//
کدخبر: ۲۵۹۵۲۳ //

مکالمات جنجالی داوران دربی پاک شد!

دادستان سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا مدعی شد که فایل صوتی مکالمات داور دربی ایتالیا میان تیم‌های اینتر و یوونتوس در سال ۲۰۱۸ مفقود شده است.

مکالمات جنجالی داوران دربی پاک شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیم‌های اینتر و یوونتوس روز ۲۸ آوریل سال ۲۰۱۸ در ورزشگاه سن‌سیرو به مصاف هم رفتند که در آن بازی یوونتوس، باخت ۲ بر یک را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کرد. پیروزی در دربی ایتالیا برای شاگردان ماسیمیلیانو آلگری حیاتی بود، چون اگر آن بازی را می‌باختند صدر جدول را به ناپولی تقدیم می‌کردند و احتمال داشت که در هفته‌های باقی‌مانده به پایان فصل هم نتوانند آن را پس بگیرند.

این بازی یک اتفاق جنجالی داشت که آن مماشات داور، دانیله اورساتو با میرالم پیانیچ هافبک یوونتوس بعد از انجام خطایی نسبتاً شدید روی رافینیا بود. هافبک بوسنیایی یووه در زمان ارتکاب آن خطا، اخطار داشت و اگر اورساتو بار دیگر به او کارت زرد نشان می‌داد، یوونتوس ۱۰ نفره می‌شد و ممکن بود شانس بازگشت به بازی را از دست بدهد. تصمیم اورساتو جنجال‌هایی به‌همراه داشت به‌خصوص که او پیش از آن ماتیاس وسینو، بازیکن اینتر را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرده بود.

اکنون پکورارو مدعی شده که اتفاقی رخ داده است که شائبه‌ها درباره آن بازی را افزایش می‌دهد. دادستان سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا که ماه دسامبر سال گذشته استعفا کرد، به نشریه ماتینوی این کشور گفت: قضاوت دانیله اورساتو در بازی اینتر ــ یوونتوس باعث شد رابطه من با داوران متشنج شود. از چند اتحادیه مختلف و گروه‌های هواداران به‌خاطر قضاوتش در آن بازی شکایت دریافت کردم. فکر نمی‌کردم که هیچ سرنخی دال بر وجود فساد وجود داشته باشد، اما برای اینکه در امان باشیم، سعی کردم یک‌سری تحقیقات درباره آن ماجرا انجام دهم.

پکورارو ادامه داد: از کمیته داوران و پس از آن از سازمان لیگ خواستم که فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به مکالمه میان داور و کمک‌داور ویدئویی (VAR) در آن بازی را در اختیارم قرار دهند. باید اصرار می‌کردم وگرنه چه دادستان فدرالی بودم؟ آن‌ها در ابتدای فصل آینده فایل‌ها را به من دادند، اما یک موضوع مرا غافلگیر کرد. فایل را باز کردیم و تنها بخش بازی که در آن ضبط نشده بود، همانی بود که به‌دنبالش بودیم، مکالمه اورساتو و VAR در صحنه‌ای که پیانیچ اخراج نشد. وقتی دلیلش را جویا شدم به من گفتند تنها چیزی که دارند همین فایل است، اما ما شفافیت بیشتری نیاز داشتیم.

یوونتوس در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ توانست بر ناپولی غلبه کند و برای هفتمین بار پیاپی فاتح سری A شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان