//
کدخبر: ۲۵۹۶۲۱ //

بیرانوند: اگر تبعیض وجود دارد چرا کالدرون که قهرمان نیم فصل شد از پرسپولیس رفت؟/ برانکو عادت داشت با مشکلات بجنگد

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌و‌گویی پیرامون مسائل مختلف فوتبال صحبت و ابراز امیدواری کرد بتواند با کسب عنوان قهرمانی با سرخپوشان این تیم را ترک کند و راهی بلژیک شود.

بیرانوند: اگر تبعیض وجود دارد چرا کالدرون که قهرمان نیم فصل شد از پرسپولیس رفت؟/ برانکو عادت داشت با مشکلات بجنگد
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از فارس، بعد از سالها فراز و نشیب در دروازه پرسپولیس، علیرضا بیرانوند با حضور چند ساله‌اش در این تیم خیال هواداران این تیم را راحت کرد تا جایی که این بازیکن دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران هم شد. بیرانوند یا همان «علی بیروی» فوتبالی‌ها در این چند سال به اوج افتخارات رسید،او با تیم ملی جام جهانی و مهار پنالتی رونالدو و  عنوان دومین دروازه بان برتر جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد، 3 سال با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و قهرمانی در جام حذفی را هم به دست آورد.او حتی می‌توانست مرد سال فوتبال آسیا هم باشد اما مثل همیشه دست‌های پشت پرده این عنوان را از یک بازیکن ایرانی گرفت.

گلر اول تیم ملی در ادامه روند صعودی‌اش عناوین مرد سال فوتبال ایران و برترین ورزشکار سال 98 از نگاه مردم را کسب کرد اما این عناوین هم پایان کارش نبود، بهترین پنالتی‌گیر آسیا در نظر سنجی از دید مردم،حضور در جمع 5 پرتاب کننده توپ با دست از سوی رسانه انگلیسی، بهترین بازیکن آسیایی جام جهانی از نگاه AFC و سفری بهداشت استان لرستان، همه و همه عناوین تمام نشدنی بیرانوند در این مدت بود. حالا گلر پرسپولیس رویاهایی در سر دارد که یکی از آنها درخشش در لیگ بلژیک با باشگاه آنتورپ است که شاید این کار برای کسی که پنالتی رونالدو را مهار کرده و یا ژاوی را در تهران ناکام به قطر فرستاده چندان کار سختی نباشد.

*متن کامل گفت‌و‌گوی بیرانوند را در زیر بخوانید:

*ابتدا از این روزهایی که همه مردم درگیر کرونا هستند شروع کنیم. تو در این روزها چه می‌کنی؟

این ویروس موضوعی بود که همه دنیا با آن درگیر بودند و ما هم همین شرایط را داریم. من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای تا جایی که توانستم خودم را قرنطینه کردم و در کنار خانواده‌ام بودم. البته مدتی هم از همسر و فرزندانم دور بودم و تمریناتم را انجام دادم و یک روز در میان در خانه تمرین می‌کردم. الان هم که با شما صحبت می‌کنم در لرستان هستم و 10 روز است که به اینجا آمدم و هر 4-5 روز تمریناتم را پیگیری می‌کنم و در این بین یک روز هم به خودم استراحت می‌دهم. در این روزها در تمرینات گروهی نیستیم اما همین تمرینات فردی می‌تواند در آینده به من خیلی کمک کند. خوشبختانه این روزها اخبار خوبی هم می‌شنویم و تعداد مبتلایان به کرونا هر روز کمتر می‌شود و امیدوارم هر چه سریع‌تر این بیماری تمام شود و ما هم به مستطیل سبز برگردیم. دلمان برای هواداران پرسپولیس، کادر فنی، هیأت مدیره و ماساژور و ... تنگ شده و دوست داریم دوباره یکدیگر را از نزدیک ببینیم. باور کنید ما دلمان برای اینکه با خانواده‌مان به بیرون برویم هم تنگ شده است. امیدوارم مردم هم این روزها بیشتر رعایت کنند تا این ویروس از مملکت‌مان خارج شود و دوباره دور هم جمع شویم.

*طی هفته‌های اخیر یک تندیس از خودت در موزه کمیته ملی المپیک ساخته‌اند. بدون شک این اتفاق برای یک فوتبالیست اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.وقتی این خبر را شنیدی چه حسی داشتی؟

همانطور که شما گفتید این یک اتفاق بزرگ برای من است. در واقع ساخت تندیس در موزه کمیته ملی المپیک یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی ورزشی من است. خدا را شاکرم که طی چند مدت اخیر اتفاقاتی در زندگی من رخ داده که روز به روز من را قوی‌تر می‌کند. در این بین لطف مردم ایران و دعای آنها بی‌تاثیر نبوده و کسانی هستند که با دعای خیرشان به من عزت و بزرگی می‌دهند. من خیلی زجر و زحمت کشیدم تا به این روزها برسم و بتوانم مردم را خوشحال کنم. فکر می‌کنم در آن موزه تندیس بسیاری از بزرگان ورزش ایران مثل غلامرضا تختی وجود دارد و به این دلیل است که ساخت تندیس من در آن موزه یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود.

شنیده‌ام از فوتبالیست‌ها تنها مرحوم سیروس قایقران تندیسش در موزه کمیته ملی المپیک حضور دارد. من ممنون عزیزانی که این کار را کردند هستم و از همه آنها تشکر می‌کنم. در این سن و سال افتخار می‌کنم که خیلی زود چنین اتفاقی برایم رقم خورد و حالا مشخص می‌شود که من علیرضا بیرانوند چقدر زحمت کشیدم. از صالحی‌امیری هم تشکر می‌کنم که چنین اقدامی انجام داده و من هم تلاش می‌کنم تا جایی که بتوانم مردم را خوشحال‌تر کنم و به رویایی که دوست دارم، برسم. 

ساخت تندیس من در موزه کمیته ملی المپیک آنقدر بزرگ است که وقتی با استاندار لرستان  جلسه‌ای داشتم به او گفتم که هیچ وقت دوست ندارم مجسمه من را در این استان بسازید. به او گفتم که وقتی این کار در موزه کمیته ملی المپیک انجام شده برایم یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود و من نزد شما آمدم تا در مورد مردم استانم صحبت کنم. من از استاندار خواهش کردم به استان لرستان و مردم خرم‌آباد رسیدگی شود و تا جایی که امکان دارد در خصوص ورزش ، ساختارها را به این عزیزان هدیه کنند و من تا جایی که بتوانم کمک خواهم کرد.

*طی هفته‌های اخیر صحبت‌هایی در مورد شروع مجدد مسابقات لیگ انجام شده اما 14 باشگاه لیگ برتری با ارسال نامه به سازمان لیگ خواستار لغو ادامه مسابقات شدند. از طرفی باشگاه پرسپولیس بارها و بارها اعلام کرده مسابقات ادامه پیدا کند. خودت به عنوان دروازه‌بان این تیم با این موضع‌گیری‌هایی که در قبال پرسپولیس برای برگزاری ادامه مسابقات صورت می‌گیرد چه نظری داری؟

به هر حال تمام تیم‌ها نظر خودشان را ارائه می‌کنند. وقتی پرسپولیس می تواند برای سال چهارم هم قهرمان شود قطعا تحمل این موضوع برای تیم‌های دیگر سخت است. شاید اگر یک تیم بخواهد رکورد پرسپولیس را بزند و برای سه سال پیاپی و حتی سال چهارم قهرمان شود کاری غیرممکن باشد. قطعا این افتخار سال‌های سال در فوتبال ایران برای پرسپولیس می‌ماند. به خاطر همین من احساس می‌کنم که واکنش برخی باشگاه‌ها به این دلایل است.

من نظرات مدیران باشگاه ها را می‌خوانم و می‌بینم که آنها می‌گویند جان مردم از همه چیز مهمتر است. من هم چنین نظری دارم و می‌گویم جان مردم از فوتبال مهمتر است. ولی باید از آن سو هم بپذیریم که بعضی‌ها تحمل ندارند که پرسپولیس برای چهارمین سال قهرمان شود. خیلی‌ها می‌گویند استقلال یک بازی کمتر از پرسپولیس دارد و اگر برنده شود فاصله‌اش با ما می‌شود 7 امتیاز ولی من به عنوان بازیکن پرسپولیس تابع قانون هستم. بهتر است اجازه دهند مسئولان فدراسیون فوتبال برای ادامه مسابقات تصمیم بگیرند.  تاکید می‌کنم خیلی‌ها دوست ندارند پرسپولیس برای چهارمین سال، قهرمان شود.

*خیلی روی این موضوع تاکید داری و ظاهرا مطمئن هستی که پرسپولیس در این فصل قهرمان می‌شود.

ما به خودمان اطمینان داریم. خیلی از باشگاه‌هایی که از قهرمانی جا ماندند الان مخالف برگزاری ادامه مسابقات هستند. من از زبان شما می‌شنویم که 14 باشگاه خواستار لغو بازی‌ها هستند و فقط دو باشگاه دوست دارند مسابقات ادامه داشته باشد، ولی قطعا این موضوع روی فدراسیون فشار می‌گذارد. اگر موافقان و مخالفان تعدادشان برابر بود کار برای سازمان لیگ و فدراسیون راحت می‌شد اما حالا این موضوع به نفع کسانی است که دوست ندارند مسابقات ادامه داشته باشد.

من امیدوارم که اتفاق خوبی رقم بخورد. مثلا اگر قرار است مسابقات بدون تماشاگر باشد بازی‌ها برای مردم و حتی خود بازیکنان، سرد می‌شود. فوتبال باید با تماشاگر برگزار شود و من دوست دارم اگر مسئولان تصمیم گرفتند مسابقات ادامه پیدا کند هفته‌های آخر قطعا با حضور تماشاگران بازی‌ها برگزار شود. این را هم اشاره کنم زمانی که در نفت تهران حضور داشتم وقتی هفته پنجم با پرسپولیس بازی داشتیم از هفته اول مسابقات به بازی با پرسپولیس فکر می‌کردیم. این یک واقعیت است که نمی‌شود آن را کتمان کرد. قشنگ یادم هست دو بازی مانده به پرسپولیس کل تیم ما مشغول آنالیز این تیم بود تا برای دو هفته بعد مقابل پرسپولیس آماده باشیم.

پرسپولیس تیم بزرگ و ریشه‌داری است و همه دوست دارند جلوی این تیم، نتیجه بگیرند. به خاطر همین است که تیم‌های بزرگ همیشه دشمن دارند. شاید در این بین کارشناسان، هواداران تیم‌های دیگر، رسانه‌ها و همه و همه نسبت به تیم بزرگ واکنش نشان دهند. من در پایان این سؤال شما فقط بگویم امیدوارم قانون تصمیم مناسبی بگیرد تا حق تیمی پایمال نشود.

*به جز این موضع‌گیری‌هایی که برای آغاز مسابقات نسبت به پرسپولیس صورت گرفته مباحث دیگری هم وجود دارد که باعث اعتراض برخی‌ها شده است.به طور مثال علی کریمی هافبک استقلال روز گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد تبعیض یعنی برانکو 4 سال بماند و استراماچونی بعد از نیم فصل، برود. دیدگاه تو به عنوان بازیکن پرسپولیس در این زمینه چیست؟

علی کریمی یکی از دوستان صمیمی من است که چه در فوتبال و چه در بیرون از فوتبال با هم رفقای صمیمی محسوب می‌شویم. من نمی‌خواهم جواب علی کریمی را بدهم ولی می‌خواهم دیدگاهم را نسبت به مواضعی که مطرح می‌شود؛ بگویم. اتفاقا کریمی صحبت خوبی انجام داده است. او مدعی شده برانکو 4 سال در پرسپولیس ماند اما استراماچونی بعد از نیم فصل رفت، شما شک نکنید همان اتفاقاتی که برای استراماچونی در استقلال رخ داد برای برانکو در پرسپولیس نیز، اتفاق افتاده بود اما این مربی کروات در تیمش ماند. اصلا بحث تبعیض و این مسائل نیست که مثلا بگویند برانکو بماند یا استراماچونی برود.

صادقانه بگویم اگر استراماچونی آن زمان به پرسپولیس می‌آمد شک نکنید با همان تصورات و تفکراتی که در ذهن داشت از پرسپولیس جدا می شد چون برانکو در آن سال مشکلات زیادی را تحمل کرد. برانکو عادت داشت با مشکلات بجنگد و سال به سال هم در پرسپولیس رشد کرد. جالب است بدانید برانکو خوب می‌دانست اگر نتیجه بگیرد هم می‌تواند از نظر مالی در پرسپولیس رشد کند و هم می‌تواند به موفقیت‌های دیگری برسد. او به این نتیجه رسیده بود که وقتی موفق می‌شود هواداران به او لقب جنتلمن و پروفسور می‌دهند.به شخصه شاهدم در 3-4 سالی که برانکو در پرسپولیس حضور داشت خیلی سختی کشید و شاید خیلی‌ها این حرفم را باور نکنند ولی او بعضا از جیب خودش برای پرسپولیس هزینه می‌کرد.

**واقعا؟

بله . یادم هست در بازی آخر اتفاقاتی افتاد که همه فهمیده بودیم خیلی‌ها نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. شاید باور نکنید حتی هیأت مدیره هم آن زمان نمی‌خواست ما قهرمان شویم ولی برانکو ایده‌هایی در ذهنش داشت که همه این حربه‌ها را خنثی کرد. او شب قبل از بازی با پارس جنوبی به بازیکنان گفت اگر شما این تیم را ببرید و قهرمان شوید  به شخصا فردا هزار یورو به هر نفر شما پرداخت می‌کنم. ما بازی را بردیم و برانکو قبل از جام حذفی به محل تمرین آمد و نفری هزار یورو داخل پاکت گذاشت و به تک تک بازیکنان تیم داد.

معنی این کار سرمربی پرسپولیس چه بود؟‌ این یعنی او دوست داشت بجنگد و می‌خواست بزرگ شود. او فهمیده بود می‌شود با سختی کشیدن و جنگیدن همه چیز را عوض کرد. هر چند همین الان که با شما صحبت می‌کنم فکر می‌کنم او حدود یک و نیم میلیون دلار از پرسپولیس طلبکار باشد و این موضوع نشان می‌دهد شرایط برای او در پرسپولیس چندان که از بیرون نگاه می‌کنند، مهیا نبود. اگر شرایط برای برانکو فراهم بود و سفارشی برای او صورت می‌گرفت پس چرا او این همه از باشگاه پرسپولیس طلب دارد؟  تاکید می‌کنم استراماچونی در استقلال فوق‌العاده کار کرد و نتایج خوبی گرفت و شما شک نکنید شاید اگر در این تیم می‌ماند می‌توانست پیشرفت کند و استقلال را قهرمان کند. شما تصور می‌کنید برانکو که پرسپولیس را قهرمان می‌کرد هر سال پولش را می‌گرفت؟

*ما از ریز دریافتی‌ها اطلاع نداریم اما شکایت برانکو از پرسپولیس نشان می‌دهد او تمام پولش را نمی‌گرفته است. 

برانکو هر سال که با پرسپولیس کار می‌کرد و قهرمانی می‌آورد نیمی از پولش را نمی‌گرفت و دوباره سال بعد تیمش را قهرمان می‌کرد و همین گونه طلبکار باقی می‌ماند. او دوست داشت کار کند و بجنگد. همه بازیکنان هم می‌دانستند این مربی نیامده که 5 بازی نتیجه بگیرد و برود. او سال اولی که در پرسپولیس حضور داشت تجربیات بدی را کسب کرد. من کنار او بودم و یادم هست پول نمی‌دادند و پاداشی پرداخت نمی‌شد و خیلی مشکلات دیگری وجود داشت. اما همانطور که اشاره کردم او ماند و قهرمان شد و دوباره قراردادش را تمدید و قهرمانی را تکرار کرد.

به نظرم همه چیز به خود برانکو برمی‌گشت و البته تلاش تمام بازیکنان اینکه بگویند وزارت ورزش تبعیض قائل شده، حرف درستی نیست. من برای شما کالدرون را مثال می‌زنم. او می‌توانست در پرسپولیس بماند و این تیم را قهرمان کند اما او هم جنگنده نبود و رفت. دیدید که او در نیم فصل اول پرسپولیس را قهرمان کرد ولی اخلاق او به این شکل بود که نمی‌توانست سختی‌ها را تحمل کند. آنهایی که حرف از تبعیض می‌زنند چرا نمی‌گویند کالدرون که پرسپولیس را قهرمان نیم فصل کرد از این تیم جدا شد؟ هر کسی که می‌خواهد دل به کار بدهد باید سختی بکشد.

من علیرضا بیرانوند خیلی سختی کشیدم و حالا هم به همه چیز رسیده‌ام. صادقانه میگویم ما بازیکنان پرسپولیس از موفقیت و قهرمانی سیر نمی‌شویم و این موضوع را هیچ کسی نمی‌تواند انکار کند. یحیی گل‌محمدی حرف خوبی زد و به ما گفت دورد بر شرف شما که هیچ وقت سیر نمی‌شوید. خود من به بازیکنان تیم در محل تمرین می‌گفتم نکند امسال قهرمان نشویم. ما در سه سال 7 قهرمانی کسب کردیم ولی مدام می‌ترسیم که نکند قهرمان نشویم. پس این نشان می‌دهد خود بازیکنان به دنبال قهرمانی و موفقیت پی در پی هستند.

*چندی قبل مصاحبه‌ای از تو خواندیم که ظاهرا از باشگاه گلایه کرده بودی و اشاره داشتی رسول پناه جواب تلفن‌هایت را نمی‌دهد. ظاهرا ناراحتی‌هایی داشتی که حتی منجر به این اظهار نظر شد که ممکن است جلوی پرداختی پول باشگاه آنتروپ به پرسپولیس را بگیری. خودت شفاف در این زمینه صحبت کن که جریان چه بود؟

اتفاقاتی افتاد که بعضا آدم را اذیت می‌کند اما اگر حرفی در مورد قرارداد پرسپولیس به آنتروپ مطرح کردم کاملا شوخی بود. قرارداد باشگاه آنتروپ بلژیک با پرسپولیس انجام شده و خود آنها رقم پرداختی به باشگاه را قسط بندی کردند و به من هم هیچ ارتباطی ندارد. من هم با این باشگاه قرارداد جداگانه‌ای بستم و پولم را دریافت خواهم کرد. در این مدت پرسپولیس از نظر مالی دچار مشکل بود و به همین دلیل باشگاه چند نامه به باشگاه آنتروپ ارسال کرد که بعد از تست‌های پزشکی من در آنجا مبلغ 200  یا 300 هزار یورو به باشگاه پرسپولیس در ابتدا پرداخت شود. این رقم می‌توانست در شرایط فعلی به باشگاه کمک کند اما به خاطر ویروس کرونا نشد که به بلژیک بروم. در این کشور هم فوتبال تعطیل است و اگر من به آنجا می‌رفتم قطعا باید دو سه هفته قرنطینه می‌شدم. باشگاه آنتروپ هم به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد در این شرایط بهتر است بیرانوند به کشور ما سفر نکند و وقتی این ویروس تمام شد خودمان درخواست می‌کنیم وی به بلژیک بیاید.

*آیا در این زمینه با سرپرست باشگاه صحبتی انجام داده یاخیر؟

بله دو سه روز پیش بود که با آقای رسول پناه صحبت کردم و از طریق رسانه شما به بازیکنان پرسپولیس می‌گویم که سرپرست باشگاه قول صد در صد داد که تا پایان اردیبهشت مطالبات بازیکنان را پرداخت خواهد کرد.  حتی او قول مردانه داد درصد پرداختی به بازیکنان را به 70 الی 80 درصد برساند. امیدوارم باشگاه شرایط خوبی پیدا کند و مطالبات بازیکنان پرداخت شود تا بچه‌ها با خیال راحت روی فوتبالشان تمرکز کنند. آن زمان هم که چنین مصاحبه‌ای کردم خیلی ناراحت بودم و به همین دلیل به آقای رسول پناه پیام صوتی فرستادم.

فکر می‌کنم در پرداختی نسبت به سایر بچه‌ها 10-15 درصد عقب‌تر هستم و هیچ وقت در این زمینه اعتراضی نداشتم وسکوت کردم. دلیل این کار هم هواداران پرسپولیس، مردم و ویروسی بود که کشور را درگیر کرده بود. من اصلا دوست نداشتم بحث مالی وسط بیاید ولی چون مشکل داشتم به آقای رسول‌پناه صحبت کردم. من هم منتظر هستم که باشگاه تا پایان اردیبهشت مشکلات را حل کند چون واقعا بازیکنان پرسپولیس تحت فشار هستند. همه آنها در حال خرید خانه و پاس کردن چک برای آینده‌شان هستند و شما می‌بینید هر روز همه چیز گران‌تر می‌شود. طبیعی است که آنها نگرانی داشته باشند ولی امیدوارم که مشکلات بازیکنان پرسپولیس زودتر به پایان برسد.

*آیا با باشگاه بلژیکی که قرارداد امضا کردی در ارتباط هستی؟ آنها در این شرایط توصیه‌ای به تو نداشتند؟

بله با آنها در ارتباط هستم. از طریق مدیر برنامه‌هایم حتی نحوه تمریناتی که در قرنطینه انجام دادم را به اطلاع آنها رساندم. ارتباط ما کاملا برقرار است. این یک نکته مهم است که تیمی بدون تست پزشکی 200-300 هزار یورو به باشگاه پرسپولیس در آن شرایط پرداخت کرد. این یک اتفاق بزرگ برای من بود چون واقعا هیچ تیمی بدون تست پزشکی با بازیکنی قرارداد نمی‌بندد. الان هم اینجا ماندم تا با تمام توانم به پرسپولیس کمک کنم و اصلا دنبال این نیستم که شل بازی کنم یا خدای ناکرده کم بگذارم. اینکه من بخواهم بترسم که خدای ناکرده مصدوم شوم و تیم بعدی‌ام را از دست بدهم فکر درستی نیست. و اصلا این مسائل در ذهن من نمی‌گنجد. دوست دارم با پرسپولیس دوباره قهرمان شوم. هر چند واقعا بگویم هر چه به روزهای پایانی کار کردنم در پرسپولیس نزدیک می‌شویم، بیشتر اذیت می‌شوم.

*به تیم ملی برسیم. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد. در این مدت این مربی با تو صحبتی انجام نداده است؟

بعد از اتفاقاتی که برای ویلموتس افتاد شرایط برای ماندن این مربی سخت شد. او فشار زیادی را تحمل کرد و نتوانست به کارش ادامه دهد. اسکوچیچ هم سال‌ها در ایران کار کرده و فوتبال ایران را خوب می‌شناسد. او با تمام لژیونرها صحبت کرده و به کشورهایی که آنها بازی می‌کنند، سفر کرده است. من هم دوست داشتم با او صحبت کنم ولی وقت نشد. حتی از فدراسیون هم به من گفتند با این مربی صحبت کن اما حقیقتا کرونا مانع از این اتفاق شد.او می‌تواند در این 4 بازی سرنوشت تیم ملی را تعیین کند و امیدوارم با کمک و دعای مردم، تلاش بازیکنان و .. به جام جهانی صعود کنیم. اسکوچیچ یک مربی خارجی که در فوتبال ایران سابقه دارد، محسوب شده و به خاطر این موضوع قطعا او می‌تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند.

*چند هفته پیش بود که علیرضا جهانبخش در مصاحبه‌ای تاکید کرد بازیکنان تیم ملی همان‌هایی هستند که در 8 سال گذشته این تیم را به صدر جدول رنکینگ AFC بردند و توانایی زیادی دارند اما باید بپذیریم که شرایط برای صعود تیم ملی به جام جهانی سخت است. به عنوان دروازه‌بان تیم ملی قبول داری که کار صعود ما خیلی سخت شده؟

جهانبخش قشنگ صحبت کرده است. حرف‌های علیرضا را تائید می‌کنم چون ما همان بازیکنانی هستیم که با آقای کی‌روش آن نتایج را گرفتیم.ما همان بازیکنانی هستیم که در مقابل کره جنوبی و سوریه و کامبوج که 14 گل زدیم، بازی کردیم.من هم قبول دارم شرایط برای تیم ملی واقعا سخت شده است. اما من امیدوارم بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر ما در این گروه به عنوان تیم اول صعود کنیم می‌توانیم به جام جهانی برویم. اما اگر قرار باشد به عنوان تیم دوم صعود کنیم در مرحله بعد در گروهی قرار می‌گیریم که یا ژاپن و استرالیا حضور دارند یا کره جنوبی و استرالیا. قطعا این کار را برای ما سخت می‌کند ولی ما از 4 بازی در سه بازی میزبان رقبا در ورزشگاه آزادی هستیم و این می‌تواند پوئن خوبی برای تیم ملی باشد.

*و صحبت پایانی...

دعا می‌کنم در سال 99 اتفاقات خوبی برای هواداران پرسپولیس و مردم ایران رخ دهد. امیدوارم همه تیم‌های باشگاهی ایران اتفاقات خوبی را تجربه کنند. امیدوارم هیچ کسی به خاطر این ویروس کرونا جانش را از دست ندهد. از ته دل برای مردم ایران دعا می‌کنم و من امیدوارم که مشکلات دو سه ماهه اخیر هیچ وقت برای مردم ایران تکرار نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان