//
کدخبر: ۲۶۰۳۱۲ //

دلاری شدن قرارداد اسکوچیچ / موضوع از چه قرار است؟

سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره نامه ای که با امضای او مبنی بر ارزی بودن قرار داد وی با اسکوچیچ منتشر شده است به توضیح پرداخت.

دلاری شدن قرارداد اسکوچیچ / موضوع از چه قرار است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم شکوری که پیش از این به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بود درباره نامه ای که با امضای وی مبنی بر ارزی بودن قرارداد با اسکوچیچ اخیرا منتشر شده است به صحبت پرداخت. این ننامه در حالی اخیرا به دست رسانه ها رسیده است که پیش از این عنوان شده قرارداد با سرمربی تیم ملی به صورت ریالی تنظیم شده است. او در این باره گفت: در ابتدا باید ببینیم نامه های اینچنینی چرا در این مقطع از فدراسیون فوتبال بیرون می آید. من فکر می کنم تقریبا همه فهمیدند که چرا باید نامه های محرمانه فدراسیون فوتبال ایران باید به این راحتی به دست رسانه ها برسد. به هرحال به این دلیل که این نامه در زمان من امضا شده است حتما درباره آن صحبت خواهم کرد.

او در این باره ادامه داد: سال گذشته و با مشکلات مالی فراوانی که داشتیم به سوییس و مقر فیفا رفته بودیم تا ببینیم می توانیم راهی پیدا کنیم و به واسطه آن طلب های فدراسیون فوتبال را از حساب فیفا برداشت کنیم. همه می دانند که متاسفانه تحریم های ظالمانه باعث شده بود تا هیچ پولی را نتوانیم به حساب های بانکی بریزیم. ما درباره راه های مختلفی در فیفا بحث کردیم و در نهایت یکی از نتایجی که به آن رسیدیم این بود که برخی از هزینه های فوتبال ایران به طور مسقیم از سوی فیفا به ما پرداخت شود.

شکوری ادامه داد: به عنوان مثال پرواز تیم های ملی، اسکان تیم های ملی، هزینه هایی که برای تیم ها ملی ایران خارج از کشور می شود و ... از جمله راه هایی بود که به آن فکر شد. یکی از این هزینه هایی که درباره آن صحبت شد به مبالغ دلاری مربوط به سرمربی تیم ملی و دستیاران او بر می گشت. درست در همان زمان که من در سوییس بودم قرارداد باسرمربی تیم ملی ایران در تهران بسته شد. به هر حال قرارداد آقای اسکوچیچ در زمان و البته تا زمانی که من بودم به ریال بسته شده بود. پس از بازگشت به تهران، با بهاروند و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه ای گذاشتیم و من هم نتیجه مربوط به جلسات مورد نظر در سوییس به آنها اطلاع دادم. این بهترین موقعیت بود تا ما بتوانیم مقداری از مطالبات مان را از فیفا بگیریم و از طرفی بحث مسایل مالی  ریالی هم بود که دیگر نیاز نبود تا از تهران به او پول بدهیم و مستقیم از مطالبات مان از فیفا پول وی را می دادیم.

سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این باره ادامه داد: این نامه که این روزها به دست رسانه ها افتاده است دقیقا به همین دلیل بود. ما در آن زمان به سازمان تیم های ملی، کمیته تیم های ملی، دپارتمان تیم های ملی، واحد بین الملل و چند واحد دیگر این نامه را زدیم تا ببینیم چطور می توانیم متممی به قراردادهای اسکوچیچ اضافه کنیم تا بتوانیم قرارداد ریالی ایشان را به نرخ روز ارز تبدیل کنیم. به عنوان مثال اگر قرار بود ما یکصد میلیون تومان به آقای اسکوچچ پول بدهیم این را به قیمت روز ارز تبدیل کنیم و سپس از حساب مطالبات مان از فیفا پرداخت کنیم.

او ادامه داد: پس از آن قرار شد یک الحاقیه به قرارداد ایشان اضافه شود که اگر ایشان هم موافق بودند با شرایطی که ما داشتیم و نرخ روز دلار، پول ایشان را بتوانیم از فیفا بگیریم و به صورت ارزی پرداخت کنیم. با توجه به شرایطی که کشور ما با آن درگیر است و تحریم های ظالمانه ای که علیه ما شکل گرفته بود ما در تلاش بودیم تا همه راه ها امتحان کنیم و بتوانیم برای بازپس گرفتن پولمان از حساب فیفا اقدام کنیم و یکی از راه ها هم همین که دیگر به تغییر و تحولات برخوردیم و دیگر بنده در فدراسیون نبودم تا از روند ماجرا اطلاعی داشته باشم. همه مطلبی که درباره آن نامه گفته می شود به همین دلیل بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان