//
کدخبر: ۲۶۱۰۴ //

سرنوشت مشابه تراکتورسازی و استقلال در خرمشهر

سرخپوشان تبریزی با شکست در فینال جام حذفی نتوانستند دومین قهرمانی تاریخ خود را جشن بگیرند.

به گزارش فرتاک نیوز،

تیم تراکتورسازی تبریز روز گذشته در فینال جام حذفی کشور، با یک گل مقابل نفت تهران شکست خورد و از رسیدن به مقام قهرمانی جام حذفی بازماند.

 

فینال روز گذشته جام حذفی دومین فینال این رقابت‌ها بود که در شهر خرمشهر برگزار می‌شد و البته این فینال از برخی جهات شباهت‌هایی هم به فینال سال گذشته که میان استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد نیز داشت.

 

در فینال روز گذشته، تراکتورسازی در حالی پا به میدان گذاشت که در لیگ به مقام سوم رسیده بود و می‌توانست با قهرمانی در جام حذفی سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کند که با شکست در فینال این شانس را از دست داد تا دستاورد تیم امیر قلعه‌نویی در این فصل یک مقام سوم و یک نایب قهرمانی باشد. همین مساله فصل پیش نیز برای استقلال رخ داده بود و تیم پرویز مظلومی که با افت بدموقع خود از رسیدن به مقام قهرمانی و حتی نایب قهرمانی لیگ باز مانده و سوم شده بود، انگیزه زیادی داشت تا با کسب قهرمانی جام حذفی به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان شود که این اتفاق رخ نداد و استقلال در پایان با شکست مقابل ذوب‌آهن نایب قهرمان جام حذفی شد و به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا رفت.

 

مورد مشابه دیگر دو تیم تراکتورسازی و استقلال در فینال خرمشهر، هدر رفتن یک ضربه پنالتی بود. سرخپوشان تبریزی روز گذشته در حالی در فینال مغلوب گل دیرهنگام سجاد شهباززاده شدند که در اوایل بازی با به دست آوردن یک ضربه پنالتی، فرصت خوبی داشتند تا روند بازی را به نفع خود تغییر بدهند اما محمد ایرانپوریان در اتفاقی کم سابقه، در حالی که پیش از بازی فینال تمام پنالتی‌های خود را دو سال اخیر گل کرده بود، این بار و در حساس‌ترین بازی فصل تراکتورسازی پنالتی خود را از دست داد تا در پایان نفت با گل دقیقه ۸۹ شهباززاده قهرمان جام حذفی شود.

 

فصل گذشته نیز استقلال در حالی جام قهرمانی را به ذوب‌آهن واگذار کرد که بعد از تساوی دو تیم در وقت قانونی و اضافه، در ضربات سرنوشت ساز پنالتی، علیرضا رمضانی آخرین پنالتی استقلال را از دست داد تا بعد از آن با گل شدن پنالتی آخر ذوب‌آهن، آبی‌پوشان از کسب مقام قهرمانی بازبمانند.

 

منبع: برنامه90
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان