//
کدخبر: ۲۷۸۷۹۵ //
راه فرار استقلال از رویارویی با الهلال

آبی‌ها به دنبال دو برد طلایی/بررسی شانس استقلالی‌هادر لیگ قهرمانان

هر 4تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای اخیر وارد قطر شدند تا برای ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در این کشور آماده شوند.

آبی‌ها به دنبال دو برد طلایی/بررسی شانس استقلالی‌هادر لیگ قهرمانان
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم‌های استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب در گروه‌های یک تا‌4 این رقابت‌ها حضور دارند و باید از روز دوشنبه 24شهریور تا سوم مهرماه به انجام 4بازی باقیمانده خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها بپردازند. اما در همین شروع مسابقات یک اتفاق در گروه‌ یک این رقابت‌ها باعث بر هم خوردن معادلات این گروه شده است. تیم الوحده امارات که در این گروه با استقلال همگروه بود، از حضور در مسابقات کنار کشیده و حالا آبی‌پوشان باید در گروهی 3تیمی به رقابت برای صعود بپردازند.

تیم اماراتی در حالی از این گروه کنار رفته که هنوز با استقلال روبه‌رو نشده بود و 2بازی اول آبی‌پوشان در قطر قرار بود مقابل همین تیم انجام شود. الوحده در 2هفته اول صاحب یک پیروزی مقابل الشرطه عراق و یک تساوی برابر الاهلی عربستان شده بود و با 4امتیاز به همراه الاهلی صدرنشین بود؛ یعنی هر 2تیم الشرطه و الاهلی به الوحده امتیاز داده بودند و استقلال می‌توانست درصورت گرفتن امتیازات کامل از تیم اماراتی عقب‌ماندگی‌اش را در این گروه جبران کند. اما کنار‌رفتن الوحده اگرچه توقف 2 تیم دیگر مقابل این تیم را پاک می‌کند، اما از منظر دیگری به سود استقلال خواهد بود. آبی‌ها حالا رقیب قدری مثل الوحده را مقابل خود ندارند و برای صعود فقط کافی است از سد الشرطه عراق بگذرند. اما با توجه به اینکه تیم دوم گروهِ استقلال باید با صدرنشین گروه2 روبه‌رو شود و آن تیم به‌احتمال زیاد الهلال عربستان خواهد بود، آبی‌ها برای پیشگیری از برخورد با الهلال باید به‌دنبال صدرنشینی در این گروه باشند.

با حذف الوحده هم‌اکنون استقلال از 2بازی یک امتیاز دارد و الاهلی و الشرطه هر کدام از یک بازی صاحب 3 و یک امتیاز هستند. استقلال تا 30شهریور استراحت می‌کند و در این مدت شاهد 2بازی رفت و برگشت میان الاهلی و الشرطه خواهد بود. اگر الاهلی 2بار پیروز شود، صدرنشین قطعی گروه خواهد بود و استقلال حتی با 6امتیاز کامل از 2بازی باقیمانده هم به سرگروهی نخواهد رسید. اگر الاهلی 4امتیاز از الشرطه بگیرد، استقلال برای سرگروهی نیاز به 6امتیاز کامل دارد. اما بهترین حالت این است که الاهلی و الشرطه امتیازها را تقسیم کنند تا استقلال بتواند در بازی‌های باقیمانده شانس خودش را برای سرگروهی در گروهA آسیا هم دنبال کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان