//
کدخبر: ۲۶۰۴۲۲ //

IFAB رسماً با پیشنهاد فیفا برای افزایش تعداد تعویض‌ها موافقت کرد

هیئت بین‌المللی فوتبال با پیشنهاد فدراسیون جهانی فوتبال برای افزایش تعداد تعویض‌ها با از سرگیری مسابقات فصول نیمه‌تمام موافقت کرد.

IFAB رسماً با پیشنهاد فیفا برای افزایش تعداد تعویض‌ها موافقت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به‌عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال پس از بررسی‌های لازم، با پیشنهاد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر افزایش تعداد تعویض تیم‌ها از سه تعویض به پنج تعویض، البته به طور موقت موافقت کرد.

فیفا پیش از این پیشنهاد داده بود تیم‌ها در زمان از سرگیری مسابقات مختلف فوتبال پس از پشت سر گذاشتن بحران کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، به جای سه تعویض از پنج تعویض در جریان هر بازی استفاده کنند تا فشار کمتری به بازیکنان بیاید و از مصدومیت احتمالی آنها تا حدودی پیشگیری شود.

براساس اعلام IFAB این افزایش تعداد تعویض موقتی بوده و تنها در رقابت‌هایی اجازه چنین کاری داده می‌شود که تا تاریخ 31 دسامبر امسال (11 دی) به پایان برسد. این بدین معناست که علاوه بر لیگ‌های نیمه‌تمام، این قانون در بازی‌های باقیمانده فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز قابل اجراست، اما برای فصل 21-2020 چنین قانونی اجرایی نخواهد بود.

انتظار می‌رود لیگ‌ها و رقابت‌های نیمه‌کاره مختلف با از سرگیری بازی‌ها، برنامه‌ای فشرده داشته باشند که این احتمال مصدومیت بازیکنان را افزایش می‌دهد، اما با این قانونی که موقتاً اجرایی خواهد شد، از فشار احتمالی به بازیکنان تا حدود قابل‌توجهی کاسته می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان