//
کدخبر: ۲۶۹۶۶۵ //

استقلالی ها به دردسر بزرگی افتادند؟!

عداد مبتلایان استقلال تاکنون زیر ۲۵ درصد لیست این تیم را شامل شده و به همین دلیل است که آن‌ها باید در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف تراکتور بروند. ضمن این که ممکن است آبی‌ها مقابل پارس جنوبی بازنده اعلام شوند.

استقلالی ها به دردسر بزرگی افتادند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان لیگ فوتبال ایران در آخرین اطلاعیه‌ای که راجع به برگزاری هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر منتشر کرد، از برگزاری تمام بازی‌های این هفته خبر داد که پیرو آن استقلال و فولاد، دو تیمی که در هفته بیست و سوم لیگ برتر به خاطر مثبت اعلام شدن تست کرونای چندین بازیکنشان به ترتیب مقابل پارس جنوبی و نساجی حاضر نشده بودند، باید در هفته بیست و چهارم به مصاف رقبایشان بروند.

البته سازمان لیگ فوتبال در این اطلاعیه تاکید کرده در صورتی که در ساعات آینده دستورات جدیدی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شود بر آن اساس تغییراتی در برنامه مسابقات لیگ برتر نوزدهم ایجاد می‌شود.

برگزاری دیدارهای استقلال و فولاد در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به این معناست که تعداد اعضای مبتلا به کرونا در این دو تیم زیر ۲۵ درصد فهرست کل اعضای آن‌هاست. این در حالی است که از نظر سازمان لیگ غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی و فولاد مقابل نساجی در هفته گذشته با توجه به بالای ۲۵ درصد بودن تعداد مبتلایان این دو تیم مجاز اعلام شده بود. با این اوصاف این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقاتی باعث شده نظر سازمان لیگ طی چند روز تغییر کند.

استقلال گوش به زنگ؛ فولاد به دنبال لغو بازی!

فولادی‌ها همچنان به دنبال لغو بازی هفته بیست و چهارمشان هستند و اعتقاد دارند که تعداد مبتلایان تیمشان به کرونا بالای ۲۵ درصد است. با این حال اوضاع در تیم استقلال متفاوت است و آن‌ها گوش به زنگ هستند تا با توجه به قطعی شدن بازی‌شان در هفته بیست و چهارم، تمریناتشان را از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) آغاز کنند.

اختلاف سازمان لیگ و باشگاه استقلال بر سر تعداد نفرات لیست آبی‌ها

در حال حاضر لیست استقلال ۳۸ نفره است. این ۳۸ نفر شامل ۱۶ بازیکن بزرگسال، ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال، ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال، یک بازیکن امید و ۱۱ نفر کادر فنی است. البته استقلالی‌ها بر این باورند که لیستشان ۳۶ نفره است اما سازمان لیگ عدد ۳۸ را قبول دارد.

دلیل دو نفر اختلاف این است که باشگاه استقلال می‌گوید چون لکیچ، دستیار اسپانیایی-صرب فرهاد مجیدی و بودوروف، مدافع بلغار این تیم دیگر به ایران بازنگشتند، جزو لیست آبی‌ها نیستد اما سازمان لیگ این استدلال را قبول ندارد. دلیل مخالفت سازمان لیگ با استدلال استقلالی‌ها این است که این باشگاه به طور رسمی قرارداد این دو عضو خارجی‌اش را فسخ نکرده و ITC آن‌ها ابطال نشده است و به همین دلیل آن‌ها جزو لیست استقلال حساب می‌شوند.

آیا کرونایی‌های استقلال جزو لیستشان بودند؟

مدیران استقلال پیش از دیدار با پارس جنوبی از ابتلای ۱۳ عضوشان به کرونا خبر دادند و با توجه به این عدد، چه لیست استقلال ۳۸ نفره حساب شود چه ۳۶ نفره، مبتلایان این تیم بالای ۲۵ درصد است و قانونا نباید بازی آن‌ها مقابل پارس جنوبی برگزار می‌شد. با این حال مشخص شده که مبتلایان امید (تنها یک بازیکن امید در لیست استقلال است) و کادر اداری باشگاه هم جزو ۱۳ نفر محاسبه شده‌اند. ضمن این که داریوش شجاعیان هم جزو مبتلایان به کرونا اعلام شده در حالی که باشگاه استقلال به دلیل مصدومیت این بازیکن، نام او را از لیست نیم فصل دوم خارج کرده بود. با کسر این افراد از بین مبتلایان، استقلال ۹ مبتلا به کرونا در تیمش دارد.

آیا تعداد مبتلایان استقلال بالای ۲۵ درصد کل تیم است؟

با توجه به پروتکل بهداشتی لیگ برتر، اگر تعداد مبتلایان تیمی بالای ۲۵ درصد کل لیست تیمشان باشد، آن تیم باید به قرنطینه برود و بازی‌هایش به تعویق بیفتد. در حال حاضر استقلال ۹ مبتلا به کرونا در لیست بازیکنانش دارد که از نظر سازمان لیگ شامل ۲۳.۶ درصد از لیست این تیم (لیست ۳۸ نفره) می‌شود و از نظر باشگاه استقلال ۲۵ درصد لیست این تیم (لیست ۳۶ نفره) را شامل می‌شود.

با توجه به گوش به زنگ شدن استقلالی‌ها برای تمرین کردن، به نظر می‌رسد که آن‌ها عدد ۳۸ نفره سازمان لیگ را قبول کرده‌اند و در نتیجه با توجه به رسیدن تعداد مبتلایانشان به زیر ۲۵ درصد، بازی در هفته بیست و چهارم را قبول کرده‌اند.

با این حال اخباری هم به گوش می‌رسد که باشگاه استقلال به دنبال ارائه فسخ قرارداد لکیچ و بودوروف به سازمان لیگ و در نتیجه خارج کردن نام آن‌ها از لیست بازیکنانش است.

تکلیف دیدار استقلال و پارس جنوبی چه می‌شود؟

سازمان لیگ فوتبال در ابتدا غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی را به دلیل بالای ۲۵ درصد بودن تعداد مبتلایانش مجاز دانست اما با توجه به این که در حال حاضر این عدد به زیر ۲۵ درصد رسیده، باید دید تصمیم جدید سازمان لیگ و کمیته انضباطی راجع به آن دیدار چیست و آیا استقلال ۳ بر صفر بازنده اعلام می‌شود یا بازی تکرار می‌شود؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان