//
کدخبر: ۲۷۰۳۷۲ //

خلیل‌زاده: کسی با لَم دادن قهرمان نمی‌شود

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در شرایطی که برای کشورمان پیش آمده و مشکلات موجود، انتخاب اسکوچیچ بهترین تصمیم بود.

خلیل‌زاده: کسی با لَم دادن قهرمان نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کمتر کسی فکرش را می‌کرد در بازی با ماشین‌سازی در تبریز و در غیاب محمد نادری مصدوم، شجاع خلیل‌زاده دفاع چپ پرسپولیس باشد، اما این اتفاق افتاد. مدافع وسط سرزن پرسپولیس در این دیدار در سمت چپ خط دفاعی تیمش بازی کرد و نمایش خوبی هم ارائه داد. به شوخی به خلیل زاده گفتیم با این نمایش، محمد نادری برگردد هم باید روی نیمکت بنشیند که او هم جواب جالبی داد.

از بازی با ماشین‌سازی بگو؟

وا... هر وقت ما یک تیم را می‌بریم، می‌گویند راحت بوده است! مثلاً ما پیکان را شکست دادیم، گفتند تیم ته جدولی بوده در حالی که بعد از بازی با ما، چهارتا به ذوب‌آهن در اصفهان زد.

یعنی می‌خواهی بگویی کار بزرگی در تبریز کردید؟

همین ماشین‌سازی رفت و برگشت استقلال تهران را برده بود و تیم گردن‌کلفتی است. ما خیلی هوشمندانه برابر این تیم بازی کردیم که فوق العاده هم انگیزه داشت. در نهایت هم توانستیم ۳ امتیاز شیرین بگیریم آن هم در شرایطی که ۶، ۷ بازیکن ما غایب بودند.

به غیبت چند بازیکن کلیدی پرسپولیس اشاره کردی و در این دیدار هم بالاجبار در سمت چپ خط دفاعی بازی کردی. فکر می‌کنم در مس رفسنجان حدود ۱۱ یا ۱۲ سال پیش دفاع کنار بازی می‌کردی. درست است؟

خیلی سال گذشته و من آن زمان در مس رفسنجان دفاع راست بودم، اما حداقل ۱۰ سالی می‌شود دفاع وسط بازی می‌کنم.

اوایل فصل هم با کالدرون بر سر بازی در دفاع راست به مشکل خوردید.

مشکل خاصی نبود، اما ما دفاع راست داشتیم و گفتم بهتر است مهدی شیری در این پست بازی کند. با این حال دیدید بازی کردم.

این‌بار چه فرقی داشت؟

واقعاً دست آقایحیی بسته بود. در سمت چپ محمد انصاری، محمد نادری و محسن ربیع‌خواه یکی پس از دیگری مصدوم شدند و وظیفه خودم دانستم به تیم کمک کنم.

حرف خاصی به یحیی گل‌محمدی نزدی؟

نه، ایشان سرمربی من است و تیم هم بازیکن نداشت. امیدوارم توانسته باشم نظر کادر فنی و هواداران عاشق پرسپولیس را تأمین کرده باشم.

انصافاً بازی خوبی در سمت چپ ارائه دادی و حالا با این نمایش فکر می‌کنم محمد نادری در صورت رهایی از مصدومیت هم باید روی نیمکت بنشیند؟!

(به شوخی) اصلاً محمد را می‌فرستیم بلژیک! البته شوخی کردم و محمد نادری پسر خوب و فوتبالیست ماهری است. ان‌شا‌ءا... برمی‌گردد و به تیم کمک می‌کند.

بعد از مدت‌ها بازی در سمت چپ خط دفاعی و کناره‌های زمین سخت نبود؟

صددرصد همین‌طور است. وظایف مدافع وسط با دفاع کناری خیلی متفاوت است. تمرینات متفاوتی هم این دو پست دارند و در دفاع کنار شما مرتب باید در حال رفت‌وآمد در زمین حریف و خودی باشید. در کل سخت بود، اما به خاطر پرسپولیس خوشحالم.

می‌دانستی بهترین دفاع چپ تاریخ پرسپولیس هم راست‌پا بوده است؟

منظورتان آقامجتبی محرمی است؟

بله، مجتبی محرمی هم مثل خودت راست‌پا بود ولی در سمت چپ کولاک می‌کرد.

خیلی تعریف بازی اش را از پدرم شنیدم. آقامجتبی اسطوره بود و فکر کنم فقط در پرسپولیس دروازه‌بانی نکرده باشد! ما کجا و آقامجتبی کجا؟ ۱۰۰ سال دیگر هم روی دست او فوتبالیست نمی‌آید.

اتفاقاً یک مرتبه هم در پرسپولیس در آخرین دقایق یک بازی که الان حضور ذهن ندارم گلری هم کرده است. باید حتماً فیلم بازی‌های قدیمی او را تماشا کنی. با مغز و فکرش بازی می‌کرد؛ انگار مسابقه را از تلویزیون تماشا می‌کند! در عین حال بسیار نترس، فیزیکی و شجاعانه بازی می‌کرد و...

حتماً سعی می‌کنم فیلم بازی‌های آقامجتبی را پیدا کنم.

حاضری باز هم در دفاع چپ بازی کنی؟

پست اصلی من دفاع وسط است، اما اگر لازم باشد برای موفقیت پرسپولیس حاضرم توی گل هم بایستم!

حالا که بحث ایستادن توی گل وسط آمد، می‌خواهم بدانم علیرضا بیرانوند از شما خداحافظی کرد؟

خداحافظی نکرد، اما علیرضا را خیلی دوست دارم. او ۴ سال در بالاترین سطح برای پرسپولیس گلری کرد و امیدوارم به این زودی‌ها به ایران برنگردد!

چطور؟

علیرضا پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به لیگ‌های معتبر اروپایی هم برود. فقط باید تمرکز داشته باشد و زبان انگلیسی را جدی بگیرد.

مگر جدی نمی‌گیرد؟

چرا، YES و NO را بلد است! از شوخی گذشته علی بیرو رفیق صمیمی خودم است و خیلی با هم در رختکن و تمرین می‌خندیدیم و شوخی می‌کردیم. جایش واقعاً در تیم خالی است. برای او در فوتبال اروپا آرزوی موفقیت می‌کنم.

خیلی‌ها معتقدند با برد در تبریز قهرمانی شما تقریباً قطعی شد. موافقی؟

هنوز نه! ما باید در بازی با فولاد هم با تمرکز کامل و تمام توان بازی کنیم. اینکه فکر کنیم کار تمام شده، ممکن است مشکل‌ساز شود. باید جنگید و جام گرفت. چند روز پیش مصاحبه جالبی از اولیور کان دروازه‌بان افسانه‌ای بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان می‌خواندم که حرف جالبی زده و گفته بود «با لَم دادن و استراحت کردن کسی قهرمان نمی‌شود. باید جنگید تا جام گرفت و بایرن‌مونیخ هم هر فصل برای قهرمان شدن می‌جنگد.»

منظورت از لَم دادن چه بود؟

منظور خاصی نداشتم و فقط می‌خواستم بگویم پرسپولیس به هر جایگاهی رسیده، حقش بوده است. برای تک‌تک امتیازات ما در این فصل جنگیدیم و لایق قهرمانی هستیم.

به نظر می‌رسد بالاخره طلسم دعوت نشدن تو به تیم ملی این بار توسط اسکوچیچ شکسته شود. خودت چیزی شنیدی؟

خیلی تمرکزم روی این حرف‌ها نیست. تلاش می‌کنم اول بازیکن مفیدی برای تیم خودم باشم و اگر حقم باشد به تیم ملی هم دعوت خواهم شد.

نظرت راجع به اسکوچیچ چیست؟

در شرایطی که برای کشورمان پیش آمده و مشکلات موجود، انتخاب اسکوچیچ بهترین تصمیم بود. جنس مربیان کروات به فوتبال ایران بیشتر می‌خورد و اسکوچیچ هم شناخت خوبی از فوتبال کشورمان دارد. امیدوارم تیم کشورم با سرمربیگری این مرد کروات موفق ظاهر شده و در آسیا آبروداری کند.

با برانکو درباره اسکوچیچ حرف نزدید؟

نه، فقط زمانی که برانکو در ایران بود، از اسکوچیچ خیلی تعریف می‌کرد!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان