//
کدخبر: ۲۵۹۸۸۰ //

۳ راهکار برای تعیین تکلیف لیگ فوتبال ایران

سرنوشت ادامه مسابقات لیگ برتر هنوز به‌طور رسمی مشخص نیست.

3 راهکار برای تعیین تکلیف لیگ فوتبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

گفته می‌شود شاید بازی ها پشت درهای بسته از سر گرفته خواهد شد، اما این اتفاق مشروط به موافقت وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کروناست. به علاوه برگزاری مسابقات در این شرایط هم مخالفان خاص خودش را دارد؛ گروهی که عقیده دارند حتی جان یک انسان هم مهم‌تر از به پایان رساندن بازی‌هاست. حالا فرض کنید مسابقات را از سر بگیرند و خدای ناکرده برای یک بازیکن یا یکی از اطرافیان او اتفاق خاصی رخ بدهد، در این صورت حتما آتش اعتراض‌ها تندتر هم خواهد شد.

در عین حال اما 2کار دیگر هم می‌شود با مسابقات این فصل انجام داد که باز هردو مخالفان جدی دارد. راه اول لغو لیگ بدون اعلام تیم‌های قهرمان، برنده سهمیه و سقوط‌کننده است. این روش را مثلا هلندی‌ها پیاده کردند که در همان کشور هم با اعتراضات وسیع مواجه شده است. راه دوم هم تعطیل‌کردن لیگ با معرفی همه این تیم‌هاست؛ سیاستی که اخیرا در فرانسه اجرا و مطابق آن پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان تیم قهرمان معرفی شد. در این صورت مثلا باید ضمن اعلام تعطیلی لیگ، پرسپولیس به‌عنوان قهرمان اعلام شود که مسلما در این صورت هم بقیه تیم‌ها بیکار نخواهند نشست. تصور کنید مطابق آنچه در فرانسه اتفاق افتاد، تیم پرهواداری مثل شاهین بوشهر به صرف قرار گرفتن در منطقه خطر به دسته پایین‌تر سقوط کند؛ آیا این منصفانه خواهد بود؟

واقعیت آن است که هر تصمیمی برای لیگ گرفته شود، نهایتا اعتراضاتی را به‌دنبال خواهد داشت و این مسئله کار تصمیم‌گیرنده‌ها را بسیار سخت خواهد کرد. با این‌همه ظاهرا در ایران قرار شده مسابقات از سر گرفته شود؛ مخصوصا که به‌نظر می‌رسد رهایی از شر ویروس کرونا به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و ممکن است سرنوشت فصل بعد هم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان