وقت مخاطب را خواهد گرفت و احتمالا خیلی ها از حواشی او کم و بیش خبر دارند که نمونه اش همین بازی اخیر پی اس جی با مارسی بود که به دلیل درگیری زشت و زننده اش با آلوارو گونزالس از بازی اخراج شد و بعدش هم توییتر جنجالی را گذاشت و گفت؛ تنها حسرتم این است که چرا به صورت آن عوضی نزدم! خلاصه نیمار با حاشیه بزرگ شده و حتی روزی که در جوانی بازوبند کاپیتانی برزیل را به او سپردند، آنقدر مشکل درست کرد تا بازوبند را بگیرند و به نفر دیگری بدهند.

اما با تمام این توضیحات، می رسیم به نیمار ایرانی (مهدی قایدی) که بر خلاف نیمار برزیلی خیلی زود خودش را پیدا کرد و از حاشیه ها فاصله گرفت و توانست ستاره جوان لیگ شود. ستاره ای که اگر همین روند را ادامه دهد،قطعا در آینده نزدیک، لژیونر جدید آبی ها خواهد شد.گرچه او الان هم با پیشنهاداتی مواجه شده ولی آینده برای قایدی است، به شرطی که همین روند را ادامه دهد.

شماره 10 آبی ها از همان بدو ورود به استقلال با حواشی زیادی به همراه بود که حتی زمان شفر آلمانی از تیم کنار گذاشته شد، ولی با وساطت سرپرست تیم؛ نصرالله عبداللهی برگشت تا خیلی زود محو نشود. البته نیمار ایرانی کم حواشی نداشت و واژگونی خودرو و کشته شدن دوست صمیمی اش " احمد شاکر" گرفته تا به حبث تعزیری و پرداخت دیه که همگی این استعداد بوشهری را تا محو شدن برد ولی یک مربی کاربلد و با دانش مثل استراماچونی به موقع به داداش رسید و از نابود شدنش جلوگیری کرد تا الان هواداران فوتبال از بازی چشم نوازش لذت ببرند. شاید اگر مرد ایتالیایی نبود و قایدی هم دور حواشی را خط نمی کشید، الان معلوم نبود چه بر سر او آمده بود؟! 

 

مهدی قائدی- استقلال

حال باید از این اتفاقات درس گرفت و گفت؛ هر استعدادی با حواشی به جایی نمی رسد و باید اخلاق حرفه ای فوتبال را نیز در دستور کار قرار دهد. حال باید فوتبال ایران و قایدی، ممنون مردی به نام "استراماچونی" باشند، که به موقع آمد و اجازه نداد یک استعداد ناب ایرانی از بین برود. مردی که هواداران بی صبرانه منتظرش هستند ولی متاسفانه مسوولان به فکرش نیستند و با روح و روان میلیونها عاشق فوتبال بازی می کنند!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان