//
کدخبر: ۲۶۶۳۳۶ //

شاه‌حسینی: کفاشیان فوتبال را به خرابه و تاج آن را به ویرانه تبدیل کرد!

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد رئیس اسبق فدراسیون، فوتبال را تبدیل به خرابه و رئیس سابق، فوتبال را به ویرانه تبدیل کرد.

شاه‌حسینی: کفاشیان فوتبال را به خرابه و تاج آن را به ویرانه تبدیل کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرحمان شاه‌حسینی در گفتگو با برنامه رادیویی «چهار چهار دو»، درباره مقررات بین‌المللی فوتبال در ارکان قضایی اظهار داشت: ۶، ۷ سال پیش، تغییراتی در ارکان قضایی مقررات بین‌المللی فوتبال ایجاد شد. به این شکل که در تمام کشور‌های عضو، انتخاب ارکان قضایی اعم از کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاق توسط رئیس فدراسیون فوتبال، ممنوع اعلام شد؛ چرا که استقلال سیستم قضایی فوتبال زیر سوال می‌رود و اگر اینگونه باشد، افراد نمی‌توانند مستقل باشند.

وی با اشاره به شایعاتی درباره برگشت علی کفاشیان به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و تغییرات حکم گفت: از لحاظ حقوقی، پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود و درخواست تجدید نظر برای آن داده می‌شود، دو حالت دارد؛ حالت اول این است که با ارائه مستندات ثابت می‌شود که هیچ تخلفی صورت نگرفته است و حکم تبرئه صادر می‌شود، اما این اتفاق در خصوص کفاشیان صورت نگرفت و تنبیه، تقلیل یافته است. کسر این تنبیه برای ما قابل پذیرش نیست؛ چون از لحاظ حقوقی هیچ توجیهی ندارد.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مدیران فوتبال در حال استفاده از امتیازات کلان فوتبالی هستند، تصریح کرد: جامعه فوتبال توقع شدیدترین برخورد با این افرادی را دارند که قرار است هدایتگر فوتبال باشند تا برای سایران درس عبرت شوند. اگر شرایط تخفیف هم فراهم باشد، باید معقول و منطبق با اصول باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به وضعیت کفاشیان و تاج بیان کرد: این دو نفر یا کناره‌گیری کرده‌اند، یا غیبت کرده‌اند. اگر استعفا کرده‌اند و این استعفا پذیرفته شده، بازگشت آنان تابع شرکت در انتخابات است. اگر هم غیبت کرده باشند، نباید هر زمان که مد نظر خود آنهاست، بازگردند و هیئت‌رئیسه باید به آن رسیدگی کنند. کفاشیان در زمان حضورش در فوتبال، آن را به خرابه تبدیل کرد و تاج آن را به ویرانه مبدل ساخت.

وی درباره اساسنامه ایجاد شده گفت: طوری اساسنامه را تنظیم کردند که تنها دو رئیس در آن متولد شد. این افراد باید از فوتبال بروند تا مالکان واقعی، جان تازه‌ای به آن برگردانند و آن را به سامان برسانند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان