//
کدخبر: ۲۶۸۸۴۵ //

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نظرش را در باره ادامه بازی‌های استقلال اعلام کرد

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد، تیم استقلال به دلیل ابتلای بیش از ۲۵ درصد از بازیکنان و کادر این تیم به ویروس کرونا باید به قرنطینه برود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نظرش را در باره ادامه بازی‌های استقلال اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری فوتبال دچار بیماری کرونا شده‌اند، اظهار داشت: ما پروتکل داریم و براساس این پروتکل اگر 25 درصد از اعضای کادر فنی و بازیکنان یک تیم دچار بیماری کرونا شده باشند، آن تیم باید به قرنطینه برود. این کار با حساب و کتاب است و با تست‌های CPR صورت می‌گیرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اقدامات این فدراسیون و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برای مهار کرونا در واکنش به این سؤال که «تست بازیکنان تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان مثبت اعلام شده است، با این اوصاف تکلیف آنها چیست؟»، گفت: اتفاق خاصی نمی‌افتد. استقلالی‌ها 12 تست مثبت در کادر و بازیکنان داشته‌اند که با احتساب نتایج تست‌های قبلی تعداد افرادی که در این تیم به ویروس کرونا دچار شده‌اند، بیش از 25 درصد می‌شود. با این حساب تیم استقلال باید به قرنطینه برود که با همین رفتن به قرنطینه یک یا دو بازی تیم استقلال لغو می‌شود.

وی با اعلام اینکه هنوز مدارک و تست‌های دو باشگاه استقلال و فولاد خوزستان در فدراسیون پزشکی ورزشی بررسی نشده است، تصریح: مدارک و تست‌های این دو باشگاه در روز یکشنبه بررسی خواهد شد.

خلیلیان از اعلام آمار دقیق برای فوتبالیست‌های مبتلا به ویروس کرونا خودداری کرد و گفت: یک باشگاه و دو باشگاه که نیستند. آمار در حال تغییر است. شاید نتیجه تست CPR مثبت کاذب باشد یا اینکه نتیجه تست سرولوژی درست نباشد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان اعلام کرد، کمیته ویژه پزشکی این فدراسیون و سازمان لیگ با بررسی تست‌های مثبت باشگاه‌هایی که بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا دارند، در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان