تاریخ انتشار: 1395/06/06 23:15
کد خبر: 265029

صدا و سیما بازیها را پخش نمی کند!

حالا با این راه‌حل جدی مسئولان صدا و سیما، بسیاری از بینندگان تلویزیون که از دستگاه‌های ماهواره فوتبال را پیگیری می‌کردند، از تماشای بازی‌ها محروم هستند.
صدا و سیما بازیها را پخش نمی کند!

به گزارش فرتاک ورزشی، نخستین بار در زمان پخش بازی‌های یورو 2016 بود که سرانجام داستان صدا و سیمای ایران بسته شد و با شکایت شبکه بین اسپورت، پخش ماهواره‌ای رایگان فوتبال در ایران کاملا قطع شد.

با توجه به این شکایت تلویزیون ایران هم پخش بازی‌ها را قطع کرد و در زمان پخش فوتبال، فیلم سینمایی پخش می‌کرد. اما این قطعی فقط مختص بینندگان شبکه سه و ورزش از طریق ماهواره بود و دارندگان دستگاه‌ها و تلویزیون‌های دیجیتال همچنان با خیالی راحت می‌توانند بازی‌های داغ اروپا را تماشا کنند.

 

موضوع از این قرار است که با توجه به سرقت بازی‌های اروپایی و پخش بدون هزینه بازی‌ها، تلویزیون ایران نمی‌تواند این فوتبال‌ها را پخش ماهواره‌ای کند. چون در این صورت مسئولان شبکه‌های مرجع مانند بین اسپورت دوباره می‌توانند شکایت خود را پیگیری کنند. اما با روش جدید تنها پخش زمینی ادامه دارد و فقط از طریق دستگاه‌ها و تلویزیون‌های دیجیتال می‌توان فوتبال تماشا کرد. نکته‌ی جالب در این میان تدبیر صدا و سیما است. درحالی که در پخش زمینی مردم می‌توانند فوتبال تماشا کنند، در همین زمان در پخش ماهواره‌ای می‌توانند در شبکه 3 یا ورزش، فیلم سینمایی یا مستند ورزشی نیز تماشا کنند!

 

فرمول جدید به این صورت است که لحظاتی قبل از شروع فوتبال، این گونه برنامه‌ها با همان لوگوی این دو شبکه که درگوشه‌ی تصویر خودنمایی می‌کند، آغاز می‌شود و بعد از سپری‌شدن دقایقی از پایان فوتبال، ناگهان فیلم در حال پخش قطع در همان میانه‌ها قطع می‌شود و پخش برنامه‌های اصلی طبق کنداکتور روی ماهواره نیز انجام می‌شود!

گویا شکایت بین اسپورت که از یورو 2016 آغاز شده بسیار پیچیده‌تر از آن است که صدا و سیما بتواند روش‌های قبلی دور زدن را پیاده کند و حالا با این راه‌حل جدی مسئولان صدا و سیما، بسیاری از بینندگان تلویزیون که از دستگاه‌های ماهواره فوتبال را پیگیری می‌کردند، از تماشای بازی‌ها محروم هستند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anmxe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار ملوان-راه آهن پخش زنده نمی شود