//
کدخبر: ۲۶۶۹۴۷ //

افتخارات زین‌الدین زیدان به بهانه ۴۸سالگی

افتخارات زین الدین زیدان به بهانه 48 سالگی منتشر شده است.

افتخارات زین‌الدین زیدان به بهانه ۴۸سالگی
به گزارش فرتاک نیوز،

زین الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه ملقب به زیزو در تاریخ 23 ژوئن سال 1972 در مارسی به دنیا آمد. وی در حال حاضر سرمربیگری رئال مادرید را برعهده دارد.

زیدان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود که به دلیل سرآمدی‌اش در بازی‌سازی، دقت، دید، و تکنیک به موفقیت‌های بسیاری دست یافت. او در پست هافبک تهاجمی برای تیم‌های باشگاهی یوونتوس و رئال مادرید و نیز تیم ملی فرانسه به رقابت می‌پرداخت.

زیدان در طول فعالیت حرفه‌ای خود سه عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان از سوی فیفا در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳، یک عنوان بهترین بازیکن لیگ یک فرانسه، یک عنوان بهترین بازیکن لیگ سری آ ایتالیا و دو عنوان بهترین بازیکن خارجی لالیگا را کسب کرد.

او همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن سال اروپا، جایزه با ارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا و نیز جایزهٔ بهترین بازیکن جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ شده است و به قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۸، جام ملت‌های اروپا، جام باشگاه‌های اروپا، لیگ ایتالیا، و لیگ اسپانیا نائل آمده است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال دانست.

زیدان سه بار در دیدار پایانی جام جهانی و نیز دیدار پایانی جام باشگاه‌های اروپا گل زده است که دوبار گلزنی در دیدار پایانی جام جهانی به جام ۱۹۹۸ مربوط می‌شود که در این جام زیدان دوبار توانست با سرزنی دروازه برزیل را باز کند و با فرانسه به قهرمانی برسد. در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۰۲، او با پای چپ گلی را به ثمر رساند که موجب قهرمانی تیم رئال مادرید در این جام شد و این گل به عنوان یکی از بهترین گل‌ها در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسیده است.

زیدان در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز در صعود فرانسه به دیدار پایانی جام جهانی نقش داشت و با فرانسه نائب قهرمان شد.

او پس از دیدار پایانی این جام از فوتبال خداحافظی کرد و به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی و دیدار پایانی جام جهانی ۲۰۰۶ آخرین بازی حرفه‌ای او بود.

وی از ابتدای سال ۲۰۱۳ به عنوان دستیار در کنار کارلو آنچلوتی مشغول به حرفهٔ مربیگری در باشگاه رئال مادرید شد و سپس از ژانویهٔ ۲۰۱۶ هدایت رئال مادرید را به عنوان سرمربی برعهده گرفت که در مدت حضورش تا مه سال ۲۰۱۸، بعد از کسب موفقیت‌هایی همچون سه عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، از سوی فیفا به عنوان برترین مربی سال ۲۰۱۷ فوتبال جهان برگزیده شد اما او در مه ۲۰۱۸ از سسمت خود در رئال کناره‌گیری کرد.

زیدان دوباره در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۹ دوباره با قراردادی ۳ سال و نیمه به رئال مادرید پیوسته است.

افتخارات زین‌الدین زیدان به بهانه ۴۸سالگی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان