//
کدخبر: ۲۷۵۸۰۸ //

نگاهی به دیدارهای هفته پایانی لیگ نوزدهم

تیم‌های فولاد، صنعت نفت آبادان و نفت ‌مسجدسلیمان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

نگاهی به دیدارهای هفته پایانی لیگ نوزدهم

هفته‌پایانی لیگ برتر فوتبال، فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود که در سه دیدار حساس‌ این هفته، شاگردان نکونام رو در روی تراکتور قرار می‌گیرند و تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز به ترتیب با ماشین‌سازی و پارس جنوبی که برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند، دیدار خواهند کرد.

فولاد – تراکتور

فولاد که پیش از این می‌توانست خیال خود را برای رسیدن به سهمیه آسیایی راحت کند، اکنون کارش برای رسیدن به آسیا به هفته پایانی و اما و اگر کشیده شده است. شاگردان نکونام اگر می‌خواهند آسیایی شوند باید تراکتور را شکست دهند تا در صورت شکست سپاهان مقابل پیکان، بتوانند به هدفی که هفته‌ها است برای آن تلاش می‌کنند، دست پیدا کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،هفته پایانی لیگ به نوعی هم برای تیم‌های بالای جدول و هم پایین جدول پیچیده و حساس شده است و احتمال رقم خوردن هر اتفاقی جهت سقوط یکی دیگر از تیم‌های پایین جدول و رسیدن تیم‌های بالای جدول به سهمیه آسیایی وجود دارد؛ اگر فولاد مقابل تراکتور به پیروزی برسد، شاهین بتواند استقلال را شکست دهد و سپاهان نیز تیم پیکان را از پیش‌رو بردارد، در این صورت، استقلال در رده چهارم و تراکتور در رده پنجم قرار می‌گیرند و اگر تراکتور بتواند در جام حذفی قهرمان شود، شاگردان نکونام و سپاهان برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا به پلی‌آف راه پیدا می‌کنند. باتوجه به این‌که فوتبال اصلا قابل پیش‌بینی نیست، احتمال این‌که این اتفاقات رخ دهد، وجود دارد. البته فولاد تنها به فکر برد مقابل تراکتور است تا خیالش از بازی خود راحت باشد تا اگر هم بر اثر اتفاقات در دیگر بازی‌ها نتوانست به آسیا برسد، حداقل لیگ را با پیروزی به پایان رسانده باشد.

فولاد از ساعت ۲۰:۴۵ فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه شهدای فولاد پذیرای تراکتور است.

نفت‌مسجدسلیمان – پارس جنوبی

بازی هفته پایانی برای نفت چندان تفاوتی ندارد، فقط اگر بتوانند پارس جنوبی را شکست دهند، مجددا می‌توانند به رده هشتم که هفته‌ها در آن‌جا، جا خوش کرده بودند، برگردند. در غیر این صورت نیز با رتبه تک رقمی نهمی به کار خود در لیگ نوزدهم پایان می‌دهند.

برخلاف این‌که این دیدار برای شاگردان تارتار، دیداری خنثی است اما برای حریف آن‌ها یعنی پارس جنوبی جم، حکم مرگ و زندگی را دارد. شاگردان پورموسوی اگر می‌خواهند در لیگ بمانند باید نفت را شکست دهند تا در صورت لغزش تیم‌های پیکان و ماشین‌سازی، مُهر بقا در لیگ را پای کارنامه خود ببینند. نفتی‌ها نیز اعلام کرده‌اند با همان انگیزه‌ای که مقابل پرسپولیس و استقلال پا به میدان گذاشته‌اند، برابر پارس جنوبی هم بازی خواهند کرد و تنها به دنبال ارائه فوتبال پاک هستند. این دیدار می‌تواند تا آخرین ثانیه‌های بازی، دیدنی و جذاب باشد.

نفتی‌ها از ساعت ۲۰:۴۵ فردا (پنجشنبه) در مسجدسلیمان به مصاف پارس جنوبی می‌روند.

ماشین سازی -  نفت آبادان

صنعت نفتی‌ها بالاخره پس از چند هفته ناکامی، در هفته قبل موفق شدند، مقابل تیم قعر جدولی شاهین بوشهر به برتری برسند. هر چند نفت فعلی با نفت نیم‌فصل اول لیگ برتر تفاوت‌های زیادی دارد ولی شاگردان سراج به دنبال برد در دیدار با ماشین سازی هستند تا با پیروزی لیگ را به پایان برساند. نفت در این بازی چه برنده و چه بازنده از زمین خارج شود، در همان رده هشتم باقی خواهد ماند.

اگرچه نتیجه این بازی تاثیری در جایگاه جدولی نفت ندارد اما برای ماشین‌سازی که خود را در آستانه سقوط به لیگ یک می‌بیند، اهمیت بسیاری دارد. این تیم تبریزی برای این‌که در لیگ بماند باید از سد تیمِ سراج بگذرد و منتظر لغزش پارس جنوبی مقابل نفت‌مسجدسلیمان باشد.

نفت آبادان از ساعت ۲۰:۴۵ فردا (۳۰ مردادماه) در تبریز رو در روی ماشین‌سازی قرار می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان