//
کدخبر: ۲۷۸۴۵۷ //

گاف بزرگ استقلال در ماجرای استراماچونی

مهدی عبدیان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در نامه‌اش به رئیس قوه قضاییه برای بازگرداندن استراماچونی اشتباهی کرده است که جای توجیه ندارد.

گاف بزرگ استقلال در ماجرای استراماچونی
به گزارش فرتاک نیوز،

گاف در گاف؛ اشتباه پشت اشتباه؛ حالا سهوی بودن یا عمدی بودن این گاف‌ها و اشتباهات، مسئله‌ای نیست که درباره آن صحبت کنیم. این مطلب هم محکمه‌ای برای اشتباه مهدی عبدیان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال نیست که با ارسال نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه خواستار ورود این قوه برای بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی شده است.

عبدیان اولین اشتباه را جایی مرتکب شده است که موضوعی مرتبط با ورزش را به قوه قضاییه کشانده است. قوه‌ای که باید به تخلفات و جرم‌های عمومی و کیفری بپردازد و حالا عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خواستار ورود قوه قضاییه به موضوع بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی شده است. آنهم در شرایطی که فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالی باشگاه‌ها از جمله پرونده‌های متعدد مالی در فیفا، ورود بازیکن و مربی خارجی را به صورت موقت ممنوع کرده است. حالا در این بین، عبدیان اشتباه دیگری در اشتباه خود داشته است که می‌تواند منجر به هزینه دیگری برای این باشگاه شود.

سابقه پرونده‌های مالی فوتبال ایران در فیفا نشان می‌دهد که شانس استراماچونی در این پرونده بسیار زیاد است. او که با قانون فیفا فسخ قرارداد کرده است، می‌تواند تمام پول خود را تا پایان قرارداد دو ساله‌اش دریافت کند، اما آیا توجیهی دارد که عضو رسمی یک باشگاه پیش از محکمه، شکست را بپذیرد؟ وقتی هنوز رأیی از سوی فیفا صادر نشده است، چه معنایی دارد که عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در یک نامه رسمی صحبت قطعی از پرداخت غرامت کند؟ آیا صحبت از پرداخت غرامت به استراماچونی، می‌تواند طبیعی باشد؟

در نامه عبدیان به رئیس قوه قضاییه آمده است که مدیران این باشگاه موفق به رایزنی با استراماچونی برای بازگشت به کار و همچنین صرف‌نظر کردن این مربی از شکایت شده‌اند. این در صورتی است که این موفقیت در شرایطی حاصل شده که مدیران باشگاه استقلال در پیشنهاد خود به استراماچونی برای بازگشت، دستمزد او را افزایش داده‌اند. با این حال آیا تضمینی برای پرداخت این پول با وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی باشگاه‌ها وجود دارد؟ آیا در صورت بازگشت استراماچونی، باشگاه استقلال تضمینی می‌دهد که این مربی بار دیگر در صورت عدم دریافت دستمزدش پس از دو ماه، اقدام به فسخ قرارداد و شکایتی جدید نکند؟

باید گفت بازگرداندن استراماچونی در شرایطی که استقلال را ترک کرد و پس از دریافت حقوق عقب مانده‌اش راضی به بازگشت نشد، با افزایش دستمزد هنر نیست. آیا مدیران باشگاه استقلال که این مسئله را موفقیت می‌دانند، به جای مذاکره برای بازگرداندن استراماچونی، بهتر نبود او را راضی کنند که با دریافت مبلغی توافقی، از دریافت مطالباتش برای فصل دوم قرارداد صرفنظر کند؟ آیا همین حالا به جای گرا دادن به استراماچونی و وکلایش مبنی بر اینکه باشگاه استقلال باید غرامت بدهد، بهتر نیست با این مربی برای سازش مذاکره کنند؟

گاف بزرگ عبدیان مشخص نیست عامدانه است یا سهوی، اما هرچه هست می‌تواند اندک شانس استقلال را در مسیر پرونده استراماچونی از بین ببرد. شانسی که شاید استقلالی‌ها بتوانند از طریق آن غرامت کمتری پرداخت کنند یا با رضایت گرفتن از این مربی ایتالیایی، او از شکایتش بگذرد. با این حال دامن زدن به اینکه استقلال باید غرامتی سنگین به استراماچونی پرداخت کند، در شرایط فعلی هیچ جای توجیهی ندارد.

گاف بزرگ استقلال در ماجرای استراماچونی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۴۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان