//
کدخبر: ۲۷۸۱۷۲ //

علیرضا ربانی مربی جدید بدنسازی سپاهان

علیرضا ربانی مربی جدید بدنسازی سپاهان ، جوانی ۳۶ ساله و متولد اصفهان است که فعالیت خود را از حدود سال ۸۶ و با تیم‌های پایه باشگاه سپاهان آغاز کرد. او توانست با گذراندن دوره‌های تخصصی بدنسازی مدارک معتبری در این زمینه اخذ کند.

علیرضا ربانی مربی جدید بدنسازی سپاهان

علیرضا ربانی با دپارتمان پزشکی باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال (تا آبان ۱۳۹۸) همکاری داشت و در دو قهرمانی اسپورتینگ در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ عضو این تیم مطرح پرتغالی بود.

مانیتورینگ و پایش بازیکنان نیازمند دانش تخصصی است که علیرضا ربانی با گذراندن دوره اینترنی فیزیولوژیستی در آکادمی اسپایر قطر و همچنین ارائه تحقیقات و مقالات درباره فیزیولوژی ورزش و تز دکترا در زمینه سنجش و مانیتورینگ بازیکنان توانست با علم کافی وارد این حوزه کاری شود.

آکادمی اسپایر قطر پس از همکاری با علیرضا ربانی در دوره آموزشی فیزیولوژی ورزش، مایل به بستن قرارداد با او بود، ولی به دلایلی این امر محقق نشد.  بعد از بازگشت از قطر، علیرضا ربانی با تیم بزرگسالان سپاهان همکاری کرد و سپس برای فرصت مطالعاتی دوره دکترا به پرتغال سفر کرد. او در آن جا توانست از کمک‌های مارتین بوشت و فیلیپ کلمنته که از دانشمندان فوتبال هستند برای تحقیقات خود استفاده کند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ پس از تمام شدن دوره تحقیقات و بازگشت به ایران، از سوی کمیته ملی چین دعوتنامه‌ای برای علیرضا ربانی ارسال شد تا با تیم‌های ملی کشور چین در زمینه وضعیت پایش بازیکنان همکاری کند، اما باز هم به دلیل مسائل مربوط به ویزا این کار انجام نشد.

در این زمان فیلیپ کلمنته که شناخت کاملی از علیرضا ربانی در زمان اقامتش در پرتغال به دست آورده بود، به باشگاه لیسبون پیشنهاد داد که برای مانیتورینگ بازیکنان از او استفاده کنند و این بار علیرضا ربانی توانست به این کشور سفر کند و به عنوان دانشمند پزشکی در تیم اسپورتینگ مشغول به کار شود.

در فصل گذشته به درخواست فرهاد مجیدی ایشان در نیم فصل به کادر فنی استقلال اضافه شد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان