//
کدخبر: ۲۵۵۸۵۶ //
آن برزیلی با خنده آمد و با اشک رفت

پرحاشیه ترین خرید تاریخ لیگ برتر از پرسپولیس بود

مصداق شهرت منفی کسی جر پائولو دی کارمو مهاجم سابق پرسپولیس نیست؛ بازیکن جوان و بلند قامت برزیلی که با ناکامی محض ایران را ترک کرد.


پرحاشیه ترین خرید تاریخ لیگ برتر از پرسپولیس بود

همه چیز از شروع دوم فصل همکاری افشین قطبی و پرسپولیس آغاز شد. قطبی که ایران را ترک کرده بود با فشار هواداران و وساطت رییس سازمان تربیت بدنی به پرسپولیس  بازگشت تا بعد از قهرمانی در لحظات پایانی لیگ قبلی این بار تیم قدرتمندتری را راهی مسابقات کند.

با این حال غیبت او در زمان آماده سازی پیش فصل و عدم نظارتش به روند انتقال بازیکنان باعث شد پرسپولیس پرستاره اما کاملا ناهمگون و عجیب و غریب باشد. داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه که چندان دل خوشی هم از قطبی نداشت تا زمان انتخاب سرمربی بازیکنان مختلفی را از مازیار زارع تا فرانک آتسو و از ابراهیم توره تا ایوان پتروویچ جذب کرده و پرسپولیس بسیار پرستاره تر از سال گذشته به نظر می رسید با این حال برخی جا به جایی ها تعادل را از پرسپولیس گرفت و عدم حضور بازیکنان مناسب در برخی از پست ها مثل هافبک دفاعی باعث شد سرخپوشان با وجود شروع نسبتا خوب قافیه را ببازند و قطبی هم زیر فشار قراردادش را نیمه تمام رها کرد.

در این بین اما اتفاقات عجیبی افتاد تا شرایط برای او و تیمش عجیب تر شود. موضوع به استخدام یک مهاجم جدید برمی گشت که قرار بود جای محسن خلیلی را که دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شده بود پرکند. باشگاه قبلا ابراهیم توره را استخدام کرده بود اما او به دلیل بی نظمی هایش بازیکن مورد نظر قطبی نبود بنابراین او به دنبال گزینه خودش رفت و پائولو دی کارمو یک برزیلی نوزده ساله بلندقد را به ایران آورد. بازیکنی که به مرور و با جوسازی های شدید تبدیل به کابوس تیم پرسپولیس و شخص سرمربی شد.

دی کارمو که از سری سی برزیل به تهران آمده بود جوانتر از آنی بود که بتواند در محیط جدید و عجیب و غریب فوتبال ایران حل شود. همچنین فشار رسانه ای شدید روی پرسپولیس و شخص افشین قطبی و پیش کشیده شدن بعضی از صحبت ها پرونده این بازیکن را خیلی زودتر از حد انتظار در ایران بست در حالی که امروز شاید با مرور مجدد تصاویر فرصت های گلی که او در دیدار سپاهان از دست داد این هجمه بیش از حد سخت گیرانه به نظر می‌رسد‌.

دی کارمو البته یک گل هم برای پرسپولیس زد. در بازی هفته پنجم برابر فولاد او گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند اما این در شرایطی بود که این تیم دو گل خورده بود و در پایان بازی هم با نتیجه سه بردو باخت تا گل این مهاجم برزیلی عملا هیچ جایی در ذهن و قلب هواداران پیدا نکند.

دی کارمو مهاجمی بلند قامت و نه چندان تکنیکی بود که در سه چهار مسابقه با تیم پرسپولیس بازی کرد و آخرین مسابقه اش دیدار برابر فجرسپاسی بود که می توانست در آن بازی به گل برسد که البته شانس یارش نبود. تصاویری که امیرحسین خیرخواه از دوره حضور دی کارمو در ایران در آرشیوش نگهداری کرده نشانگر داستان جالبی است که خود افشین قطبی بهتر از هر کس دیگری می تواند درباره اش صحبت کند اگر چه او تا آخرین لحظه از این مهاجم حمایت کرده وحتی ابراهیم توره درخشان اما بی انضباط را به قول خودش به داگ هاوس فرستاد. اصطلاحی که در زمان خودش برای او دردسر زیادی ایجاد کرد.دی کارمو بعد از لغو قراردادش با پرسپولیس به تیم دسته اولی گهر دورود پیوست اما در این تیم هم بازی نکرد و به برزیل برگشت تا حداقل کابوس حضورش در کشوری که با او بشدت سختگیر بود تمام شود.

جالب اینکه در بحبوحه ای که او به عنوان مهاجم پرسپولیس مشغول بازی بود یک روزنامه شایعه ای را درباره اش منتشر کرد و درباره او نوشت که این مهاجم پرسپولیس در برزیل به شغل پرنده فروشی اشتغال دارد. خبری که موردتوجه شدید روزنامه های ورزشی قرار گرفت و این لقب بدون آنکه حقیقت داشته باشد برای همیشه به پیشانی این بازیکن چسبید. بازیکنی که رقم انتقالش 400 هزاردلار برآورد شده اما کسی نمی داند که با توجه به فسخ قرارداد چه میزان از این مبلغ را دریافت کرده است.

 

 

تنها گل دی کارمو که در هفته پنجم در اهواز به ثمر رسید اما پرسپولیس بازی را باخت و این گل به یاد هیچکس نماند

 

 

 

بازی با سپاهان، اولین نمایش دی کارمو در آزادی بود. مسابقه ای که می توانست سرنوشت او ، پرسپولیس و حتی افشین قطبی را تغییر بدهد اما مهاجم جوان برزیلی فرصت های زیادی را از دست داد و فشارها از همین جا شروع شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان