//
کدخبر: ۲۶۰۷۶۰ //

قرارداد ۶۰۰میلیونی برای آقای مدیر!

خیلی از مدیران تا پاسی از شب در باشگاه می‌مانند و این البته در راه رضای خدا نیست بلکه آن‌ها اضافه‌کار می‌گیرند!

قرارداد ۶۰۰میلیونی برای آقای مدیر!
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد سعادتمند به خاطر انتشار خبر دستمزد ۱۵ میلیون تومانی‌اش، دستپاچه شده! او در مصاحبه‌ای که کرد، از این گفت که فتحی مدیرعامل سابق باشگاه ماهی ۲۵ میلیون می‌گرفت و کامران منزوی عضو هیئت‌مدیره را هم به شهادت گرفت.

ظاهراً او از دستمزد مدیران دیگر باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های صنعتی خبر نداشت که این‌گونه به خاطر انتشار میزان دستمزدش، برآشفته شد. نزدیکان فتحی می‌گویند او قبلاً در استقلال ماهی ۱۰ میلیون دریافت می‌کرد، اما کیست که نداند اگر هم قرارداد با چنین رقمی ثبت شده باشد، میزان دریافتی بیشتر از آن بوده.

برای روشن شدن این موضوع سر وقت فتح‌ا... زاده مدیرعامل سابق این باشگاه می‌رویم و از او درباره دستمزدش سؤال می‌کنیم: «بنده یک ریال هم در ماه از باشگاه به عنوان حقوق دریافت نمی‌کردم. از همان سال ۷۵ که به استقلال آمدم، حقوق نگرفتم. کلی هم از جیبم خرج کردم که هنوز چک‌هایش دست این و آن است. ولی اگر یک مدیرعامل حقوق بگیرد، گناه کرده؟! خیر. حق مدیرعامل است. اینکه سعادتمند ماهی ۱۵ میلیون می‌گیرد با توجه به دستمزد ۴۰، ۵۰ میلیون تومانی بعضی از مدیران لیگ برتر، چیز عجیبی نیست.

درست است ایشان واکنش نشان داده ولی به نظر بنده با توجه به دستمزدی که مدیران دیگر باشگاه‌ها می‌گیرند، ۱۵ میلیون چیزی نیست.» از او درباره دستمزد مدیران باشگاه رقیب یعنی پرسپولیسی می‌پرسیم. فتح‌ا... زاده جواب می‌دهد: «تا جایی که خبر دارم بعضی از مدیران این باشگاه ماهی ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. این حقوق را هم هیئت‌مدیره مصوب می‌کند.»

ولی رِنج دستمزد مدیران لیگ برتر چقدر است؟ آیا آن‌ها هم مثل کارمندان حقوق می‌گیرند و از مزایای دیگر استفاده می‌کنند؟ قانون کار می‌گوید افراد باید در هفته ۴۴ ساعت کار کنند. این ساعت کاری از ۷:۳۰ صبح تا ۱۴ بعداز ظهر می‌شود، اما این سؤال پیش می‌آید که آیا مدیران ساعت ۱۴ در باشگاه را می‌بندند و به خانه‌شان می‌روند؟ خیلی از مدیران تا پاسی از شب در باشگاه می‌مانند و این البته در راه رضای خدا نیست بلکه آن‌ها اضافه‌کار می‌گیرند!

مطلع شدیم گاهی این اضافه‌کار مدیران دو برابر دستمزدی است که می‌گیرند. برای اینکه ماجرا روشن‌تر شود، قرارداد بعضی از مدیران فوتبال را مثال می‌زنیم. مثلاً مدیرعامل سابق یک باشگاه متمول صنعتی ماهانه ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد ولی قرارداد او مثل بازیکنان آپشن‌هایی داشت. این آپشن‌ها هم شامل موفقیت تیم‌های مختلف؛ از فوتبال بگیرید تا رشته‌های دیگر و از بزرگسالان بگیرید تا سنین پایه بود. اضافه کار، حق مأموریت سفر‌های درون استانی، برون استانی و سفر‌های استانی هم شامل دستمزد او می‌شد. یک حساب و کتاب ساده حقوق این مدیرعامل را تا ۴۰ و حتی ۵۰ میلیون می‌رساند. تازه آپشن پاداش او برای قهرمانی تیم، به اندازه پاداش سرمربی بود!

در همان باشگاه و حدود ۱۰ سال قبل، مدیری فعالیت می‌کرد که ماهانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان دستمزد می‌گرفت. این مدیرعامل به خاطر درگیری‌های کاری همیشه تا حدود ساعت ۲۲ در باشگاه می‌ماند. حق مأموریت‌ها و پاداش‌ها و دیگر آپشن‌ها هم حقوق این مدیرعامل را به رقم بالایی می‌رساند.

در یکی دیگر از باشگاه‌های صعنتی هم شبیه به همین چیز‌ها را درباره دستمزد یک مدیر معروف شنیدیم. این مدیر که در حال حاضر هم در لیگ برتر حضور دارد، تا سال گذشته از باشگاهش حدود ۴۰ میلیون تومان دستمزد می‌گرفت. او همیشه یک جمله جالب برای رفقایش داشت: «تمام درگیری‌های باشگاه با ماست. فحش‌ها را هم که ما می‌شنویم. آن‌وقت من مدیرعامل باید ماهی دو، سه میلیون تومان پول بگیرم و بازیکن میلیاردی قرارداد بندد؟» گفته می‌شود این مدیرعامل در حال حاضر قراردادی بالای ۶۰۰ میلیون تومان با باشگاهش دارد و تازه اضافه بر آن، آپشن‌هایی در قراردادش گنجانده که میزان دریافتی‌اش را بالا و بالاتر می‌برد.

برای اینکه موضوع روشن‌تر شود یک مثال برای‌تان می‌زنیم. همین مدیرعامل چند سال قبل یک معاون اقتصادی در باشگاهی صنعتی کنار دست خود نشاند که به او ماهانه ۱۵ میلیون حقوق می‌داد؛ بنابراین رقم حقوق خودش به مراتب بالاتر بود. مدیرعامل معروف که در روز‌های اخیر در جریان حاشیه‌های دستمزد ۱۵ میلیونی مدیرعامل استقلال قرار گرفته، خنده‌ای کرده و گفته: «ماهی ۱۵ میلیون؟ خنده‌دار است. استقلال اندازه ۲ تا باشگاه از آدم انرژی می‌گیرد.»

در یکی از باشگاه‌های شمالی هم مدیری فعالیت می‌کند که برای یک فصل فوتبالی ۲۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته که ماهانه چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان است. همین مدیرعامل قبلاً قراردادی ۱۵۰ میلیون تومانی داشت و به خاطر موفقیت تیمش ۱۰۰ میلیون تومان هم پاداش دریافت کرد. همین باشگاه چندی قبل سراغ مدیری رفت که او را به خدمت بگیرد و آن مدیر اعلام کرد برای یک فصل ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواهد!

در باشگاه‌های صنعتی رِنج دستمزد مدیران چیزی حدود همین رقم است. این پول در ماه‌های بعدی تقسیم می‌شود و شامل حق مأموریت‌ها، سفرها، اضافه‌کاری و... است. آن‌ها در صورت موفقیت هم پاداش‌هایی می‌گیرند که گاهی این رقم را افزایش می‌دهد. این آپشن به ویژه در یکی از شهر‌ها رقم دستمزد سالانه بعضی مدیران را بدجور بالا برد! بنابراین می‌توان نتیجه گرفت دستمزد ۱۵ میلیونی در ماه سعادتمند، به نسبت اکثر مدیران فوتبالی به ویژه مدیرانی که در باشگاه‌های صنعتی فعالیت می‌کنند، بسیار کمتر است و قاعدتاً او نباید به خاطر لو رفتن رقم دستمزدش، اینقدر برآشفته شود!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان