//
کدخبر: ۲۶۱۶۶۳ //

پزشک پرسپولیس: با شروع پاییز، شدت کرونا بیشتر می‌شود/ به جای تعطیلی لیگ ‌باید شیوه زندگی‌مان را اصلاح کنیم

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خیلی از لیگ‌های مهم دنیا پذیرفته‌اند که با شرایط کنار آمده و مسابقات خود را با رعایت نکات بهداشتی از سر بگیرند.

پزشک پرسپولیس: با شروع پاییز، شدت کرونا بیشتر می‌شود/ به جای تعطیلی لیگ ‌باید شیوه زندگی‌مان را اصلاح کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا حقیقت در مورد حواشی ایجاد شده درخصوص آینده مسابقات لیگ برتر فوتبال و هشدارهای پزشکان برخی تیم‌ها اظهار داشت: در این خصوص باید به دو نکته بسیار مهم اشاره کنم. اول اینکه 27 امتیاز تا پایان مسابقات باقی مانده و تصور اینکه پرسپولیس حتما قهرمان لیگ خواهد شد، اشتباه است. اکنون چند تیم برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند و نیم‌نگاهی هم به قهرمانی دارند.

وی ادامه داد: در انتهای جدول رقابت برای بقا بسیار نزدیک است و پرسپولیس چند بازی سخت با آنها دارد. این یعنی اینکه کار تیم ما برای قهرمانی اصلا آسان نیست و بازی‌های باقیمانده تا پایان لیگ بسیار حساس است.

پزشک پرسپولیس تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه لیگ روسیه قرار است به زودی شروع شود، بوندس‌لیگای آلمان هم امروز (شنبه) آغاز به کار خواهد کرد و هفته گذشته شاهد شروع رقابت‌ها در کره جنوبی بودیم. در اسپانیا و ایتالیا شرایط ویروس کرونا از ایران بسیار بدتر است، اما آنها می‌خواهند لیگ‌های خود را ادامه دهند و لیگ قهرمانان آسیا به گفته AFC از 11 مرداد آغاز می‌شود. تیم‌هایی که قرار است در این مسابقات شرکت کنند، آیا می‌توانند بدون تمرین شروع کنند؟ باید تمرینات آغاز شود تا این تیم‌ها آمادگی لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. ضمن اینکه فقط تمرین کردن کافی نیست و فقط از سرگیری مسابقات آنها را در شرایط مسابقه قرار می‌دهد.

حقیقت یادآور شد: نکته قابل توجه دیگر این است که اگر فکر می‌کنیم با تعطیلی مسابقات، «COVID-19» دست از سر ما برمی‌دارد، سخت در اشتباه هستیم. این بیماری همانند بسیاری دیگر از بیماری‌های ویروسی می‌تواند همواره زنده باقی بماند. با تغییر الگو و رعایت شرایط بهداشت فردی و اجتماعی می‌توان با این ویروس بهتر مقابله کرد، اما مطمئن باشید با شروع پاییز، شدت کرونا بیشتر می‌شود. در آن صورت تکلیف چه خواهد بود؟ آیا آن موقع هم موضع برخی تیم‌ها همچنان تعطیلی مسابقات خواهد بود؟

وی با تاکید بر اینکه به جای اینکه به جای تعطیلی لیگ ‌باید شیوه زندگی‌مان را اصلاح کنیم، گفت: همواره باید فاصله اجتماعی و مواردی که گوشزد می‌شود را رعایت کنیم تا از ابتلای بیماری جلوگیری کنیم. قطعاً راهکارهای عملی بسیار زیادی برای تیم‌ها ارائه خواهد شد و طبیعتاً تمامی تیم‌های لیگ برتری کادر پزشکی دارند. با رصد بازیکنان و توصیه‌های پزشکی می‌توان جلوی ابتلا به این بیماری را تا حدود زیادی گرفت. این نکته را هم باید در نظر بگیریم که بازیکنان باید به توصیه‌ها دقت کنند و وسواس زیادی برای رعایت شرایط داشته باشند. در واقع هر فردی باید با رعایت نکات بهداشتی از خودش مراقبت کند.

پزشک پرسپولیس گفت: چون خیلی از بازیکنان تمرینات انفرادی انجام داده‌اند، برای آنکه به استانداردهای لازم برسند، باید تمرینات گروهی را در بازه زمانی یک ماه تا یک ماه و نیم که ایده‌آل است، دنبال کنند. اگرچه سازمان لیگ تصمیم نهایی را در خصوص مدت زمان تمرینی اعلام می‌کند و اگر از بازه زمانی ایده‌آل فاصله داشته باشند، ‌این هنر کادر فنی است که بتواند دوره بدنسازی را با توجه به آن بازه تعریف کند. اگر زمان کوتاه‌تر باشد، مطمئن باشید برای همه تیم‌های لیگ برتر است و اگر در همان زمان ایده‌آل باشد باز هم فرقی نمی‌کند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان