//
کدخبر: ۲۷۲۹۸۲ //

رادوشویچ:هنوز کلی جام دیگر قرار است با پرسپولیس بگیرم

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس می‌گوید شما ممکن است به خاطر بازی نکردن یا نشستن روی نیمکت ناراحت شوید، ولی حق ندارید اعتراض کنید، حق ندارید تیم را وارد حاشیه کنید!

رادوشویچ:هنوز کلی جام دیگر قرار است با پرسپولیس بگیرم
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه خبر ورزشی نوشت: کروات‌ها اصولاً در فوتبال ایران رابطه خوبی با رسانه‌ها داشته و منهای یکی، دو نفر اغلب به قول معروف خوش‌مصاحبه بوده‌اند. بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس نیز از جمله همین کروات‌های خوش‌مصاحبه است. شما در شبکه سوم سیما هم دیدید درگفت‌وگوی تلویزیونی با محمدحسین میثاقی چقدر شیرین فارسی صحبت می‌کرد. او پس از ۴ سال زندگی در تهران و بازی در پرسپولیس حالا می‌تواند به راحتی همه حرف‌های ما را متوجه شده و حتی پاسخ بدهد.

 

رادوشویچ:هنوز کلی جام دیگر قرار است با پرسپولیس بگیرم

 

 

بوژیدار رادوشویچ به همراه علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، محمد انصاری و علی علیپور جزو ۷ بازیکنی است که در هر ۴ قهرمانی ۴ سال گذشته حضور داشته است. به همین بهانه با رادوشویچ گپ زدیم که بحث به تیم ملی کرواسی و گلرهای این تیم کشیده شد و...

۴ سال حضور در پرسپولیس و ۴ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام‌حذفی و ۳ سوپرکاپ! فکرش را می‌کردی؟

این فوق‌العاده است. وقتی که به من پیشنهاد شد به لیگ برتر ایران بیایم اصلاً فکرش را نمی‌کردم به چه تیمی و کجا قرار است بروم. دنبال یک ماجراجویی جدید بودم.

اسم پرسپولیس را نشنیده بودی؟

نه ولی به من گفتند پرطرفدارترین تیم ایران است. وقتی به ایران آمدم در تمرینات یک چیزهایی متوجه شدم، اما با شروع مسابقات دیگر مطمئن شدم واقعاً پرطرفدارترین تیم ایران و آسیاست.

و اینکه کلی جام گرفتی؟

(می‌خندد) و کلی جام هم قرار است بگیرم.

تا الان و با احتساب قهرمانی این فصل ۸ جام گرفتی و فکر می‌کنی بتوانی این تعداد را دو رقمی کنی؟

این یک هدف بزرگ است که فقط به من مربوط نمی‌شود. باید همه با هم قهرمان شویم. بارها به خود شما هم گفتم فوتبال یک ورزش گروهی است. نمی‌شود یک نفر تعیین‌کننده باشد. مدیران باشگاه، مربیان، بازیکنان و همه در نتایج مؤثر هستند. من امیدوارم بتوانم تا پایان قراردادم همه جام‌های ممکن را با پرسپولیس فتح کنم.

حتی لیگ قهرمانان آسیا؟!

تا نیم‌قدمی قهرمانی آسیا هم رسیدیم، اما نشد. شاید این مرتبه دیگر قهرمان شویم. البته در آسیا خیلی تیم‌ها قوی هستند. سطح بازیکنان بالاست و می‌بینید معمولاً تیم‌های ایرانی به مراحل بالاتر نمی‌رسند. ما در این سال‌ها به نیمه‌نهایی و فینال رسیدیم و قهرمان هم می‌توانیم بشویم.

یک سؤال می‌پرسم که خاص است. آیا به تیم ملی کرواسی فکر می‌کنی؟

تیم ملی کرواسی خیلی سخت است. سطح بازیکنان ملی‌پوش در کرواسی واقعاً بالاست، اما می‌خواهم چیزی به شما بگویم که تا به حال در ایران نگفتم!

بفرمایید؟

با دو گلر تیم ملی کرواسی در هایدوک اسپلیت همبازی بودم و هر دو به ویژه لاوره کالینیچ نیمکت‌نشین من بودند!

چه جالب!

(عکسی را نشان می‌دهد که لیست بازیکنان هایدوک اسپلیت در یک بازی لیگ کرواسی است و بوژیدار رادوشویچ با شماره ۲۵ فیکس است و کالینیچ با شماره ۱۲ روی نیمکت!) ببین!

بله، این عکس متعلق به سال ۲۰۱۰ است. خیلی جوان بودی؟

سرمربی تیم ما استانکو پوکله‌پوویچ بود که الان فوت کرده است.

مرحوم استانکو، سرمربی همین پرسپولیس و تیم ملی ایران بود که هنوز شاگردانش از او تعریف می‌کنند. همین یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و خیلی از پرسپولیسی‌ها شاگرد استانکوی فقید بودند. تو به تیم ملی بزرگسالان کرواسی دعوت نشدی. می‌خواهم بدانم سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی رده‌های پایه کشورت را داری؟

من در رده‌های زیر ۱۷ سال، زیر ۱۸ سال، زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال به تیم ملی دعوت شدم، اما در بزرگسالان هرگز نتوانستم به تیم ملی برسم. گفتم که رقابت و سطح تیم ملی بزرگسالان کرواسی خیلی بالاست.

می‌توانستی به این سطح برسی؟

شاید، گفتم که دو دروازه‌بان تیم ملی کرواسی در جام جهانی همبازی من در هایدوک اسپلیت بودند!

کالینیچ را که گفتی. البته فکر کنم قرضی به تولوز رفته است و آن یکی؟!

دنیل سوباشیچ؟!

گلر موناکو؟

بله، او هم در بازی‌هایی روی نیمکت من نشسته بود. البته این اتفاق‌ها مربوط به ۱۰ سال پیش است. سوباشیچ گلر بزرگ و باتجربه‌ای است. من این صحبت‌ها را مطرح کردم مربوط به گذشته است. الان آن‌ها در سطح اول اروپا، استون‌ویلا و موناکو بازی می‌کنند.

کالینیچ قرضی به تولوز رفته است. تو ۸ جام در ۴ سال با پرسپولیس گرفتی ولی کالینیچ یک جام هم با استون ویلا نگرفته است!

(با خنده) بله، همین طور است. من که حسابی راضی هستم. در پرسپولیس خوشحالم و این از هر چیزی بهتر و بالاتر است. من در بهترین تیم ایران و پرطرفدارترین درآسیا بازی می‌کنم. تیمی که می‌تواند ۴ هفته زودتر از پایان لیگ قهرمان شود. تیمی که در هر رقابتی برای قهرمانی وارد می‌شود و هواداران بی‌نظیری دارد.

به نکته خوب و جالبی اشاره کردی. شاید خیلی‌ها می‌پرسیدند بوژیدار رادوشویچ چطور ۴ سال نشستن روی نیمکت را تحمل کرده است! شاید یکی ازدلایل آن یاد گرفتن از امثال کالینیچ و سوباشیچ باشد؟

از خیلی‌ها یاد گرفتم. در فوتبال حرفه‌ای باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارید. شما ممکن است به خاطر بازی نکردن یا نشستن روی نیمکت ناراحت شوید ولی حق ندارید اعتراض کنید. حق ندارید تیم را وارد حاشیه کنید و باید تابع دستور سرمربی تیم باشید.

در بازی با نفت مسجدسلیمان پس از مدت‌ها گل خوردی. البته این گل از روی نقطه پنالتی بود و توپ به پای تو هم خورد!

پرسپولیس برد. نبرد؟!

بله برد! چطور؟

این مهم است. من قبلاً هم گفته بودم مهم برد تیم است و نه کلین‌شیت! اگر بتوانیم به کمک همه بازیکنان تیم کلین‌شیت کنیم که عالی می‌شود ولی اگر هم نشد ایرادی ندارد. مهم این است که تیم برنده شود. روی آن ضربه پنالتی هم توپ به پای من خورد که گل شد. خوشحالم بعد از بازی پرسپولیسی‌ها و هواداران ما خوشحال بودند. واقعاً جای همه آن‌ها خالی بود.

عادت کرده بودید همراه تماشاگران پرسپولیسی در ورزشگاه جشن قهرمانی بگیرید و ایسلندی بزنید؟

ویروس کرونا خیلی لذت‌ها را از مردم دنیا گرفت، اما می‌دانم هواداران پرسپولیس در منزل و پای تلویزیون هم خوشحال بودند. این قهرمانی را به همه طرفداران پرسپولیس تبریک می‌گویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان