//
کدخبر: ۲۷۷۳۱۲ //

قربانی: شان استقلال بالاتر از اسم استراماچونی و بزرگتر از اوست

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: از مدیرعامل کنونی سؤال می‌کنم که با دیدن مصاحبه‌اش متوجه تناقضات در صحبت‌های خود نشد؟

قربانی: شان استقلال بالاتر از اسم استراماچونی و بزرگتر از اوست

پیروز قربانی در خصوص اظهارات احمد سعادتمند در برنامه ورزش و مردم پیرامون این موضوع که فرهاد مجیدی با استقلال قرارداد دارد اما مدیرعامل به دنبال استراماچونی است و مذاکراتی را با وی انجام داده، اظهار داشت: از مدیرعامل استقلال سؤال می‌کنم آیا با دیدن مصاحبه‌اش متوجه تناقضات در صحبت‌های خود نشده؟ فرهاد مجیدی قبل از رفتن مدیرعامل به ایتالیا، نه استعفا کرده و نه مصاحبه کرده و نه او را برکنار کرده بودند. وقتی این اتفاق رخ داده، مدیرعامل چگونه در شرایطی که با یک مربی دیگر قرارداد دارد، با یک مربی در یک کشور دیگر مذاکره کرده است؟ 

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: مدیران استقلال می‌گویند مجیدی با ما قرارداد دارد و اتفاقا طبق قانون، سرمربی فصل بعد است اما قبل از بازی مهمی مثل دربی، مدیران باشگاه راهی ایتالیا می‌شوند. ابتدا می‌گویند ما برای مذاکره با این مربی به آنجا نرفتیم اما چند روز بعد در یک برنامه تلویزیونی فاش می‌کنند استراماچونی یکی از گزینه‌های فصل بعد است. هر فرد دیگری به جای مجیدی بود برایش قبل از دربی ذهنیت ایجاد می‌شد. من در این زمینه حق را به سرمربی می‌دهم.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: آقای سعادتمند طوری دو لبه صحبت می‌کند که فکر می‌کند ما بچه‌ هستیم. اولا در شان مدیرعامل نیست که برود از یک مربی تخفیف بگیرد. مدیرعامل باشگاه می‌توانست معاونش را به ایتالیا بفرستد تا با این مربی مذاکره کند. دوما شان استقلال بالاتر از اسم استراماچونی و بزرگتر از اوست. از طریق شما هم می‌گویم هر کسی می‌خواهد فحاشی کند، من نظرم را می‌دهم و برایم اهمیتی ندارد که به من توهین کنند. آنهایی که باید من را بشناسند، می‌دانند حرفم را می‌زنم و ترسی از احدالناسی ندارم. باز هم می‌گویم هر مربی جای مجیدی بود، عکس العمل نشان می‌داد.

قربانی اظهار داشت: برای مدیرعامل استقلال احترام قائلم. شنیده‌ام پیگیر کارهای زیادی بوده و زمین تمرین و سالن بدنسازی هم برای استقلال گرفته اما وقتی صحبت‌های او را در یک برنامه زنده می‌بینم، این مصاحبه‌ها را حرفه‌ای نمی‌دانم. اینکه چرا استقلال 14 امتیاز از حریف خود عقب افتاده، حرفی نیست که در تلویزیون و رسانه ملی زده شود. سعادتمند مدتی خودش عضو هیأت مدیره بوده و در خیلی اتفاقات مقصر بوده اما اینکه 14 امتیاز عقب بودن از پرسپولیس را روی دوش بازیکنان و کادر فنی بیندازیم، کار درستی نیست. همه می‌دانند مجیدی در شرایط سختی تیم را تحویل گرفت و حتی نرخ امتیازگیری او از زمان استراماچونی هم بهتر بوده است.

وی تاکید کرد: در صحبت‌های مدیرعامل استقلال دیدم که او با خنده می‌گفت تراکتور را می‌بریم و حتی مالک باشگاه حریف در فینال جام حذفی را هم مخاطب قرار داد. اینگونه صحبت کردن اصلا حرفه‌ای نیست. چه از سوی سعادتمند باشد و چه فرد دیگر. وقتی فاصله امتیازی تیمت با صدر جدول را در رسانه ملی به رخ هواداران می‌کشی، یعنی سطح توقع آنها را نسبت به کادر فنی و بازیکنان بالا می‌برید. خدای ناکرده اگر استقلال در فینال مقابل تراکتور نتیجه نگیرد، همه هواداران کادر فنی و بازیکنان را مقصر می‌دانند. من از‌ آقای سعادتمند سؤال می‌کنم که آیا این اقدام شما حرفه‌ای بود؟ 

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: ‌اصلا نمی‌خواهم به مسائل شخصی آقای سعادتمند و مجیدی که مدیرعامل استقلال به آنها اشاره کرده ورود کنم. اما خیلی‌ها در این چند روز به مجیدی انتقاد کردند که باید قهرمان می‌شد و بعد این مسائل را مطرح می‌کرد. سؤالم اینجاست اگر یک درصد استقلال قهرمان نشود، آیا کسی حرف مجیدی را قبول می‌کرد؟ همین آقایان بعد از فینال جام حذفی فرهاد مجیدی را برکنار می‌کنند و در آن صورت چه زمانی باید صحبت‌هایش را مطرح می‌کرد؟ او در جایگاه سرمربی استقلال باید از شان و شخصیت خودش دفاع می‌کرد. وقتی یک مربی تیمش را آماده دربی می‌کند و مدیرعامل در فکر یک مربی دیگر است، قطعا مجیدی باید واکنش نشان می‌داد.

قربانی با تاکید بر اینکه هواداران در اینگونه اتفاقات مقصر هستند، گفت: وقتی یک مربی کارش را انجام می‌دهد و کیفیت خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، یک عده در فضای مجازی هشتگ می‌سازند و علیه کسی که سال‌ها دوستش داشته و تشویقش کردند، موج به راه انداخته و نتایج او را کوچک می‌شمارند. آیا این کار اشتباه نیست؟ 

وی گفت: مدیریت در فوتبال ایران تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و مدیران ما فقط کارهایی انجام می‌دهند که باب میل فضای مجازی باشد. هر فردی هم برای خودش یک کانال زده و هرچه دلش می‌خواهد در آن می‌نویسد. برخی هواداران هم که صبح تا شب سرشان داخل موبایل است، تحت تاثیر این نوشته‌ها قرار گرفته و علیه کسی که سال‌ها او را تشویق می‌کردند فحاشی می‌کنند. طبعا مجیدی و مجیدی‌ها در این فضا سرخورده می‌شوند. چه بهتر بود این هواداران استراماچونی را روزی قضاوت می‌کردند که تا پایان فصل در استقلال می‌ماند.

قربانی افزود: ایمان داشته باشید اگر استراماچونی به ایران برگردد و نتیجه نگیرد، همین افرادی که امروز سینه چاکان او نشان می‌دهند، انواع و اقسام توهین‌ها را به این مربی و خانواده‌اش نثار خواهند کرد. لابلای صحبت‌هایم گفته‌ام ما در این فوتبال بزرگ شده‌ایم و بچه نیستیم. در فوتبال ایران اسطوره‌هایی دیدم که بدترین رفتارها با آنها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان