//
کدخبر: ۲۶۰۸۵۲ //

فتح‌‌الله‌زاده: اگر بازیکن خوب بود، همه می‌گویند سرمربی انتخاب خوبی داشته است و اگر خوب نباشد به مدیرعامل حمله می‌کنند

علی فتح‌‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت که هیچ‌وقت در این باشگاه، حقوق و مزایا دریافت نکرده است.

فتح‌‌الله‌زاده: اگر بازیکن خوب بود، همه می‌گویند سرمربی انتخاب خوبی داشته است و اگر خوب نباشد به مدیرعامل حمله می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی فتح‌‌الله‌زاده در پاسخ به این پرسش که در اسفند ماه، چقدر از باشگاه استقلال حقوق می‌گرفته است، اظهار داشت: در تمام دوره‌هایی که در استقلال بودم، به شهادت هیئت مدیره‌های مختلف هیچ‌وقت حقوق و پاداش نگرفتم و به آن نیاز نداشتم. مدیران عاملی که حقوق می‌گیرند، کار بدی نمی‌کنند و این پول، حق آنهاست. هیئت مدیره حقوق مدیران را تعیین می‌کند و اگر این مبلغ زیاد است، هیئت مدیره مقصر است. اختلافات فعلی هم دردی از باشگاه دوا نمی‌کند.

وی درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: این را کاملاً به ضرر فوتبال می‌دانم و نباید با اشتباه یک یا دو مدیر، صورت‌مسئله را پاک کنیم. ما در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم‌های حاشیه خلیج فارس می‌رویم و می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره تفاوت باشگاه‌های ما با تیم‌های کشورهای عربی خاطرنشان کرد: یک بار در آسیا با تیمی بازی می‌کردیم که حقوق نیلمار بازیکنش، 12 میلیون یورو بود، یعنی هزینه دو سال باشگاهداری ما. با این حال فراموش نکنیم تجربیات جذب بازیکنانی چون تیام، دیاباته، جانواریو و ساموئل را هم داریم. کمیته یا کادر فنی باید تشخیص دهد کدام بازیکن خارجی به درد تیم می‌‌خورد. اگر بازیکن خوب بود، همه می‌گویند سرمربی انتخاب خوبی داشته است و اگر خوب نباشد به مدیرعامل حمله می‌کنند.

فتح‌الله‌زاده که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: این یک مشکل سیستماتیک و علمی است که مطابق آن عمل نمی‌کنیم و باید بپذیریم باید با تیم‌هایی رقابت کنیم که بازیکنان بسیار باکیفیتی جذب می‌کنند. اگر این آب‌باریکه را هم قطع کنیم، تیم‌های ما به مشکل می‌خورند.

وی در این باره که بهتر است پول خرید بازیکن خارجی صرف پرداختن به آکادمی باشگاه‌ها شود، گفت: این یک  پیشنهاد درست است، اما باید ببینیم باشگاهداری ما استانداردهای لازم را دارد یا خیر. مدیرعامل نمی‌داند سال بعد هم در سمتش فعالیت می‌کند یا خیر. او چگونه می‌خواهد این فرآیند را ایجاد کند، وقتی برای رسیدن به خروجی مناسب در آکادمی تا پنج سال زمان می‌برد؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در این باره که چرا مدیران ناکارآمد محاکمه نمی‌شوند، بیان کرد: مُد شده که همه این سؤال را می‌پرسند. مدیران تنبیه می‌شوند، اما این موضوع علنی نمی‌شود. سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و حراست وزارت ورزش روی کار نظارت می‌کنند و مدیران ما به قوه قضاییه رفت و آمد دارند که عیان نمی‌شود. این برخورد باید سالیانه باشد، نه هر پنج سال یک بار.

«در پایان هر سال باید از من حسابرسی شود و چون مسئولان ما چندشغله هستند، این کار را نمی‌کنند.»، فتح‌الله‌زاده ضمن بیان این جمله اظهار داشت: رئیس مجمع باید عملکرد مدیرش را بررسی کند و بگوید در فلان مورد نقص داریم. برنامه‌ریزی ما در باشگاهداری مطابق قوانین کشوری نیست. هنر و ورزش را نمی‌توان دولتی اداره کرد. مثلاً وقتی بازیکنی می‌گیریم، فرصتی نداریم تا بازیکنی را در مزایده بگذاریم و بازیکن به تیمی برود که بالاترین قیمت را پیشنهاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید اساسنامه‌ای در این باره نوشته شود، گفت: چند مدیر می‌گویند برخی مدیران دزد هستند، در حالی که خودشان دزدی کرده‌اند. موضوع دیگری هم که وجود دارد، این است که وقتی چند نفر از باشگاه شکایت می‌کنند، حساب باشگاه بسته می‌شود و اگر تیم بخواهد به کشور خارجی برود، اگر مدیرعامل پولی قرض کند، نمی‌تواند آن را به حساب باشگاه واریز کند. به همین خاطر این مدیر مجبور است پول موردنظر را در حساب باشگاه واریز نکند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۸۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان