//
کدخبر: ۲۷۸۸۹۹ //

پشت پرده چند برابر شدن قرارداد برانکو

قراردادی که با رقم کمتر از شش میلیارد تومان بسته شد، حالا به نزدیکی ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

پشت پرده چند برابر شدن قرارداد برانکو

پرسپولیسی ها امروز را در حالی آغاز کردند که احتمالا فیفا حکم محرومیت یک و نیم ساله این تیم از نقل و انتقالات را صادر کرده؛ محرومیتی که به خاطر دو سال و نیم ناکامی در پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ بوده و حالا باشگاه را در بحرانی عمیق فرو برده است.

به گزارش فرتاک نیوز،اما چه شد که کار به جایی رسید که پرسپولیس از تصفیه حساب با سرمربی موفق خود بازمانده و محرومیت نقل و انتقالاتی را به جان خریده است؟!

پرده اول/ امضای قرارداد: ۸۰۰ هزار یورو (۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان)

پرسپولیسی ها در اردیبهشت ۱۳۹۷ نظر برانکو را برای امضای قراردادی جدید جلب کردند. قراردادی که چندی قبل منتشر و مشخص شد که پایه حقوق ۸۰۰ هزار یورو بوده است. برانکو البته با کسب قهرمانی لیگ برتر و صعود به فینال آسیا این رقم را تا ۱.۲ میلیون یورو هم بالا برد.

آن زمان که حمیدرضا گرشاسبی پای برگه قرارداد را امضا کرد، پایه حقوق برانکو باتوجه به نرخ یورو ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و با این آپشن ها به ۸ میلیارد تومان می‌رسد؛ یک رقم معقول. حالا با این رقم حتی مربی ایرانی هم به سختی می‌توان استخدام کرد.

پرده دوم/ گرشاسبی: پنج ماه است حقوق برانکو را نداده‌ایم

حمیدرضا گرشاسبی یکی از مقصران جدایی برانکو ایوانکوویچ است چرا که در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ از پرداخت حقوق او ناکام ماند و سپس نیز به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جای خود را به ایرج عرب داد. گرشاسبی در پاییز همان سال گفت که پنج ماه است حقوق برانکو را نداده‌ایم و جالب است بدانید آن روزها پرسپولیس با ۹ میلیارد و ۳۰۰ می‌توانست پایه حقوق برانکو را به طور کامل پرداخت کند و کل قرارداد هم کمتر از ۱۲ میلیارد تومان بود.

نکته مهم این که برانکو همان موقع یعنی در تاریخ فینال آسیا می‌توانست از پرسپولیس جدا شود چرا که تیم مدیریتی این باشگاه از پرداخت حقوق او ناکام بود و فیفا نیز سرمربی کروات را محق می‌دانست.

پرده سوم/ جدایی: ۸۰۰ هزار یورو (۱۲ میلیارد تومان)

وقتی برانکو ارسال نامه های سه گانه به باشگاه پرسپولیس را آغاز کرد، رنگ و بوی جدایی وی از این تیم پس از چهار سال حس شد. سه نامه در طول دو ماه به باشگاه ارسال شد و فیفا نیز در جریان قرار گرفت و سرانجام پایان همکاری پروفسور و پرسپولیس به وقوع پیوست.

باوجود افزایش نرخ یورو در همان روزها، پرسپولیس می‌توانست با رقم ۱۲ میلیارد تومان پایه حقوق و ۱۸ میلیارد تومان تمام رقم قرارداد را پرداخت کند و علاوه بر فرار از محرومیت، برانکو را هم در تیم نگه دارد.

پرده چهارم/ عرب: برانکو دوشنبه بیاید پولش را ببرد

شاید این جمله را آنقدر در توییتر و بین جملات طنز شنیده باشید که تصور کنید واقعی نیست اما ایرج عرب آن را در تاریخ ۲۶ خرداد به زبان آورد و قرار بود که برانکو در آخرین روز خرداد یعنی همان دوشنبه معروف برود و به صورت نقد مطالباتش را از ساختمان باشد بگیرد؛ البته که این بازی ذهنی عرب بود و برانکو می‌دانست اگر نقد پولی را بگیرد، انتقالش به کرواسی سخت خواهد بود.

حالا یک نکته جالب؛ اگر همان روز حقوق برانکو پرداخت می‌شد، پرسپولیس حالا دستکم ۱۵ میلیارد تومان سود می‌کرد چرا که ارزش یورو در اواخر خرداد روی ارقامی چون ۱۴۵۰۰ تا ۱۴۹۰۰ جابجا می‌شد؛ یعنی پایه حقوق برانکو: ۱۱ میلیارد و ۷۶۰ - کل حقوق برانکو: ۱۷ میلیارد و ۶۴۰.

پرده پنجم/ انصاری فرد: جای ما و آقای برانکو در دادگاه نیست

انصاری فرد در اولین روز مدیریتش وعده های پرتعدادی داد که یکی از آن ها مصالحه با برانکو ایوانکوویچ بود. البته خیلی زود مشخص شد که انصاری فرد هم کسی نیست که بتواند مشکلات پرسپولیس را حل کند و اتفاقا مشکل زا هم هست.

حالا بررسی ها نشان می‌دهد که اگر انصاری فرد به جای این که با شعارهای پوپولیستی به دنبال صلح با برانکو می‌رفت، همان روز درصدد پرداخت مطالبات وی برمی‌آمد، می‌توانست با رقم ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان (پایه و کامل) کل مطالبات را تصفیه حساب کند؛ کنایه آمیز است که حالا عدد بدهی نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان شده است (تازه جریمه و دیرکرد هم اضافه می‌شود)

پرده آخر/ امروز: برانکو پرسپولیسی بودنش را ثابت کند!

این واقعا «پرده آخر» است؛ مهدی رسول پناه که هرگز نتوانسته نقش یک مدیرعامل کارآمد را برای پرسپولیس ایفا کند می‌گوید که برانکو (پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ باشگاه) باید پرسپولیسی بودن خود را ثابت کند!

اما پاسخ به این پرسش: قرارداد شش میلیاردی برانکو چگونه ۴۰ میلیاردی شد؟ اولا با قهرمانی در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا به ۱.۲ رسید. با افزایش نرخ ارز روز به روز بالاتر رفت و با یک تصمیم مشترک و نه متحد، مدیران پرسپولیس دو سال و نیم به برانکو حقوق ندادند!

حالا چهار مدیرعامل آمده و رفته‌اند و مطالبات برانکو سرجایش باقی مانده. قراردادی که در روز نخست با رقم ۶ میلیارد تومان بسته شد حالا پایه اش به ۳۷ میلیارد تومان است؛ راستی به نظر شما چرا مدیران پرسپولیس با بهترین مربی خود این چنین رفتار کردند؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان