//
کدخبر: ۲۷۳۸۱۳ //

یک دهه هشتادی آینده استقلال را می‌سازد!

اللهیار صیادمنش مهاجم تنها 19 ساله فوتبال ایران که شاید باور نکنید اما یک دهه هشتادی محسوب می‌شود اما در همین سن و سال کم هم توانسته چند افتخار بزرگ را به نام خود ثبت کند.

یک دهه هشتادی آینده استقلال را می‌سازد!
به گزارش فرتاک نیوز،

اللهیار بعد از درخشش در تیم نوجوانان به رهبری عباس چمنیان، به ثمر رساندن چهار گل در جام جهانی نوجوانان که یکی از آنها وارد دروازه تیم قدرتمند آلمان شد و البته عضویت در تیم منتخب و 23 نفره همان مسابقات که در گوآی هند برگزار می‌شد، راهی استقلال شد تا پیراهن یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال ایران را البته تنها در 17 سالگی بپوشد.

اللهیار در استقلال و دوران مربیگری وینفرد شفر چهره شد و توانست حتی به ترکیب اصلی نیز برسد. پیرمرد آلمانی که نگاه متفاوتی به اللهیار داشت، استعدادهای او را خیلی زود کشف کرد و این مهاجم را به بازیکنان باتجربه‌تر ترجیح داد. اللهیار هم در آن سن و سال پاسخ اعتماد شفر را داد و در 15 بازی به میدان رفت، 713 دقیقه در زمین حضور داشت و دو گل نیز به ثمر رساند. نتیجه این درخشش انتقال جذاب به فنرباغچه بود، آن هم در شرایطی که اللهیار تازه 18 ساله شده بود.

از فنرباغچه اخبار بسیاری شنیده‌ایم. تیمی که یکی از سه قدرت برتر باشگاهی در تاریخ لیگ ترکیه محسوب می‌شود و بازیکنان بزرگی را تا به حال در ترکیب خود دیده است. به همین دلیل می‌توانستیم امیدوار به درخشش اللهیار، این بار در یک لیگ اروپایی باشیم. صیادمنش البته در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل درخشید، مقابل بایرن‌ مونیخ و رئال مادرید بازی کرد، مارسلوی برزیلی را با حرکت خشن جریمه کرد و دروازه هرتابرلین را نیز گشود.

الهیار صیادمنش

کادر فنی فنرباغچه اما به دلیل تجربه کم تصمیم گرفتند اللهیار را با انتقالی قرضی به لیگ یک بفرستند تا او پیراهن استانبول اسپور را بر تن کند. انتقالی که چندان هم موفق نبود و ستاره جوان ایرانی در لیگ و هفت دیداری که در ترکیب قرار گرفت و 248 دقیقه‌ای که بازی کرد گلی نزد. اللهیار البته در جام حذفی یک گل برای استانبول اسپور به ثمر رساند اما نیم فصل جدا شد تا دوباره به فنرباغچه برگردد. تغییر کادر فنی و حضور کارپینار روی نیمکت فنرباغچه باعث امیدواری صیادمنش شد اما تلاش این تیم برای کسب سهمیه لیگ اروپا بهانه‌ای بود تا باز هم فرصت عرض اندام به اللهیار نرسد.

از سویی دیگر حضور یک مهاجم آماده به نام وداد موریکی باعث شد تا فرصت درخشش و بازی به مهاجمان دیگر فنرباغچه نرسد. موریکی که اهل کوزوو است، این فصل بهترین گلزن فنرباغچه بود و توانست 15 بار دروازه حریفان را باز کند و عنوان چهارم جدول بهترین گلزن‌های سوپرلیگ ترکیه را به دست بیاورد. آماری که نشان می‌داد حضور در ترکیب فنرباغچه، حتی برای دقایقی اندک چقدر سخت و مشکل است.

الهیار صیادمنش

همه چیز بد پیش می‌رفت تا اینکه فنرباغچه از کسب سهمیه ناامید شد و برای ادامه مسابقات رو به جوان‌هایی آورد که می‌توانستند آینده این تیم را بسازند. یکی از این بازیکنان جوان، صیادمنش بود که در دو بازی به میدان رفت و ثابت کرد که می‌تواند یکی از ستاره‌های آینده این باشگاه باشد. صیادمنش ابتدا در هفته سی و دوم و در ورزشگاه خانگی فنرباغچه- اولکر استادیوم – برابر سیواس اسپور در ترکیب فنرباغچه قرار گرفت. او از دقیقه 88 جای دنیز توروک را گرفت اما نتوانست فنرباغچه را از شکست خانگی نجات بدهد. فنرباغچه در این بازی با نتیجه دو بر یک باخت و البته صیادمنش هم جانشین گلزن تیمش شد. در هفته سی و چهارم و پایانی سوپرلیگ ترکیه، این بار از ابتدا فرصت در اختیار اللهیار قرار گرفت. او باز هم در ورزشگاه خانگی فنرباغچه، این بار برابر ریزه‌اسپور به میدان رفت. او هر چند گلی نزد اما با دوندگی بالای خود مدافعان حریف را آزار داد تا فرصت برای گلزنی امره بلوزاوغلو، گری رودریگوئز و اوزان توفان مهیا شود. فنرباغچه این دیدار را با نتیجه سه بر یک برد و اللهیار هم 90 دقیقه بازی کرد.

فنرباغچه در فصل 2020-2019 لیگ ترکیه یکی از ضعیف‌ترین نتایج سال‌های اخیر خود را کسب کرد. این تیم با کسب 15 پیروزی، هشت تساوی و 11 شکست و اندوخته 53 امتیازی در رده هفتم جدول قرار گرفت و حتی سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ اروپا را هم کسب نکرد. نتایجی ضعیف که البته اعتراض هواداران این تیم پرطرفدار را در پی داشته و مدیران باشگاه را بر آن داشته تا برای فصل بعد به فکر تقویت تیم و جذب بازیکنان طراز اول باشند.

فنرباغچه از همین حالا فعالیت خود را برای درخشش در فصل بعد و موفقیت در نقل و انتقالات تابستانی آغاز کرده. آنها در نخستین گام سراغ یک مهاجم رفته‌اند تا شاید بتوانند خط حمله تیم‌شان را تقویت کنند. بر اساس گزارشی که سایت چمپیونات روسیه منتشر کرده، فدور اسمولوف، مهاجم باشگاه لکوموتیو مسکو که هم‌اکنون به صورت قرضی برای سلتاویگوی اسپانیا بازی می‌کند، شاید فصل آینده پیراهن فنرباغچه ترکیه را بر تن کند. اسمولوف 30 ساله که مهاجم تیم ملی فوتبال روسیه است با نمایندگان باشگاه فنرباغچه ترکیه نیز جلسه‌ای برگزار کرده تا اطلاعات بیشتری درباره جزئیات قرارداد پیشنهادی دریافت کند. پیشرفت مذاکره طرفین موفقیت‌آمیز بوده اما هنوز توافق نهایی حاصل نشده است. این مهاجم روسی در فصل گذشته لالیگای اسپانیا 14 بازی برای سلتاویگو انجام داد و دو گل مقابل رئال مادرید و بارسلونا به ثمر رساند.

با توجه به قرارداد بلندمدتی که فنرباغچه با اللهیار امضا کرده و اعتقادی که کارپینار به این مهاجم جوان دارد – البته اگر تغییری در کادر فنی فنرباغچه انجام نشود – می‌توان گفت صیادمنش فصل آینده هم پیراهن این باشگاه را بر تن خواهد کرد. او که در این ماه‌های اخیر از لیگ ایران و باشگاه استقلال پیشنهاد بازی دریافت کرده بود، فعلاً تمرکز خود را روی ادامه حضور و البته کسب موفقیت در فنرباغچه گذاشته و بعید است پیراهن تیم دیگری را بپوشد. البته به شرطی که مسئولان فنرباغچه او را به طور قرضی راهی تیم جدیدی نکنند.

اللهیار با اینکه تازه 19 ساله شده اما هم در تیم ملی ایران به میدان رفته و برابر سوریه گل زده و هم افتخار بازی در سوپرلیگ ترکیه را به دست آورده. او یک دهه هشتادی موفق است، بخصوص که می‌بینیم، هم سن و سال‌های او حتی فرصت بازی در لیگ ایران را هم پیدا نمی‌کنند. باید به صیادمنش افتخار کرد و مطمئن بود که او در سال‌های آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن، حتی در سطح اول فوتبال اروپا خواهد داشت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان