//
کدخبر: ۲۶۲۲۰۰ //

سرخابی‌ها در ۱۰ سال گذشته چقدر هزینه کرده‌اند؟

گزارش اجمالی مجلس در خصوص منابع مالی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد مصرف این ۲ باشگاه از درآمد آن‌ها بیشتر بوده و بسیاری اتفاقات مجهول مالی در سرخابی‌های پایتخت اتفاق افتاده است.

سرخابی‌ها در ۱۰ سال گذشته چقدر هزینه کرده‌اند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر در صحنه علنی مجلس قرائت شد. جزییات دقیقی در این گزارش وجود دارد که از جمله موارد بارز آن هزینه‌های ۱۷۴ میلیاردی پرسپولیس، ۱۶۳ میلیاردی استقلال برای جذب بازیکن و مربی در ۱۰ سال اخیر بوده است. باشگاه استقلال در این ۱۰ سال ۱۹۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشته است که از راه‌های مختلفی چون برگزاری مسابقات داخلی، فروش بلیت، حضور در جام باشگاه‌های آسیا، کمک‌های وزارت ورزش و جوانان، حق پخش تلوزیونی، کمک شهرداری و موارد دیگر کسب کرده است.

همچنین این باشگاه ۲۳۵ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان به دلایل مختلفی چون قرارداد مربیان و بازیکنان که مبلغ ۱۶۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان می‌شود، عدم حواله قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی، اجاره زمین، سفرهای خارجی، پاداش اعضای تیم، اقامت بازیکنان خارجی، میزبانی رقابت‌های آسیایی و هزینه‌هایی دیگر مصرف کرده است.

در خصوص گزارش‌های مالی باشگاه استقلال موارد جالبی وجود دارد که در پایین به آن اشاره شده است:

- احمد سعادتمند در زمان تصدی ریاست هیات مدیره باشگاه استقلال، هم‌زمان کارمند وزارت ورزش و جوانان بوده که در خردادماه ۱۳۹۸ استعفا داده‌اند، لیکن قبول استعفا و انتصاب فرد جایگزین تاکنون مشخص نشده است. بدیهی است هرگونه پرداخت‌های صورت گرفته به ایشان بابت حقوق و مزایا در قبل شغل دوم (هیات مدیره) باید مسترد شود.

- پرداخت مبالغی به بازیکنان خارج از مفاد قراردادها (مانند هزینه اجاره خانه آقای روزبه چشمی و آقای مهدی قائدی با پرداخت مبلغ مازاد قرارداد به آقای امید ابراهیمی)

- مشروح گزارش منابع و مصارف بودجه‌ای باشگاه استقلال و میزان انحراف از آن از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ در جدول پیوست شماره ۶۰ درج شده است. بیشترین میزان انحراف از بودجه در سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاده است که برای درآمدها ۳۶۱ درصد و برای مصارف ۳۹۸ درصد انحراف وجود داشته است.

- بدهکاری تولیدی مجید و آقای بیگلری به حساب مطالبات مشکوک الوصول انتقال یافته است. هویت آقای بیگلری و مکان نامبرده برای مسئولان فعلی شناخته شده نیست. همچنین تائیدیه‌ای به مبلغ ۱۶۹ میلیارد ریال از اسناد پرداختی ارائه نگردیده است.

باشگاه پرسپولیس نیز در این ۱۰ سال ۲۳۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشته است که از راه‌های مختلفی چون برگزاری مسابقات داخلی، فروش بلیت، حضور در جام باشگاه‌های آسیا، کمک‌های وزارت ورزش و جوانان، حق پخش تلوزیونی، حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا و موارد دیگر به دست است.

همچنین این باشگاه ۲۵۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۱۰ هزارتومان به دلایل مختلفی چون قرارداد مربیان و بازیکنان که مبلغ ۱۷۴ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۴۵۸ هزارتومان می‌شود، عدم حواله قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی، اجاره زمین، سفرهای خارجی، پاداش اعضای تیم، اقامت بازیکنان خارجی، میزبانی رقابت‌های آسیایی و هزینه‌هایی دیگر مصرف کرده است.

در خصوص گزارش‌های مالی باشگاه باشگاه پرسپولیس نیز موارد قابل توجهی دیده می‌شود:

- در گزارش هیات به ۵ فقره استقراض از منابع غیر بانکی شامل وام قرض الحسنه از صندوق حمایت از پیشکسوتان و ورزشکاران به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، وام قرض الحسنه از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و آقای حسین هدایتی مبلغ ۵.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، وام قرض الحسنه از فدراسیون فوتبال به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و وام قرض الحسنه از آقای ترکاشوند به مبلغ ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و از آقای شیرازی به مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (پیوست ۱۲)

- کل هزینه حق الزحمه های ورزشی طی دوره رسیدگی ۱۰ سال جمعا مبلغ ۱.۷۴۰.۶۴۴.۵۸۱.۸۰۳ ریال بوده است که حدود ۶۸ درصد کل هزینه های باشگاه و بیشترین مرکز هزینه به شمار می آید و شامل مبالغ پرداختی بابت حق الزحمه کادر فنی و مربیان داخلی و خارجی و حق الزحمه بازیکنان داخلی و خارجی و پاداش‌های پرداختی به مربیان، کادر فنی و بازیکنان داخلی و خارجی می‌شود.

- افزایش مبالغ قرارداد طی متمم‌های متعدد (۴ متمم ۲۰ درصدی) یا آقای علیرضا بیرانوند بدون خاستگاه منطقی و حقوقی و در نهایت افزایش ۱۳۰ درصدی قرارداد در سال فصل ۹۸-۹۷ و تبدیل قرارداد ۱۵.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی به ۳۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی)

- افزایش مبالغ قرارداد طی قرارداد متمم با آقای محمدرضا خانزاده بدون خواستگاه منطقی و حقوقی (به عنوان مثال افزایش ۱۳۶ درصدی قرارداد در تاریخ ۱۳۹۳/۴/۳۱ و تبدیل قرارداد)

- افزایش‌های قراردادها بدون توجیه منطقی با آقایان محسن ربیع خواه، محمد رحمتی، غلامرضا رضایی و مهدی طارمی، محمد عباس زاده، علی عسگری، علی علیپور، مهرداد کفشگری، حسین ماهینی علی مصلح تعلیمی، سیامک نعمتی علیرضا نورمحمدی، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، محمد نوری، آدم همتی و هروه اوساله (مشروح این موارد در گزارش هیات ذکر شده است)

- در خصوص قرارداد آققای هروه اوساله ذکر این نکته ضروری است که علیرغم ابتلای نامبرده به بیماری هپاتیت، باشگاه بدون انجام تست های پزشکی، با مشار الیه قراداد منعقد کرده و بدون انجام هرگونه بازی (به علت ابتلا به هپاتیت) حق الزحمه نیز برای ایشان منظور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان